BibTex RIS Kaynak Göster

Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2013, Sayı: 2, 161 - 165, 01.08.2013

Öz

Araştırma Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu tez hazırlayan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerini ve etkileyen faktörleri incelemek amacıyla tanımlayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırma Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu 3. sınıf ve 4. sınıfta okuyan 142 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan soru formu ve Durumluluk –Sürekli Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %52,1’i 23 yaş üzerinde, %53,5’i 4. sınıfta okumakta, %44,4’ü yurtta kalmaktadır. Öğrencilerin %61,3’ü tez konusu belirlerken kaygı yaşadıklarını, %38,7’si tez danışmanlarından yeterli yardım aldıklarını belirtmiştir. Öğrencilerin durumluluk kaygı ortalaması 49,11±12,23, sürekli kaygı ortalaması 45.14±7,8 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin yaşları, okudukları sınıf, yaşadıkları yer ve danışmandan yardım alma durumları ile durumluluk-sürekli kaygı düzeyleri arasında anlamlı fark saptanmamıştır Öğretim elemanlarının yol gösterici ve destekleyici tutumlarının gençler üzerindeki kaygıyı azaltarak özgüvenlerinin artmasında faydalı olacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S., & Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Aydın, E. (2006). Tez, tez danışmanlığı ve yayında etik. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık. Türk Tıp Dizini, 112-114.
  • Aylaz, R., Kaya, B., Dere, N.,Karaca Z., & Bal, Y. (2007). Sağlık yüksekokulu öğrencileri arasındaki depresyon sıklığı ve ilişkili etkenler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 8, 46-51.
  • Bayar, K., Çadır, G., & Bayar, B. (2009). Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamaya yönelik düşünce ve kaygı düzeylerinin belirlenmesi. TAF Prev Med Bull, 8(1), 37-42.
  • Bektaş, A. H. (2004). Hemşirelik öğrencilerinin kuramsal ve uygulamalı eğitimde yaşadıkları güçlükler ve öğretim elemanlarından beklentileri. Hemşirelik Forumu, Eylül-Ekim, 45-54.
  • Çam, O., Khorsid, L., & Özsoy, S. (2000). Bir hemşirelik yüksekokulundaki öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 1, 33-40.
  • Deveci, S. E., Çalmaz, A., & Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi. Dicle Tıp Dergisi, 39(2), 189-196.
  • Doğan, A. A., & Baş, M. (2003) Beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin durumluluk kaygı düzeyleri ile başarıları arasındaki ilişkileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(3),1-5.
  • Dursun, S., & Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1),71-84.
  • Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğretim Ve Sınav Yönergesi. Erişim: http://www.hemsirelik.ege.edu.tr/index.ph p?lid=1&SayfaID=1367&cat=details
  • Ekinci, C. E., & Burgaz, B. (2007). Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • Gizir, C. A. (2005). Orta Doğu Teknik üniversitesi son sınıf öğrencilerinin problemleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2),196-213.

Analysis of Anxiety Levels of Nursing Students While Preparing

Yıl 2013, Sayı: 2, 161 - 165, 01.08.2013

Öz

This research was carried out as a descriptive study in order to determine the anxiety levels of third and last year students of Ege University School of Nursing while preparing their thesis and the factors affecting this. The research was performed with 142 students from third and last year students studying at Ege University School of Nursing. Data was collected using a questionnaire prepared by the researchers and State-Trait Anxiety Inventory. It was determined that, 52,1% of the students were above the age of 23 years, 53,5% were last year students, 44,4% stayed in dormitory, 61,3% indicated that they experienced anxiety problems while determining the subject of thesis, and 38,7% got sufficient assistance from their supervisor. State anxiety average was 49,11± 12,23 and Trait anxiety average was 45,14± 7,8. Age groups, year of their study, staying with parents or receiving help from the supervisor were determined not to be effective in anxiety levels. Guiding and supporting attitudes of the teaching staff were thought to be helpful in increasing self-confidence of young people by reducing anxiety

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S., & Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Aydın, E. (2006). Tez, tez danışmanlığı ve yayında etik. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık. Türk Tıp Dizini, 112-114.
  • Aylaz, R., Kaya, B., Dere, N.,Karaca Z., & Bal, Y. (2007). Sağlık yüksekokulu öğrencileri arasındaki depresyon sıklığı ve ilişkili etkenler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 8, 46-51.
  • Bayar, K., Çadır, G., & Bayar, B. (2009). Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamaya yönelik düşünce ve kaygı düzeylerinin belirlenmesi. TAF Prev Med Bull, 8(1), 37-42.
  • Bektaş, A. H. (2004). Hemşirelik öğrencilerinin kuramsal ve uygulamalı eğitimde yaşadıkları güçlükler ve öğretim elemanlarından beklentileri. Hemşirelik Forumu, Eylül-Ekim, 45-54.
  • Çam, O., Khorsid, L., & Özsoy, S. (2000). Bir hemşirelik yüksekokulundaki öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 1, 33-40.
  • Deveci, S. E., Çalmaz, A., & Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi. Dicle Tıp Dergisi, 39(2), 189-196.
  • Doğan, A. A., & Baş, M. (2003) Beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin durumluluk kaygı düzeyleri ile başarıları arasındaki ilişkileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(3),1-5.
  • Dursun, S., & Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1),71-84.
  • Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğretim Ve Sınav Yönergesi. Erişim: http://www.hemsirelik.ege.edu.tr/index.ph p?lid=1&SayfaID=1367&cat=details
  • Ekinci, C. E., & Burgaz, B. (2007). Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • Gizir, C. A. (2005). Orta Doğu Teknik üniversitesi son sınıf öğrencilerinin problemleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2),196-213.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Duygu Güleç Bu kişi benim

Aynur Saruhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güleç, D., & Saruhan, A. (2013). Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 161-165.
AMA Güleç D, Saruhan A. Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2013;(2):161-165.
Chicago Güleç, Duygu, ve Aynur Saruhan. “Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2013): 161-65.
EndNote Güleç D, Saruhan A (01 Ağustos 2013) Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 161–165.
IEEE D. Güleç ve A. Saruhan, “Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 161–165, Ağustos 2013.
ISNAD Güleç, Duygu - Saruhan, Aynur. “Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2013), 161-165.
JAMA Güleç D, Saruhan A. Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2013;:161–165.
MLA Güleç, Duygu ve Aynur Saruhan. “Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2013, ss. 161-5.
Vancouver Güleç D, Saruhan A. Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2013(2):161-5.