BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi

Yıl 2015, Sayı: 3, 292 - 303, 01.12.2015

Öz

Bu araştırmada, hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenme kavramına ilişkin görüşleri metafor analizi kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımına göre yapılandırılmış olup verilerinin yorumlanması sürecinde betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından Antalya’da yapılan Yetişkin Eğitiminin Temel Prensipleri Çalıştayı’na, tüm Türkiye’den katılan 417 hayat boyu öğrenme kurum yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında yöneticilerin ifade ettiği metaforlar, zorunluluk, insan ürünü, yaşam, süreklilik, sağlık ve yol gösterici olmak üzere altı tema altında 86 kategoride yapılandırılmıştır. Buna göre hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin, hayat boyu öğrenme kavramını insan için gerekli olan, insana fayda sağlayan ve insan hayatı için vazgeçilmez bir unsur olarak gördükleri söylenebilir

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem.
  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig, 64, 23-48.
  • Altun, D. & Kuruyer, H.G. (2009). Lizbon Avrupa Konseyi Toplantısı (2000) sonuçlarına göre Türkiye’nin Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi. International Congress on Intercultural Dialogue and Education Human Beings, Society, Intercultural Dialogue and Education at the Beginnings of the 21st Century, October, 8-11 2009 Bursa. Retrieved from http://nidetr.uludag. edu.tr/doc/FullTexts.pdf
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 35(171), 100–108.
  • Ateş, M. & Karatepe, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin “küresel ısınma” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 221-241.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğret- menlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. (Yayınlanmamış yük- sek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa Birliği’ne üyelik sürecinde Türkiye’de yaşam boyu eğitim politikaları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30(2), 139-173.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi (2. Baskı). Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Preece, J. (2013). Africa and international policy making for lifelong learning: textual revelations. International Journal of Educational Development, 33(1), 98-105.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Selvi, K. (2011). Teachers’ lifelong learning competencies. İJOCİS, 1(1), 61-69.
  • Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi/Journal of Social Sciences, 31(2), 125- 140.
  • Sharples, M. (2000). The design of personal mobile technologies for lifelong learning. Computers & Education, 34(3), 177-193.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B., & Kavak, Y. (2006). Yaşam boyu öğrenme becerileri ve eğiticilerin eğitimi programı: Hacettepe Üniversitesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 201-210.
  • Su, Y. H., Feng, L. Y., Yang, C. C., & Chen, T. L. (2012). How teachers support university students’ lifelong learning development for sustainable futures: The student’s perspective. Futures, 44(2), 158-165.
  • Şenyuva, E. (2013). Hemşirelikte yaşam boyu öğrenme: algılar ve gerçekler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1), 69-75.
  • Şenyuva, E., & Çalışkan, F. (2014). Lifelong learning perception metaphoric of nurses. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 372-378.
  • Önal, İ. (2010). Tarihsel değişim sürecinde yaşam boyu öğrenme ve okuryazarlık: Türkiye deneyimi. Bilgi Dünyası, 11(1), 101-121.
  • Tam, M. (2012). Lifelong learning for elders in Hong Kong: policy and practice. International Journal of Lifelong Education, 31(2), 157-170.
  • Tamer, M. G. (2014). Yaşam boyu öğrenme için ulusal yeterlilikler çerçevesi: Avrupa ve Türkiye örneği. IJOCIS, 3(5), 43-54.
  • Tamimi, Y. (2005). Örgüt kültürünün metaforlarla analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Taymaz, H. (1995). Okul Yönetimi. Ankara: Saypa Yayınları.
  • Tuncer, M. & Taşpınar, M. (2004). Avrupa Birliği’nde eğitim ve mesleki eğitim yönelimleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Uzunboylu, H., & Hürsen, Ç. (2011). Lifelong learning competence scale (LllCS): the study of validity and reliability. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 449-460
  • Erginer, A. & Yalçın, M. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Journal of Teacher Education and Educators, 1(2), 229-256.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdabakan, İ. (2011). The view of constructivist theory on assessment: Alternative assessment methods in education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 44(1), 51-77.

Opinions of Lifelong Learning Institution Administrators on the Concept “Lifelong Learning”: A Metaphor Analysis for Lifelong Learning

Yıl 2015, Sayı: 3, 292 - 303, 01.12.2015

Öz

The aim of this study is to evaluate lifelong learning institution administrators’ opinions on the concept of lifelong learning within the scope of metaphor analysis. The study was structured by the qualitative research approach and, descriptive analysis, content analysis and constant comparison technique were employed during the process of interpretation of the data. The study group was composed of 417 lifelong learning institution administrators from all regions of Turkey participated in the “Workshop on Basic Principles of Adult Education” held in Antalya by the Ministry of National Education, General Directorate of Lifelong Learning. The metaphors expressed by the administrators under the study were structured in 86 categories under 6 themes including necessity, man-made, health, continuity, life and instructive. Accordingly, it can be said that lifelong learning institution administrators consider the concept of lifelong learning as necessary for human, beneficial for human beings and an indispensable element for human life

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem.
  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig, 64, 23-48.
  • Altun, D. & Kuruyer, H.G. (2009). Lizbon Avrupa Konseyi Toplantısı (2000) sonuçlarına göre Türkiye’nin Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi. International Congress on Intercultural Dialogue and Education Human Beings, Society, Intercultural Dialogue and Education at the Beginnings of the 21st Century, October, 8-11 2009 Bursa. Retrieved from http://nidetr.uludag. edu.tr/doc/FullTexts.pdf
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 35(171), 100–108.
  • Ateş, M. & Karatepe, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin “küresel ısınma” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 221-241.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğret- menlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. (Yayınlanmamış yük- sek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa Birliği’ne üyelik sürecinde Türkiye’de yaşam boyu eğitim politikaları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30(2), 139-173.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi (2. Baskı). Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Preece, J. (2013). Africa and international policy making for lifelong learning: textual revelations. International Journal of Educational Development, 33(1), 98-105.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Selvi, K. (2011). Teachers’ lifelong learning competencies. İJOCİS, 1(1), 61-69.
  • Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi/Journal of Social Sciences, 31(2), 125- 140.
  • Sharples, M. (2000). The design of personal mobile technologies for lifelong learning. Computers & Education, 34(3), 177-193.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B., & Kavak, Y. (2006). Yaşam boyu öğrenme becerileri ve eğiticilerin eğitimi programı: Hacettepe Üniversitesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 201-210.
  • Su, Y. H., Feng, L. Y., Yang, C. C., & Chen, T. L. (2012). How teachers support university students’ lifelong learning development for sustainable futures: The student’s perspective. Futures, 44(2), 158-165.
  • Şenyuva, E. (2013). Hemşirelikte yaşam boyu öğrenme: algılar ve gerçekler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1), 69-75.
  • Şenyuva, E., & Çalışkan, F. (2014). Lifelong learning perception metaphoric of nurses. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 372-378.
  • Önal, İ. (2010). Tarihsel değişim sürecinde yaşam boyu öğrenme ve okuryazarlık: Türkiye deneyimi. Bilgi Dünyası, 11(1), 101-121.
  • Tam, M. (2012). Lifelong learning for elders in Hong Kong: policy and practice. International Journal of Lifelong Education, 31(2), 157-170.
  • Tamer, M. G. (2014). Yaşam boyu öğrenme için ulusal yeterlilikler çerçevesi: Avrupa ve Türkiye örneği. IJOCIS, 3(5), 43-54.
  • Tamimi, Y. (2005). Örgüt kültürünün metaforlarla analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Taymaz, H. (1995). Okul Yönetimi. Ankara: Saypa Yayınları.
  • Tuncer, M. & Taşpınar, M. (2004). Avrupa Birliği’nde eğitim ve mesleki eğitim yönelimleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Uzunboylu, H., & Hürsen, Ç. (2011). Lifelong learning competence scale (LllCS): the study of validity and reliability. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 449-460
  • Erginer, A. & Yalçın, M. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Journal of Teacher Education and Educators, 1(2), 229-256.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdabakan, İ. (2011). The view of constructivist theory on assessment: Alternative assessment methods in education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 44(1), 51-77.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Soner Doğan Bu kişi benim

Cahit Kavtelek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğan, S., & Kavtelek, C. (2015). Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 292-303.
AMA Doğan S, Kavtelek C. Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. J Higher Edu Sci. Aralık 2015;(3):292-303.
Chicago Doğan, Soner, ve Cahit Kavtelek. “Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2015): 292-303.
EndNote Doğan S, Kavtelek C (01 Aralık 2015) Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 292–303.
IEEE S. Doğan ve C. Kavtelek, “Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 292–303, Aralık 2015.
ISNAD Doğan, Soner - Kavtelek, Cahit. “Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2015), 292-303.
JAMA Doğan S, Kavtelek C. Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. J Higher Edu Sci. 2015;:292–303.
MLA Doğan, Soner ve Cahit Kavtelek. “Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2015, ss. 292-03.
Vancouver Doğan S, Kavtelek C. Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. J Higher Edu Sci. 2015(3):292-303.