BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği

Yıl 2015, Sayı: 3, 324 - 334, 01.12.2015

Öz

Turizm endüstrisinden en yüksek faydanın sağlanabilmesi etkin ve kaliteli bir turizm eğitim sistemiyle mümkün olmaktadır. Dolayısıyla öğrencilerin turizm işletmelerinde amacına uygun bir biçimde gerçekleştirecekleri staj, onların mesleklerine daha iyi hazırlanmalarını sağlayacaktır. Bunun sonucu olarak da turizm endüstrisinin, yetenekli insan gücüne olan ihtiyacı da karşılanmış olacaktır. Bu doğrultuda stajın öğrenci istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir nitelikte olması ve öğrencilerin staj eğitiminden memnuniyet duyması büyük önem taşımaktadır. Zira stajdan memnun kalmayan öğrencilerin gelecekte bu mesleği icra etme noktasında kararsız kalacakları düşünülmektedir Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, turizm eğitimi alan öğrencilerin staj eğitimine yönelik görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerle cinsiyet ve staj gördükleri işletme türü arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olup olmadığını tespit etmektir. Bu doğrultuda Gaziantep Üniversitesi Turizm işletmeciliği ve Otelcilik bölümüne kayıtlı 126 öğrenciye anket uygulanmış ve araştırma sonucunda öğrencilerin staj eğitimine yönelik görüşlerine dair genel olarak kararsız oldukları görülmüştür. Bununla beraber öğrencilerin staj eğitimine yönelik görüşleri ile cinsiyetleri ve staj gördükleri işletme türü arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir

Kaynakça

  • Abak, H. (2009). Gençlerin işsizlik sorunu ve mesleki eğitimin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Aksu, A. A. & Köksal, C.D. (2005). Perceptions and attitudes of tourism students in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(5): 436-447.
  • Alıcıgüzel, M. (2012). Türkiye’nin yabancı dil eğitim politikaları ve turizm sektörüne nitelikli işgücü oluşumundaki rolü. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. İstanbul: Sakarya Yayıncılık.
  • Aymankuy, Y. & Aymankuy, Ş. (2013). Turizm işletmeciliği eğitimi alan öğrencilerin turizm sektöründeki istihdamla ilgili görüşleri ve sektördeki kariyer beklentileri (Balıkesir Üniversitesi Turizm Işletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği). Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-21.
  • Aymankuy, Y., Nuray, T., Girgin, G.K., & Aymankuy, Ş. (2013). Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO’da Bir Uygulama). International Journal of Human Sciences, 10(1), 101-128.
  • Baltacı, F., Üngören, E., Avsallı, H., & Demirel, N.O. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin ve geleceğe yönelik bakış açıların belirlemesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(1), 17-25.
  • Bolat, İ. O. (2011). İş yükü, iş kontrolü ve tükenmişlik ilişkisi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(2), 87-102.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chen, T. & Shen, C. (2012). Today’s intern, tomorrow’s practitioner? The influence of internship programmes on students’ career development in the hospitality industry. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11, 29-40.
  • Chen, S. J., Chu, K. H., & Wu, W. (2000). Tourism student’s perceptions of work values: a case of Taiwanese universities, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(6): 360-365.
  • Christou, S. E. (1999). Hospitality management education in Greece. An exploratory study. Tourism Management, 20(6), 683-691.
  • Çatı, K. & Bilgin, Y. (2013). Turizm lisans öğrencilerinin turizm sektöründe çalışma eğilimleri. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 23-45.
  • Çelik, S. & Tuna, P. F. (2012). Turizm öğrencilerinin staj sorunları ve çözüm önerileri. Ankara, Turizm Eğitimi Konferansı, 270-278.
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci stajlarında yararlanılan dersler üzerine ampirik bir değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 153-169.
  • Çokluk, Ö. & Kayrı, M. (2011). Kayıp değerlere yaklaşık değer atama yöntemlerinin ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliği üzerindeki etkisi. Educational Sciences: Theory & Practice. 11(1), 289-309.
  • Dayıoğlu, M. (2010). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi stajyer öğrencilerinin yeterliliği konusunda işveren görüşleri (Edremit körfezi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye.
  • Demir, E. (2013). Kayıp verilerin varlığında çoktan seçmeli testlerde madde ve test parametrelerinin kestirilmesi: SBS örneği. Journal of Educational Sciences Research, 3(2), 47-68.
  • Duman, T., Tepeci, M., & Unur, K. (2006). Mersin’de yükseköğretim ve orta öğretim düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin sektörün çalışma koşullarını algılamaları ve sektörde çalışma isteklerinin karşılaştırmalı analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 51-69.
  • Ehtiyar, R. & Üngören, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), 159-181.
  • Emir, O., Pelit, E., & Arlan, S. (2010). Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması (afyon kocatepe üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 141-165.
  • Emir, O., Arslan, S., & Kılıçkaya, Ş. (2008). Turizm işletmeciliği ve otelcilik programı öğrencilerinin staj uygulamaları hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ. İ .B. F. Dergisi, 10(2), 273-291.
  • Eren, D., Özgül, E., & Kaygısız, Ç. (2013). “Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi: nevşehir üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 15-27.
  • Evren, S. (2010). Lisans düzeyi turizm eğitimi ders programının mezunlarca değerlendirilmesi: Mersin üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu mezunları üzerinde bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Mersin Türkiye.
  • Gürdoğan, A. & Atabey, S. (2012). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin staj sorunları ve stajdan beklentileri: ortanca örneği. Ankara, Turizm Eğitimi Konferansı, 234-248.
  • Güzel, T., Akdağ, G., Güler, O., & Şener, S. (2014). Turizm eğitimi alan öğrencilerin turizmde kariyer algılamaları: Çanakkale, Mersin ve Kıbrıs’ta bir araştırma. 3. Doğu Akdeniz Sempozyumu, ss.176-187, 18 Nisan 2014, Mersin.
  • Güzel, Ö. (2010). Turizm öğrencilerinin staj döneminde edindikleri motivasyonun Herzberg teorisine göre değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 20(5), 3415- 3429.
  • Güzel, N. G. (2006). Yükseköğretimde turizm eğitimi ve hizmet kalitesi. (Yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Hsu, M. (2012). A study of internship attitude, subjective norm, perceived behavioral control, and career planning of hospitality vocational college students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(1), 5-11.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Knani, M. (2014). Ethics in the hospitality industry: Review and research agenda. International Journal of Business and Management, 9(3), 1-8.
  • Kozak, A. M. & Kızılırmak, İ. (2001). Türkiye’de meslek yüksekokulu turizm otelcilik programı öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik tutumlarının demografik değişkenlere göre değişimi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12, 9-16.
  • Kuşluvan, S. & Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey. Tourism Management, 21(3): 251- 269.
  • Lam, T. & Ching, L. (2007). An exploratory study of an internship program: The case of HongKong students. International Journal of Hospitality Management, 26(2). 336-351.
  • Koç, E., Yumuşak, S., Ulukoy, M., Kiliç, R., & Toptaş, A. (2014). Are internship programsencouraging or discouraging? A viewpoint of tourism and hospitality students in Turkey. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 15, 135-142.
  • Li, L. & Li, J. (2013). Hospitality education in China: A student career-oriented perspective. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education. 12(1), 109-117. Retrieved from mtegm.meb.gov.tr
  • Nikandrou, I., Brinia, V., & Bereri, E. (2009). Trainee perceptions of training transfer: an empirical analysis. Journal of European Industrial Training, 33(3), 255 - 270.
  • Olcay, A. (2008). Türk turizminde eğitimin önemi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 383-390.
  • Olcay, A. & Düzgün, M. (2015). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi. UHBAB Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 4(12), 27-54.
  • Olcay, A. & Çelik, Z. (2010). Turizm ve otel işletmeciliği programında öğrenim gören öğrencilerin otelcilik mesleğine ilişkin algıları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 279-301.
  • Pelit, E. & Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Pelit, E. & Güçer, E. (2007). İşletme yöneticilerinin çalışanlara karşı davranışlarının iş etiği kapsamında değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma. Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi. Retrieved from http://www.acikarsiv.gazi.edu.tr/dosya/ MAKALEELBEYIPELIT.pdf
  • Richardson, S. (2009). Undergraduates’ perceptions of tourism and hospitality as a career choice. International Journal of Hospitality Management, 28(3): 382-388.
  • Riley, M., Ladkin, A., & Szivas, E. (2002). Tourism Employment: Analysis and Planning. UK: Channel. Retrieved from http:// ir.nmu.org.ua/
  • Ruhanen, L., Robinson, R., & Breakey, N. (2013). A tourism immersion internship: Student expectations, experiences and satisfaction. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 13, 60-69.
  • Sarı, H. (2007). Ortaöğretim düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecine adaptasyonu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Türkseven, E. (2012). Turizm eğitiminde yaşanan staj sorunları: Lisans öğrencilerinin görüşlerine yönelik bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya, Türkiye. Retrieved from www. unwto.org
  • Wong K. C. S. (1998). Staff Job‐related ethics of hotel employees in Hong Kong. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(3), 107 – 115.
  • Zengin, B. & Türkseven, E. (2012). Turizm lisans eğitiminde yaşanan staj sorunları ve çözüm önerileri. Turizm Eğitimi Konferansı, 17- 19 Ekim 2012 (ss. 249-269). Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü.

The Tourism Department Students’ Opinions About Internship Training: Case of Gaziantep Province

Yıl 2015, Sayı: 3, 324 - 334, 01.12.2015

Öz

Providing the maximum benefit from tourism industry will be possible by an effective and high quality education system of tourism. Therefore, Student’s internship training which will be carried out in accordance with the purposes at tourism companies will provide better preparation for their professions. As a result: the tourism industry’s need to skilled manpower will be fulfilled too. Accordingly, Internship’s capability to respond the requests and needs and the student’s satisfaction of having internship training are very important. It is estimated that the students who are not satisfied with their internship can be doubtful about performing this profession. In this context; the purpose of the research is to identify the tourism student’s opinions about internship training and at the same time to identify if there is a statistically significant difference between the student’s gender and the sector that they have internship with the opinions about their internship training. With this purpose, questionnaires were applied to 126 students studying at The Vocational School of Higher Education for Tourism and Hotel Management at Gaziantep University. In conclusion, considering the views of the students about the internship program, it was seen that the students are generally indecisive. Nevertheless, there has been no statistically significant difference between the student’s genders, the sectors they have internship training at and their opinions about the internship trainings

Kaynakça

  • Abak, H. (2009). Gençlerin işsizlik sorunu ve mesleki eğitimin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Aksu, A. A. & Köksal, C.D. (2005). Perceptions and attitudes of tourism students in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(5): 436-447.
  • Alıcıgüzel, M. (2012). Türkiye’nin yabancı dil eğitim politikaları ve turizm sektörüne nitelikli işgücü oluşumundaki rolü. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. İstanbul: Sakarya Yayıncılık.
  • Aymankuy, Y. & Aymankuy, Ş. (2013). Turizm işletmeciliği eğitimi alan öğrencilerin turizm sektöründeki istihdamla ilgili görüşleri ve sektördeki kariyer beklentileri (Balıkesir Üniversitesi Turizm Işletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği). Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-21.
  • Aymankuy, Y., Nuray, T., Girgin, G.K., & Aymankuy, Ş. (2013). Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO’da Bir Uygulama). International Journal of Human Sciences, 10(1), 101-128.
  • Baltacı, F., Üngören, E., Avsallı, H., & Demirel, N.O. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin ve geleceğe yönelik bakış açıların belirlemesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(1), 17-25.
  • Bolat, İ. O. (2011). İş yükü, iş kontrolü ve tükenmişlik ilişkisi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(2), 87-102.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chen, T. & Shen, C. (2012). Today’s intern, tomorrow’s practitioner? The influence of internship programmes on students’ career development in the hospitality industry. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11, 29-40.
  • Chen, S. J., Chu, K. H., & Wu, W. (2000). Tourism student’s perceptions of work values: a case of Taiwanese universities, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(6): 360-365.
  • Christou, S. E. (1999). Hospitality management education in Greece. An exploratory study. Tourism Management, 20(6), 683-691.
  • Çatı, K. & Bilgin, Y. (2013). Turizm lisans öğrencilerinin turizm sektöründe çalışma eğilimleri. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 23-45.
  • Çelik, S. & Tuna, P. F. (2012). Turizm öğrencilerinin staj sorunları ve çözüm önerileri. Ankara, Turizm Eğitimi Konferansı, 270-278.
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci stajlarında yararlanılan dersler üzerine ampirik bir değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 153-169.
  • Çokluk, Ö. & Kayrı, M. (2011). Kayıp değerlere yaklaşık değer atama yöntemlerinin ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliği üzerindeki etkisi. Educational Sciences: Theory & Practice. 11(1), 289-309.
  • Dayıoğlu, M. (2010). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi stajyer öğrencilerinin yeterliliği konusunda işveren görüşleri (Edremit körfezi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye.
  • Demir, E. (2013). Kayıp verilerin varlığında çoktan seçmeli testlerde madde ve test parametrelerinin kestirilmesi: SBS örneği. Journal of Educational Sciences Research, 3(2), 47-68.
  • Duman, T., Tepeci, M., & Unur, K. (2006). Mersin’de yükseköğretim ve orta öğretim düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin sektörün çalışma koşullarını algılamaları ve sektörde çalışma isteklerinin karşılaştırmalı analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 51-69.
  • Ehtiyar, R. & Üngören, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), 159-181.
  • Emir, O., Pelit, E., & Arlan, S. (2010). Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması (afyon kocatepe üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 141-165.
  • Emir, O., Arslan, S., & Kılıçkaya, Ş. (2008). Turizm işletmeciliği ve otelcilik programı öğrencilerinin staj uygulamaları hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ. İ .B. F. Dergisi, 10(2), 273-291.
  • Eren, D., Özgül, E., & Kaygısız, Ç. (2013). “Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi: nevşehir üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 15-27.
  • Evren, S. (2010). Lisans düzeyi turizm eğitimi ders programının mezunlarca değerlendirilmesi: Mersin üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu mezunları üzerinde bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Mersin Türkiye.
  • Gürdoğan, A. & Atabey, S. (2012). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin staj sorunları ve stajdan beklentileri: ortanca örneği. Ankara, Turizm Eğitimi Konferansı, 234-248.
  • Güzel, T., Akdağ, G., Güler, O., & Şener, S. (2014). Turizm eğitimi alan öğrencilerin turizmde kariyer algılamaları: Çanakkale, Mersin ve Kıbrıs’ta bir araştırma. 3. Doğu Akdeniz Sempozyumu, ss.176-187, 18 Nisan 2014, Mersin.
  • Güzel, Ö. (2010). Turizm öğrencilerinin staj döneminde edindikleri motivasyonun Herzberg teorisine göre değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 20(5), 3415- 3429.
  • Güzel, N. G. (2006). Yükseköğretimde turizm eğitimi ve hizmet kalitesi. (Yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Hsu, M. (2012). A study of internship attitude, subjective norm, perceived behavioral control, and career planning of hospitality vocational college students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(1), 5-11.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Knani, M. (2014). Ethics in the hospitality industry: Review and research agenda. International Journal of Business and Management, 9(3), 1-8.
  • Kozak, A. M. & Kızılırmak, İ. (2001). Türkiye’de meslek yüksekokulu turizm otelcilik programı öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik tutumlarının demografik değişkenlere göre değişimi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12, 9-16.
  • Kuşluvan, S. & Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey. Tourism Management, 21(3): 251- 269.
  • Lam, T. & Ching, L. (2007). An exploratory study of an internship program: The case of HongKong students. International Journal of Hospitality Management, 26(2). 336-351.
  • Koç, E., Yumuşak, S., Ulukoy, M., Kiliç, R., & Toptaş, A. (2014). Are internship programsencouraging or discouraging? A viewpoint of tourism and hospitality students in Turkey. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 15, 135-142.
  • Li, L. & Li, J. (2013). Hospitality education in China: A student career-oriented perspective. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education. 12(1), 109-117. Retrieved from mtegm.meb.gov.tr
  • Nikandrou, I., Brinia, V., & Bereri, E. (2009). Trainee perceptions of training transfer: an empirical analysis. Journal of European Industrial Training, 33(3), 255 - 270.
  • Olcay, A. (2008). Türk turizminde eğitimin önemi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 383-390.
  • Olcay, A. & Düzgün, M. (2015). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi. UHBAB Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 4(12), 27-54.
  • Olcay, A. & Çelik, Z. (2010). Turizm ve otel işletmeciliği programında öğrenim gören öğrencilerin otelcilik mesleğine ilişkin algıları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 279-301.
  • Pelit, E. & Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Pelit, E. & Güçer, E. (2007). İşletme yöneticilerinin çalışanlara karşı davranışlarının iş etiği kapsamında değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma. Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi. Retrieved from http://www.acikarsiv.gazi.edu.tr/dosya/ MAKALEELBEYIPELIT.pdf
  • Richardson, S. (2009). Undergraduates’ perceptions of tourism and hospitality as a career choice. International Journal of Hospitality Management, 28(3): 382-388.
  • Riley, M., Ladkin, A., & Szivas, E. (2002). Tourism Employment: Analysis and Planning. UK: Channel. Retrieved from http:// ir.nmu.org.ua/
  • Ruhanen, L., Robinson, R., & Breakey, N. (2013). A tourism immersion internship: Student expectations, experiences and satisfaction. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 13, 60-69.
  • Sarı, H. (2007). Ortaöğretim düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecine adaptasyonu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Türkseven, E. (2012). Turizm eğitiminde yaşanan staj sorunları: Lisans öğrencilerinin görüşlerine yönelik bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya, Türkiye. Retrieved from www. unwto.org
  • Wong K. C. S. (1998). Staff Job‐related ethics of hotel employees in Hong Kong. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(3), 107 – 115.
  • Zengin, B. & Türkseven, E. (2012). Turizm lisans eğitiminde yaşanan staj sorunları ve çözüm önerileri. Turizm Eğitimi Konferansı, 17- 19 Ekim 2012 (ss. 249-269). Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Atınç Olcay Bu kişi benim

İbrahim Yıldırım Bu kişi benim

Metin Sürme Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Olcay, A., Yıldırım, İ., & Sürme, M. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 324-334.
AMA Olcay A, Yıldırım İ, Sürme M. Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. J Higher Edu Sci. Aralık 2015;(3):324-334.
Chicago Olcay, Atınç, İbrahim Yıldırım, ve Metin Sürme. “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2015): 324-34.
EndNote Olcay A, Yıldırım İ, Sürme M (01 Aralık 2015) Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 324–334.
IEEE A. Olcay, İ. Yıldırım, ve M. Sürme, “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 324–334, Aralık 2015.
ISNAD Olcay, Atınç vd. “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2015), 324-334.
JAMA Olcay A, Yıldırım İ, Sürme M. Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. J Higher Edu Sci. 2015;:324–334.
MLA Olcay, Atınç vd. “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2015, ss. 324-3.
Vancouver Olcay A, Yıldırım İ, Sürme M. Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. J Higher Edu Sci. 2015(3):324-3.