BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki

Yıl 2019, Sayı: 2, 326 - 334, 01.08.2019

Öz

Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin sosyal ve entelektüel aktiviteleri ile akademik başarı durumları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Şubat-Mart 2018 tarihleri arasında bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür n=455 . Araştırma verileri araştırmacılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan anket formu ve Yaşam Doyum Ölçeği YDÖ ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra Ki-Kare testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman Korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.5±1.8 olup, %86.6’sının cinsiyeti kadındır. Öğrencilerin %47.7’sinin genel not ortalaması 2.51-3.00 arası olup akademik başarı durumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. 2.51-3.00 orta ve 3.01-3.50 iyi not ortalamasına sahip öğrencilerin diğerlerine göre 0.00-2.00, 2.01-2.50, 3.51-4.00 anlamlı olarak daha fazla kitap fuarına gittiği p=0.011 , ayda 1-2 kez sinemaya gittiği p=0.045 ve kültürel gezilere katıldığı p=0.003 saptanmıştır. Öğrencilerin YDÖ puan ortalaması 14.4±4.3 olarak bulunmuştur. YDÖ puan ortalamaları ile genel not ortalamaları arasında anlamlı ilişki p=0.073 bulunmamıştır. Yabancı dil bilen p=0.007 , yabancı dil konuşan p=0.002 , arkadaş ilişkilerini iyi olarak tanımlayan p

Kaynakça

  • Akgeyik, T. (2007). Pozitif kurumsal kültürü geliştirmede işyerinde sosyal aktivite uygulamaları. İktisat Fakültesi Mecmuası, 56(2), 55-94.
  • Antaramian, S. (2017). The importance of very high life satisfaction for students’ academic success. Cogent Education, 4(1)1307622, 1-10. doi: 10.1080/2331186X.2017.1307622
  • Ayyıldız, T., Şener, D. K., Veren, F., Kulakçı, H., Akkan, F., Ada, A., Aldoğan, A., Yeral, K., Emek, A., Tetik, D., & Dinç, G. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 222-228.
  • Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students in a Canadian prairie city: A multivariate analysis. Social Indicators Research, 70, 139-150.
  • Craft, S. W. (2012). The impact of extracurricular activities on student achievement at the high school level (Unpublished doctoral dissertation). The University of Southern Mississippi. (UMI No. 3514737). Retrieved from https://aquila.usm.edu/ dissertations/543
  • Dağlı, A., & Baysal, N. (2016). Yaşam doyumu ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1250-1263.
  • Dalli, M. (2014). The university student’ time management skills in terms of their academic life satisfaction and academic achievement levels. Educational Research and Reviews, 9(20), 1090-1096.
  • Diener, E., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75.
  • Dil, S., & Bulantekin, Ö. (2011). Hemşirelik öğrencilerinde akademik başarı düzeyi ile aile işlevselliği ve kontrol odağı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(1), 17-24.
  • Dost, M. T. (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 132-143.
  • Elkin, N. (2017). Bir vakıf üniversitesinin sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin genel yaşam doyumu düzeyleri ve ilişkili faktörler. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2, 123-141.
  • Elmagd, M. A., Mossa, A. H., Sami, M. M., El-Marsafawy, T. S., Jadan, O. A., & Mudawi, M. S. E. (2015). The impact of physical activity on the academic performance among medical and health sciences students: A cross sectional study from RAKMHSU -Ras Alkhaimah-UAE. International Journal of Physical Education, Sports and Health, 2(1): 92-95.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S., & Bekir, H. Ş. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Freeman, R. (2017). The relationship between extracurricular activities and academic achievement (Unpublished Doktoral Dissertation). National Louis University. Retrieved from https://digitalcommons.nl.edu/diss/245
  • Güler, B. K., & Emeç, H. (2006). Yaşam memnuniyeti ve akademik başarıda iyimserlik etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 129-149.
  • Kim, J., Kim, M., & Han, A. (2018). Exploring the relationship between types of leisure activities and life satisfaction, health perception, and social support among Korean individuals with physical disabilities. American Journal of Health Behavior, 42(4), 34-44.
  • Malik, M., Nordin, N., Zakaria, A., & Sirun, N. (2013). An exploratory study on the relationship between life satisfaction and academic performance among undergraduate students of UiTM, Shah Alam. Procedia - Social and Behavioral Science, 90, 334-339.
  • Sarı, İ., & Kaya, E. (2016). Serbest zamanı tatmini okul başarısını artırır mı? Üniversite öğrencilerinin serbest zaman tatmini ve genel not ortalaması arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 11-17.
  • Shamsudin, S., Ismail, S. F., Al-Mamun, A., & Nordin, S. K. B. S. (2014). Examining the effect of extracurricular activities on academic achievements among the public university students in Malaysia. Asian Social Science, 10(9), 171-177.
  • Usal, A. (1981). Çağdaş bunalım/turizm. Ege Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1-2), 13-19.
  • Yetim, U. (2003). The impacts of individualism/collectivism, selfesteem, and feeling of mastery on life satisfaction among the Turkish university students and academicians. Social Indicators Research, 61, 297-317.

The Relationship Between the Social and Intellectual Activities of Nursing Students and Their Academic Achievement and Life Satisfaction

Yıl 2019, Sayı: 2, 326 - 334, 01.08.2019

Öz

In this study, it was aimed to investigate the relationship between social and intellectual activities of nursing students, and their academic achievement status, and life satisfaction. This descriptive study was conducted on n = 455 students in the first, second, third and fourth grades who were trained in the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of a University between February-March 2018. The research data were collected by the questionnaire form prepared by the researchers and the Life Satisfaction Scale SDS . In the evaluation of the data, descriptive statistics as well as Chi-Square test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, and Spearman correlation analysis methods were used. The average age of the students was 20.5±1.8, and the sex of 86.6% was females. It was determined that 47.7% of the students had a general grade average between 2.51-3.00 and academic achievement was moderate. p=0.011 significantly higher than the others 0.00-2.00, 2.01-2.50, 3.51-4.00 between 2.51-3.00 medium and 3.01-3.50 good 1-2 times going to cinema p=0.045 and participating in cultural excursions p=0.003 . The average score of the students was 14.4±4.3. There was no statistically significant relationship p=0.073 between CGS average scores and overall grade scores. p

Kaynakça

  • Akgeyik, T. (2007). Pozitif kurumsal kültürü geliştirmede işyerinde sosyal aktivite uygulamaları. İktisat Fakültesi Mecmuası, 56(2), 55-94.
  • Antaramian, S. (2017). The importance of very high life satisfaction for students’ academic success. Cogent Education, 4(1)1307622, 1-10. doi: 10.1080/2331186X.2017.1307622
  • Ayyıldız, T., Şener, D. K., Veren, F., Kulakçı, H., Akkan, F., Ada, A., Aldoğan, A., Yeral, K., Emek, A., Tetik, D., & Dinç, G. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 222-228.
  • Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students in a Canadian prairie city: A multivariate analysis. Social Indicators Research, 70, 139-150.
  • Craft, S. W. (2012). The impact of extracurricular activities on student achievement at the high school level (Unpublished doctoral dissertation). The University of Southern Mississippi. (UMI No. 3514737). Retrieved from https://aquila.usm.edu/ dissertations/543
  • Dağlı, A., & Baysal, N. (2016). Yaşam doyumu ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1250-1263.
  • Dalli, M. (2014). The university student’ time management skills in terms of their academic life satisfaction and academic achievement levels. Educational Research and Reviews, 9(20), 1090-1096.
  • Diener, E., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75.
  • Dil, S., & Bulantekin, Ö. (2011). Hemşirelik öğrencilerinde akademik başarı düzeyi ile aile işlevselliği ve kontrol odağı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(1), 17-24.
  • Dost, M. T. (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 132-143.
  • Elkin, N. (2017). Bir vakıf üniversitesinin sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin genel yaşam doyumu düzeyleri ve ilişkili faktörler. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2, 123-141.
  • Elmagd, M. A., Mossa, A. H., Sami, M. M., El-Marsafawy, T. S., Jadan, O. A., & Mudawi, M. S. E. (2015). The impact of physical activity on the academic performance among medical and health sciences students: A cross sectional study from RAKMHSU -Ras Alkhaimah-UAE. International Journal of Physical Education, Sports and Health, 2(1): 92-95.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S., & Bekir, H. Ş. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Freeman, R. (2017). The relationship between extracurricular activities and academic achievement (Unpublished Doktoral Dissertation). National Louis University. Retrieved from https://digitalcommons.nl.edu/diss/245
  • Güler, B. K., & Emeç, H. (2006). Yaşam memnuniyeti ve akademik başarıda iyimserlik etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 129-149.
  • Kim, J., Kim, M., & Han, A. (2018). Exploring the relationship between types of leisure activities and life satisfaction, health perception, and social support among Korean individuals with physical disabilities. American Journal of Health Behavior, 42(4), 34-44.
  • Malik, M., Nordin, N., Zakaria, A., & Sirun, N. (2013). An exploratory study on the relationship between life satisfaction and academic performance among undergraduate students of UiTM, Shah Alam. Procedia - Social and Behavioral Science, 90, 334-339.
  • Sarı, İ., & Kaya, E. (2016). Serbest zamanı tatmini okul başarısını artırır mı? Üniversite öğrencilerinin serbest zaman tatmini ve genel not ortalaması arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 11-17.
  • Shamsudin, S., Ismail, S. F., Al-Mamun, A., & Nordin, S. K. B. S. (2014). Examining the effect of extracurricular activities on academic achievements among the public university students in Malaysia. Asian Social Science, 10(9), 171-177.
  • Usal, A. (1981). Çağdaş bunalım/turizm. Ege Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1-2), 13-19.
  • Yetim, U. (2003). The impacts of individualism/collectivism, selfesteem, and feeling of mastery on life satisfaction among the Turkish university students and academicians. Social Indicators Research, 61, 297-317.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hatice Kahyaoğlu Süt Bu kişi benim

Burcu Küçükkaya Bu kişi benim

Esra Cumur

Ecem Özdemir

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kahyaoğlu Süt, H., Küçükkaya, B., Cumur, E., Özdemir, E. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 326-334.
AMA Kahyaoğlu Süt H, Küçükkaya B, Cumur E, Özdemir E. Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. J Higher Edu Sci. Ağustos 2019;(2):326-334.
Chicago Kahyaoğlu Süt, Hatice, Burcu Küçükkaya, Esra Cumur, ve Ecem Özdemir. “Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Ve Entelektüel Aktiviteleri Ile Akademik Başarı Durumları Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2019): 326-34.
EndNote Kahyaoğlu Süt H, Küçükkaya B, Cumur E, Özdemir E (01 Ağustos 2019) Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 326–334.
IEEE H. Kahyaoğlu Süt, B. Küçükkaya, E. Cumur, ve E. Özdemir, “Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 326–334, Ağustos 2019.
ISNAD Kahyaoğlu Süt, Hatice vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Ve Entelektüel Aktiviteleri Ile Akademik Başarı Durumları Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2019), 326-334.
JAMA Kahyaoğlu Süt H, Küçükkaya B, Cumur E, Özdemir E. Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. J Higher Edu Sci. 2019;:326–334.
MLA Kahyaoğlu Süt, Hatice vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Ve Entelektüel Aktiviteleri Ile Akademik Başarı Durumları Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2019, ss. 326-34.
Vancouver Kahyaoğlu Süt H, Küçükkaya B, Cumur E, Özdemir E. Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. J Higher Edu Sci. 2019(2):326-34.