Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 3, 438 - 450, 30.12.2020

Öz

Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının sözel ve sembolik temsillerin dönüşümlerinde ortaya koydukları hata türlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının bu dönüşümlerini inceleyebilmek amacıyla 12 farklı açık uçlu soru içeren bir veri toplama
aracı hazırlanmış ve 69 ortaokul matematik öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları öğretmen adaylarının yaptıkları
dönüşümlerde ve sembolleri yorumlamalarında çeşitli hatalar yaptıklarını göstermektedir. Öğretmen adaylarının cebirsel-sembolik temsil
dönüşümünde yaptıkları hataları çoklu tanımlama, değişen anlam (a. Yanlış atama ve b. Sayı atama) ve keyfi hata olarak sınıflandırılmıştır.
Adaylar sözel temsil oluştururken eksik anlam, değişen anlam ve hatalı anlam olmak üzere üç farklı türde hata ortaya koymuşlardır. Ayrıca,
bulgular öğretmen adaylarının yaklaşık yarısının bir sözel durum için yazılan cebirsel ifadenin içerdiği sembollerin anlamını bilmediğini
ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları matematik öğretmen yetiştirme programlarında öğretmen adaylarına kazandırılması gereken
bilgiler konusunda fikir verdiğinden, programların ve ders içeriklerinin geliştirilmesi bakımından önemli öneriler sunmaktadır

Kaynakça

  • Arcavi, A. (1994). Symbol sense: informal sense-making in formal mathematics. For the Learning of Mathematics, 14(3), 24-35.
  • Cañadas, M. C., & Figueiras, L. (2011). Use of representations and generalization of the multiplication principle. Infancia y aprendizaje, 34(4), 409-425.
  • Cerdán, F. (2010). Incorrect equalities produced in the process of algebraic translation: A catalogue of errors. PNA, 4(3), 99–110.

Examining the Middle School Preservice Mathematics Teachers’ Verbal- Algebraic Representation Transformations and Errors

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 3, 438 - 450, 30.12.2020

Öz

The purpose of this study is to investigate the errors and types of errors that middle school prospective mathematics teachers reveal in the
transformation of verbal and symbolic representations. In order to examine these transformations of prospective teachers, a test including
12 different open-ended questions was administered to 69 prospective teachers. Results revealed that prospective teachers made various
mistakes in their transformations and interpretation of symbols. The prospective teachers’ mistakes in algebraic-symbolic representation
transformation were classified as multiple definitions, changing the meaning (a. establishing an equation and b. writing arithmetic
expression) and arbitrary error. While generating verbal representation, prospective teachers made three different types of errors, namely
missing meaning, changing meaning and wrong meaning. Moreover, the results showed that about half of the prospective teachers did
not know the meaning of the symbols contained in the algebraic expression written for a verbal representation. The results of the research
provide important suggestions for the development of programs and course contents, as they provide insight into the information to be
provided to prospective teachers in mathematics teacher training programs.

Kaynakça

  • Arcavi, A. (1994). Symbol sense: informal sense-making in formal mathematics. For the Learning of Mathematics, 14(3), 24-35.
  • Cañadas, M. C., & Figueiras, L. (2011). Use of representations and generalization of the multiplication principle. Infancia y aprendizaje, 34(4), 409-425.
  • Cerdán, F. (2010). Incorrect equalities produced in the process of algebraic translation: A catalogue of errors. PNA, 4(3), 99–110.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Deniz Eroğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eroğlu, D. (2020). Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 10(3), 438-450.
AMA Eroğlu D. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Aralık 2020;10(3):438-450.
Chicago Eroğlu, Deniz. “Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin Ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 10, sy. 3 (Aralık 2020): 438-50.
EndNote Eroğlu D (01 Aralık 2020) Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10 3 438–450.
IEEE D. Eroğlu, “Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, c. 10, sy. 3, ss. 438–450, 2020.
ISNAD Eroğlu, Deniz. “Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin Ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10/3 (Aralık 2020), 438-450.
JAMA Eroğlu D. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2020;10:438–450.
MLA Eroğlu, Deniz. “Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin Ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 10, sy. 3, 2020, ss. 438-50.
Vancouver Eroğlu D. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2020;10(3):438-50.