Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının sözel ve sembolik temsillerin dönüşümlerinde ortaya koydukları hata türlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının bu dönüşümlerini inceleyebilmek amacıyla 12 farklı açık uçlu soru içeren bir veri toplama
aracı hazırlanmış ve 69 ortaokul matematik öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları öğretmen adaylarının yaptıkları
dönüşümlerde ve sembolleri yorumlamalarında çeşitli hatalar yaptıklarını göstermektedir. Öğretmen adaylarının cebirsel-sembolik temsil
dönüşümünde yaptıkları hataları çoklu tanımlama, değişen anlam (a. Yanlış atama ve b. Sayı atama) ve keyfi hata olarak sınıflandırılmıştır.
Adaylar sözel temsil oluştururken eksik anlam, değişen anlam ve hatalı anlam olmak üzere üç farklı türde hata ortaya koymuşlardır. Ayrıca,
bulgular öğretmen adaylarının yaklaşık yarısının bir sözel durum için yazılan cebirsel ifadenin içerdiği sembollerin anlamını bilmediğini
ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları matematik öğretmen yetiştirme programlarında öğretmen adaylarına kazandırılması gereken
bilgiler konusunda fikir verdiğinden, programların ve ders içeriklerinin geliştirilmesi bakımından önemli öneriler sunmaktadır
Ortaokul matematik öğretmen adayları Sembolik temsil Sözel temsil Hata türleri
The purpose of this study is to investigate the errors and types of errors that middle school prospective mathematics teachers reveal in the
transformation of verbal and symbolic representations. In order to examine these transformations of prospective teachers, a test including
12 different open-ended questions was administered to 69 prospective teachers. Results revealed that prospective teachers made various
mistakes in their transformations and interpretation of symbols. The prospective teachers’ mistakes in algebraic-symbolic representation
transformation were classified as multiple definitions, changing the meaning (a. establishing an equation and b. writing arithmetic
expression) and arbitrary error. While generating verbal representation, prospective teachers made three different types of errors, namely
missing meaning, changing meaning and wrong meaning. Moreover, the results showed that about half of the prospective teachers did
not know the meaning of the symbols contained in the algebraic expression written for a verbal representation. The results of the research
provide important suggestions for the development of programs and course contents, as they provide insight into the information to be
provided to prospective teachers in mathematics teacher training programs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |