Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social Media Use and Expectations in the Teaching and Learning Process: The Opinions of the Faculty Members*

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 3, 456 - 468, 31.12.2021

Öz

Nowadays, social media tools used in all fields such as politics, health, economy, transportation, public services are also used in the
learning and teaching process. The main aim of this research is to investigate academic administrators’ and faculty members’ perceptions
concerning the reasons and the expectations of social media usage in the teaching and learning process. With this purpose, semi-structured interviews were carried out with 20 academic teaching faculty members from different academic units, titles, and positions at Aksaray
University in Turkey. According to the findings of this research, the use of social media in the teaching and learning process was similar
in terms of faculty that use or not use. In this study, both the benefits and challenges of using social media for teaching and learning
purposes were identified. It has been determined that the faculty members who use social media prefer YouTube most and even the
ones against find YouTube useful and use them effectively in their courses. The motives stated by the faculty that use social media were;
student-centered reasons such as students’ preference to use these environments, contributing to students’ perceptions and learning, fast
and effective communication with students, as well as accessibility and equal opportunities in education. Those who do not prefer to use
social media claimed the students’ unethical behavior in these platforms, the difficulty of creating a traditional classroom environment,
and maintaining the relationship between the learner and the teacher. As a result, in order to integrate social media tools with the teaching
and learning process, it is necessary to raise awareness of faculty members and students and to use social media tools that have a code of
ethics, appropriate and can be integrated into the learning environments

Kaynakça

  • Acar, S. ve Yenmiş, A. (2014). Eğitimde sosyal ağların kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Facebook örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, BÜROKON Özel Sayısı, 55-66. doi: 10.1501/OTAM_0000000371
  • Ajjan, H. ve Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. Internet and Higher Education, 11, 71-80.
  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal Web’de pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akkaya, A. (2019). Bilgisayar donanımı konusunda Web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Almeida, F. (2017). Concept and Dimensions of Web 4.0. International Journal of Computers and Technology, 16(7), 7040-7046. doi:10.24297/ijct.v16i7.6446
  • Alp, Y. ve Kaleci, D. (2018). YouTube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Active Learning (IJAL) 3(1), 57-68.
  • Aydın, S. (2012). A review of research on Facebook as an educational environment. Education Tech Research Dev (2012)60, 1093–1106
  • Banar, K. ve Zeytinoğlu, E. (2014). Sosyal medyanın muhasebe bölümü öğrencilerinin akademik performansı üzerindeki etkisi: Ampirik bir çalışma. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Nisan 2014.
  • Barış, M.F. ve Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Bedir, A. (2016). Sosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bennett, L. (2017). Social media, academics’ identity work and the good teacher. InternatIonal Journal For Academıc Development, 22(3), 245–256.
  • Boyd, D. ve Ellison, N.B. (2007). Social network sites: Definition, history and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), Article 11.
  • CNNTurk (2016, 17 Eylül). YouTube’a sosyal medya özellikleri geliyor. Erişim adresi: https://www.cnnturk.com/teknoloji/internet/YouTubea-sosyal-medya-ozellikleri-geliyor
  • Çubukçuoğlu, D.B. ve Elçi, A. (2012). Social networks as a virtual teaching and learning environment in higher education. Information Technologies and Control. X(4), 17-23.
  • Durusoy, O. (2011). Öğretmen yetiştirmede Web 2.0 ve dijital video teknolojilerinin kullanılarak öğretmenlik Öz-yeterliğinin geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Elçi, A. ve Seçkin, Z. (2016). Cyberbullying Awareness for Mitigating Consequences in Higher Education. Journal of Interpersonal Violence, 1-15.
  • Emiroğlu, B.G. (2009). Semantic Web (Anlamsal Ağ) yapıları ve yansımaları. Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 151-155.
  • Geçer, E. ve Bağcı, H. (2019). Üniversite eğitiminde sosyal medyanın rolü: Fırsatlar ve Çıkmazlar. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2019, 9(2), 623-646.
  • Grant, N. (2008). On the usage of social networking software technologies in distance learning education. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education. International Conference 2008. (3755-3759).
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, R.O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul, Turkey.
  • Güldal, H., Kılıçaslan, Y. ve Çuhadar, C. (2016). Bulut tabanlı bir ders yönetim sistemi yazılımının geliştirilmesine dayalı olarak öğretim elemanı ve öğrencilerin teknoloji kabullerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 176-188.
  • Horzum, M.B. (2010). Eğitimcilerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • İslim, Ö.F. ve Çırak-Sevim, N. (2017). Technology and college students: What faculty members think about the use of technology in higher education. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 5(2), 51-67.
  • İşman, A. ve Albayrak, E. (2014). Sosyal ağlardan Facebook’un eğitime yönelik etkililiği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(1), 129-138.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenmede 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 22-23 Aralık Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 35-40.
  • Kaplan, İ. (2017).Üniversite öğrencisi sosyal medya kullanıcılarının mahremiyet algısı. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kekeç-Morkoç, D. ve Erdönmez, C. (2015). Web 2.0 uygulamalarının eğitim süreçlerine etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 335-346. DOI: 10.5961/jhes.2015.135
  • Kıcı, D. ve Dilmen, E. (2014). Sosyal paylaşım ağlarının işbirlikli öğrenmede kullanımı: Bir Facebook uygulaması. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 41(2), 343-356. DOI: 10.14783/od.v11i41.5000011422
  • Kilis, S., Rapp, C. ve Gülbahar, Y. (2014). Eğitimde sosyal medya kullanımına yönelik yükseköğretim düzeyindeki eğitmenlerin algısı: Türkiye-Almanya örneklemi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(3), 20-28.
  • Konuk, N. ve Güntaş, S. (2019). Sosyal medya kullanımı eğitimi ve bir eğitim aracı olarak sosyal medya kullanımı. International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries (Journal EMI) Dergisi, 3(4), 1-25.
  • Korucu, A.T. ve Yücel, A. (2015). Bilişim teknolojileri eğitimcilerinin dinamik web teknolojilerini eğitimde kullanmalarına yönelik görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 5(2), 126-152. DOI: 10.17943/etku.78815
  • Korucu, A.T. ve Karalar, H. (2017). Sınıf eğitimi öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 456-474. DOI: 10.24315/trkefd.304255
  • Küçükali, A. (2016). Üniversite öğrencilerin sosyal medya kullanımı: Atatürk Üniversitesi örneği. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 7(13), 531-546.
  • Küçükali, A. ve Serçemeli, C. (2019). Akademisyenlerin sosyal medya kullanımı: Atatürk üniversitesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 202-219.
  • Mazman, S. G. (2009). Sosyal ağların benimsenme süreci ve eğitsel bağlamda kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M.J.W. (2008). The three P’s of pedagogy for the networked society: Personalization, participation, and productivity. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(1), 10-27.
  • Moran, M., Seaman, J. ve Tinti-Kane, H. (2011). Teaching, learning and sharing: How today’ s higher education faculty use social media. Pearson Learning Solutions.
  • Özbay, Ö. (2015). Sosyal Ağların Yükseköğretimde Eğitsel Amaçlı Kullanımı. Route Educational and Social Science Journal Volume, 2(2), 495-509.
  • Özmen, F., Aküzüm, C., Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). Sosyal ağ sitelerinin eğitsel ortamlardaki işlevselliği. 6th International Advanced Technologies Symposium, 16-18 Mayıs, Elazığ, 42-47.
  • Öztürk, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve eğitimde kullanımıyla ilgili görüşler. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Sağbaş, E.A., Ballı, S. ve Şen, F. (2016). Sosyal medya ve gençler üzerindeki etkileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi Bildiri Kitabı, 153-163.
  • Sarsar, F., Başbay, M. ve Başbay, A. (2015). Öğrenme ve öğretme Sürecinde sosyal medya kullanımı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 418-431. DOI: 10.17860/efd.98783.
  • Sepetçi, T. ve Mencet, M.S. (2017). Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin medya kullanım alışkanlıkları ve eğitim amaçlı İnterneti kullanım bilinci. Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 7(2), 192-218.
  • Tess, P. A. (2013). The role of social media in higher education classes (real and virtual): A literature review. Computers in Human Behavior, 29(5), A60–A68. doi:10.1016/j.chb.2012.12.032
  • Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C. ve Bilici, A. (2013). Eğitim süreçlerinde sosyal ağların kullanımı: Bir MYO deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Turan, A.H. ve Çolakoğlu, B.E. (2008). Yüksek öğrenimde öğretim elemanlarının teknoloji kabulü ve kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde ampirik bir değerlendirme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 106-121.
  • Ünal, E. (2019). Öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının Web 2.0 teknolojileri farkındalıkları, kullanım sıklıkları ve yeterliklerinin incelenmesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 554-565.
  • Yağcı, Y. (2009). Web teknolojisinde yeni bilgi fırtınası: Web 3.0. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 138-147.
  • Yalçın Tepe, F.D. ve Adıgüzel, T. (2017). Eğitim kurumlarında teknoloji ile değişim süreci: Bir yükseköğretim kurumu örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1242-1261.
  • Yıldız, Ç., Kahyaoğlu, M. ve Kaya, M.F. (2012). Siirt ilindeki ortaöğretim öğrencilerinin sayısal okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve öğrenim gördüğü lise türüne göre farklılaşmasının incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 82-96.

Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 3, 456 - 468, 31.12.2021

Öz

Günümüzde siyaset, sağlık, ekonomi, ulaşım, kamu hizmetleri gibi her alanda yararlanılan sosyal medya araçlarından öğrenme ve öğretme
sürecinde de yararlanılmaktadır. Bu araştırmada yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanlarının ve akademik yöneticilerin öğrenme
ve öğretme amaçlı sosyal medya kullanımları, nedenleri, sosyal medyanın sürece destek ve engel olduğu durumlar konusundaki görüşleri ve
geleceğe yönelik beklentileri incelenmiştir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemi ile Aksaray Üniversitesinde ders veren farklı akademik birim,
ünvan ve görevdeki 20 öğretim elemanı ile yarı-yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretim elemanlarının
öğrenme ve öğretme amaçlı sosyal medya kullanıp kullanmama durumu değerlendirildiğinde sayılar birbirine yakın çıkmıştır. Katılımcılar
açısından sosyal medyanın öğretme amaçlı kullanılmasının hem destek hem de engel olduğu durumlar belirlenmiştir. Sosyal medyayı
kullanan öğretim elemanlarının en çok YouTube’u tercih ettikleri, karşı olan öğretim elemanlarının bile YouTube’u faydalı buldukları ve
derslerinde etkin bir şekilde kullandıkları belirlenmiştir. Sosyal medyayı kullanan öğretim elemanları; öğrencilerin bu ortamları tercih
etmeleri, bu ortamların öğrencilerin algılamalarına ve öğrenmelerine katkı sağlaması, öğrenciye hızlı ve etkin ulaşılabilirlik gibi öğrenci
merkezli nedenlerin yanı sıra eğitimde ulaşılabilirlik ve fırsat eşitliği sağlaması gibi nedenlerle kullandıklarını belirtmişlerdir. Sosyal
medyayı kullanmayanlar ise tercih etmeme sebebi olarak; öğrencilerin bu platformlarda etik kurallarının dışında davrandığı, geleneksel
sınıf ortamı oluşturmanın ve öğrenen-öğreten ilişkisini korumanın zorluğu gibi nedenleri belirtmişlerdir. Sonuç olarak sosyal medya
araçlarının öğrenme ve öğretme süreci ile bütünleştirilmesi için öğretim elemanları ve öğrencilerin bilinçlendirilmesi ve öğrenme ortamına
uygun etik kuralları belirlenmiş bir sosyal medya aracı kullanılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Acar, S. ve Yenmiş, A. (2014). Eğitimde sosyal ağların kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Facebook örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, BÜROKON Özel Sayısı, 55-66. doi: 10.1501/OTAM_0000000371
  • Ajjan, H. ve Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. Internet and Higher Education, 11, 71-80.
  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal Web’de pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akkaya, A. (2019). Bilgisayar donanımı konusunda Web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Almeida, F. (2017). Concept and Dimensions of Web 4.0. International Journal of Computers and Technology, 16(7), 7040-7046. doi:10.24297/ijct.v16i7.6446
  • Alp, Y. ve Kaleci, D. (2018). YouTube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Active Learning (IJAL) 3(1), 57-68.
  • Aydın, S. (2012). A review of research on Facebook as an educational environment. Education Tech Research Dev (2012)60, 1093–1106
  • Banar, K. ve Zeytinoğlu, E. (2014). Sosyal medyanın muhasebe bölümü öğrencilerinin akademik performansı üzerindeki etkisi: Ampirik bir çalışma. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Nisan 2014.
  • Barış, M.F. ve Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Bedir, A. (2016). Sosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bennett, L. (2017). Social media, academics’ identity work and the good teacher. InternatIonal Journal For Academıc Development, 22(3), 245–256.
  • Boyd, D. ve Ellison, N.B. (2007). Social network sites: Definition, history and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), Article 11.
  • CNNTurk (2016, 17 Eylül). YouTube’a sosyal medya özellikleri geliyor. Erişim adresi: https://www.cnnturk.com/teknoloji/internet/YouTubea-sosyal-medya-ozellikleri-geliyor
  • Çubukçuoğlu, D.B. ve Elçi, A. (2012). Social networks as a virtual teaching and learning environment in higher education. Information Technologies and Control. X(4), 17-23.
  • Durusoy, O. (2011). Öğretmen yetiştirmede Web 2.0 ve dijital video teknolojilerinin kullanılarak öğretmenlik Öz-yeterliğinin geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Elçi, A. ve Seçkin, Z. (2016). Cyberbullying Awareness for Mitigating Consequences in Higher Education. Journal of Interpersonal Violence, 1-15.
  • Emiroğlu, B.G. (2009). Semantic Web (Anlamsal Ağ) yapıları ve yansımaları. Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 151-155.
  • Geçer, E. ve Bağcı, H. (2019). Üniversite eğitiminde sosyal medyanın rolü: Fırsatlar ve Çıkmazlar. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2019, 9(2), 623-646.
  • Grant, N. (2008). On the usage of social networking software technologies in distance learning education. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education. International Conference 2008. (3755-3759).
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, R.O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul, Turkey.
  • Güldal, H., Kılıçaslan, Y. ve Çuhadar, C. (2016). Bulut tabanlı bir ders yönetim sistemi yazılımının geliştirilmesine dayalı olarak öğretim elemanı ve öğrencilerin teknoloji kabullerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 176-188.
  • Horzum, M.B. (2010). Eğitimcilerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • İslim, Ö.F. ve Çırak-Sevim, N. (2017). Technology and college students: What faculty members think about the use of technology in higher education. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 5(2), 51-67.
  • İşman, A. ve Albayrak, E. (2014). Sosyal ağlardan Facebook’un eğitime yönelik etkililiği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(1), 129-138.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenmede 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 22-23 Aralık Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 35-40.
  • Kaplan, İ. (2017).Üniversite öğrencisi sosyal medya kullanıcılarının mahremiyet algısı. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kekeç-Morkoç, D. ve Erdönmez, C. (2015). Web 2.0 uygulamalarının eğitim süreçlerine etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 335-346. DOI: 10.5961/jhes.2015.135
  • Kıcı, D. ve Dilmen, E. (2014). Sosyal paylaşım ağlarının işbirlikli öğrenmede kullanımı: Bir Facebook uygulaması. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 41(2), 343-356. DOI: 10.14783/od.v11i41.5000011422
  • Kilis, S., Rapp, C. ve Gülbahar, Y. (2014). Eğitimde sosyal medya kullanımına yönelik yükseköğretim düzeyindeki eğitmenlerin algısı: Türkiye-Almanya örneklemi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(3), 20-28.
  • Konuk, N. ve Güntaş, S. (2019). Sosyal medya kullanımı eğitimi ve bir eğitim aracı olarak sosyal medya kullanımı. International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries (Journal EMI) Dergisi, 3(4), 1-25.
  • Korucu, A.T. ve Yücel, A. (2015). Bilişim teknolojileri eğitimcilerinin dinamik web teknolojilerini eğitimde kullanmalarına yönelik görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 5(2), 126-152. DOI: 10.17943/etku.78815
  • Korucu, A.T. ve Karalar, H. (2017). Sınıf eğitimi öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 456-474. DOI: 10.24315/trkefd.304255
  • Küçükali, A. (2016). Üniversite öğrencilerin sosyal medya kullanımı: Atatürk Üniversitesi örneği. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 7(13), 531-546.
  • Küçükali, A. ve Serçemeli, C. (2019). Akademisyenlerin sosyal medya kullanımı: Atatürk üniversitesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 202-219.
  • Mazman, S. G. (2009). Sosyal ağların benimsenme süreci ve eğitsel bağlamda kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M.J.W. (2008). The three P’s of pedagogy for the networked society: Personalization, participation, and productivity. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(1), 10-27.
  • Moran, M., Seaman, J. ve Tinti-Kane, H. (2011). Teaching, learning and sharing: How today’ s higher education faculty use social media. Pearson Learning Solutions.
  • Özbay, Ö. (2015). Sosyal Ağların Yükseköğretimde Eğitsel Amaçlı Kullanımı. Route Educational and Social Science Journal Volume, 2(2), 495-509.
  • Özmen, F., Aküzüm, C., Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). Sosyal ağ sitelerinin eğitsel ortamlardaki işlevselliği. 6th International Advanced Technologies Symposium, 16-18 Mayıs, Elazığ, 42-47.
  • Öztürk, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve eğitimde kullanımıyla ilgili görüşler. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Sağbaş, E.A., Ballı, S. ve Şen, F. (2016). Sosyal medya ve gençler üzerindeki etkileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi Bildiri Kitabı, 153-163.
  • Sarsar, F., Başbay, M. ve Başbay, A. (2015). Öğrenme ve öğretme Sürecinde sosyal medya kullanımı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 418-431. DOI: 10.17860/efd.98783.
  • Sepetçi, T. ve Mencet, M.S. (2017). Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin medya kullanım alışkanlıkları ve eğitim amaçlı İnterneti kullanım bilinci. Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 7(2), 192-218.
  • Tess, P. A. (2013). The role of social media in higher education classes (real and virtual): A literature review. Computers in Human Behavior, 29(5), A60–A68. doi:10.1016/j.chb.2012.12.032
  • Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C. ve Bilici, A. (2013). Eğitim süreçlerinde sosyal ağların kullanımı: Bir MYO deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Turan, A.H. ve Çolakoğlu, B.E. (2008). Yüksek öğrenimde öğretim elemanlarının teknoloji kabulü ve kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde ampirik bir değerlendirme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 106-121.
  • Ünal, E. (2019). Öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının Web 2.0 teknolojileri farkındalıkları, kullanım sıklıkları ve yeterliklerinin incelenmesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 554-565.
  • Yağcı, Y. (2009). Web teknolojisinde yeni bilgi fırtınası: Web 3.0. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 138-147.
  • Yalçın Tepe, F.D. ve Adıgüzel, T. (2017). Eğitim kurumlarında teknoloji ile değişim süreci: Bir yükseköğretim kurumu örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1242-1261.
  • Yıldız, Ç., Kahyaoğlu, M. ve Kaya, M.F. (2012). Siirt ilindeki ortaöğretim öğrencilerinin sayısal okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve öğrenim gördüğü lise türüne göre farklılaşmasının incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 82-96.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yüsra Köse 0000-0002-0404-9915

Alev Elçi 0000-0002-9243-2104

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köse, Y., & Elçi, A. (2021). Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 11(3), 456-468. https://doi.org/10.5961/higheredusci.893604
AMA Köse Y, Elçi A. Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*. J Higher Edu Sci. Aralık 2021;11(3):456-468. doi:10.5961/higheredusci.893604
Chicago Köse, Yüsra, ve Alev Elçi. “Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı Ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 11, sy. 3 (Aralık 2021): 456-68. https://doi.org/10.5961/higheredusci.893604.
EndNote Köse Y, Elçi A (01 Aralık 2021) Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11 3 456–468.
IEEE Y. Köse ve A. Elçi, “Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*”, J Higher Edu Sci, c. 11, sy. 3, ss. 456–468, 2021, doi: 10.5961/higheredusci.893604.
ISNAD Köse, Yüsra - Elçi, Alev. “Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı Ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11/3 (Aralık 2021), 456-468. https://doi.org/10.5961/higheredusci.893604.
JAMA Köse Y, Elçi A. Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*. J Higher Edu Sci. 2021;11:456–468.
MLA Köse, Yüsra ve Alev Elçi. “Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı Ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 11, sy. 3, 2021, ss. 456-68, doi:10.5961/higheredusci.893604.
Vancouver Köse Y, Elçi A. Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Beklentiler: Öğretim Elemanlarının Görüşleri*. J Higher Edu Sci. 2021;11(3):456-68.