This study examined (a) what changes career construction counseling used the Career Construction Interview (CCI), integrated with
Interpersonal Process Recall (IPR) brought about on the client (b) how the IPR uncovered insights and unspoken inner experiences
during career counseling, and (c) how the CCI prompted the solutions for client’s career problem. The study based on a case study with 24
years-old, the fourth-year student in a private university. Findings revealed that (a) examining role models, early recollections and motto
during the CCI uncovered self-awareness and insights about the self, career indecision and motivation needed for the vocational future,
(b) the IPR revealed values, the role of significant people on career decision process of the client and the need for approval from them,
and (c) the CCI contributed the client’s career decision making process, motivation and taking an action. The study verified the use of the
CCI and the IPR in career counseling process, theoretically and brought new, dynamic and meaning making methods to career counseling
practices in higher education.
Career construction interview Interpersonal process recall Career counseling in higher education
Bu araştırmada Kişilerarası Süreci Hatırlama (KASH) tekniği ile zenginleştirilmiş Kariyer Yapılandırma Görüşmesinin (KYG) (a)
danışanda ne gibi değişimler meydana geldiği, (b) KASH tekniğinin KYG’de dile gelmeyen ne gibi içsel deneyimleri açığa çıkardığı ve (c)
KYG’nin danışanı kariyer psikolojik danışmasına getiren sorununun çözümüne ilişkin ne gibi katkılar sağladığı incelenmiştir. Bu çalışma,
24 yaşında kariyer geleceğine dair kararsızlık yaşayan üniversite son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiş bir vaka incelemesidir. Bulgularda,
(a) rol modeller, erken çocukluk anıları ve mottoyu incelemenin kişilik özelliklerine, kariyer kararsızlığına ve kariyer geleceği için
ihtiyaç duyduğu motivasyonlara dair danışana farkındalıklar ve içgörü getirdiği (b) KASH sürecinin danışanın mesleki değerleri, kariyer
kararlarında yaşamındaki önemli kişilerin rolü ve onlardan onay alma ihtiyacına dair farkındalıkları açığa çıkardığı ve (c) KYG’nin danışanın
yaşadığı kararsızlığın azalmasına, motivasyonun artmasına ve geleceğe yönelik harekete geçmesine katkı sağladığı ortaya konulmuştur.
Çalışmanın, kuramsal açıdan KYG ve KASH’ın kariyer psikolojik danışması sürecinde kullanılabilirliğini ortaya koyduğu, uygulamaya
yönelik ise yükseköğretimde kariyer psikolojik danışmanlığı hizmetlerinde kullanılabilecek yeni, dinamik ve danışanın yaşamına anlam
katan yöntemler kazandırdığı söylenebilir.
Kariyer Yapılandırma Görüşmesi Kişilerarası Süreci Hatırlama Yükseköğretimde Kariyer Hizmetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |