Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 48 - 54, 30.04.2024
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1298285

Öz

Duygusal zekâ ve öz şefkat, bireylerin kontrol edemedikleri durumlar ile baş edebilmek için kendilerini yargılamadan ve şefkatle yaklaşım
göstermelerine, stresle baş etme becerilerini etkin kullanmalarına ve yaşam kalitelerinin artmasına zemin hazırlamalarına yardımcı olan
becerilerdir. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ ve öz şefkat düzeylerini incelemek amacıyla yapıldı.
Araştırma evrenini İstanbul’da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 722 öğrenci oluşturmakta; örneklem seçimine gidilmeyip
araştırmayı kabul eden ve dahil edilme kriterlerine uyan 444 öğrenci araştırmaya dahil edildi. Araştırma verileri Şubat -Mayıs 2022 tarihleri
arasında toplandı. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Rotterdam Duygusal Zekâ Ölçeği (RDZÖ) ve Öz Şefkat Ölçeği Kısa
Formu (ÖŞÖ-KF) ve verilerin değerlendirilmesinde; SPSS 25.00 programı kullanıldı.
Öğrencilerin %77,7’si kadın ve %34,5’i 3. sınıftadır, %85,4’ü sosyoekonomik durumlarını orta olarak tanımlarken ve yaş ortalaması 20,69
olarak bulundu. Öğrencilerin RDZÖ ve ÖŞÖ-KF maddelerine katılım düzeyleri ile cinsiyet, akademik başarılarını nasıl değerlendirdikleri
ve sosyoekonomik durumlarını tanımlama değişkenleri ile istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edildi (p<0,05).
Araştırma sonucunda öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyi arttıkça öz şefkat düzeylerinin arttığı saptandı. Gelecekte yapılacak olan
çalışmalarda duygusal zekâyı artıran müdahale programları uygulanabilir.

Kaynakça

  • Aithal, A.P., Kumar, N., Gunasegeran, P., Sundaram, S.M., Rong, L.Z., Prabhu SP. (2016) A survey-based study of emotional intelligence as it relates to gender and academic performance of medical students. Educ Health, 29(1), 255-8.
  • Akyol, Ü. (2011). Ergenlerde iletişim becerilerinin yordayıcıları olarak öz-duyarlık ve mizah tarzları. Muğla Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
  • Andiç, S. (2013). Ergenlik döneminde zihni meşgul eden konularla ilgili değişkenler: bağlanma tarzları, öz-şefkat ve psikolojik belirtiler. Ankara Üniversitesi: Yüksek lisans tezi
  • Asyiyyah, N., Dewi, M. P., & Si, M. (2018). International journal for social studies nurses’ self-compassion and ıts correlation to emotional intelligence. International Journal for Social Studies, 4(12), 106–113. https://pen2print.org/index.php/ijss/
  • Austin, E.J., Evans, P., Goldwater, R., Potter, V. (2005). A preliminary study of emotional intelligence, empathy and exam performance in first year medical students. Pers Individ Dif, 39(1),1395-405.
  • Bardhan, R., Heaton, K., Davis, M., Chen, P., Dickinson, D. A., & Lungu, C. T. (2019). A cross sectional study evaluating psychosocial job stress and health risk in emergency department nurses. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(18), 3243.
  • Beauvais, A., Andreychik, M. & Henkel, L. A. (2017). The role of emotional intelligence and empathy in compassionate nursing care. Mindfulness & Compassion, 2(2),92–100. https://doi. org/10.1016/j.mincom.2017.09.001
  • Beydler, K. W. (2017). The role of emotional ıntelligence in perioperative nursing and leadership: Developing skills for ımproved performance. AORN Journal, 106(4), 317–323. https://doi.org/10.1016/j.aorn.2017.08.002
  • Bluth, K., Blanton, P. W. (2015). The influence of self-compassion on emotional well-being among early and older adolescent males and females. The Journal of Positive Psychology, 10(3), 219–230. https://doi.org/10.1080/17439760.2014.936967
  • Çapan, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin merhamet ve özanlayış düzeylerinin kişilik özellikleri açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 554662).
  • Çırpan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri Ve Öz-Anlayış Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2017.
  • Çoban, F., Albiz Telci, Ü. (2016). The role and importance of emotional intelligence in the acquisition of translation skills and translator training: Does a translator or interpreter need emotional intelligence? The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(2),118-125 .
  • Di Fabio, A., & Saklofske, D. H. (2021). The relationship of compassion and self-compassion with personality and emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 169, 110109. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110109
  • Dreisoerner, A., Junker, N. M., & van Dick, R. (2021). The Relationship Among the Components of Self-compassion: A Pilot Study Using a Compassionate Writing Intervention to Enhance Self-kindness, Common Humanity, and Mindfulness. Journal of Happiness Studies, 22(1), 21–47. https://doi.org/ 10.1007/s10902-019-00217-4
  • Drigas, A. S., Papoutsi, C. (2018). A new layered model on emotional intelligence. Behavioral sciences (Basel, Switzerland), 8(5), 45. https://doi.org/10.3390/bs8050045
  • Dulewicz, V., Higgs, M. (2004). Can Emotional Intelligence be developed? The International Journal of Human Resource Management, 15(1), 95–111. https://doi.org/10.1080/ 0958519032000157366
  • Eraslan M. (2016) Gençlerde duygusal zekâ ve empatik eğilim düzeylerinin yaş, cinsiyet ve spor yapma değişkenlerine göre ı̇ncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1839-52.
  • Goleman, D. (1998). The emotional intelligence of leaders. Leader to Leader, 1998(10), 20–26. https://doi.org/10.1002/ ltl.40619981008
  • Grehan, P.M., Flanagan, R., Malgady, R.G. (2011). Başarılı lisansüstü öğrenciler: Kişilik özellikleri ve duygusal zekanın rolleri. Psychol Sch, 48(1), 317-31.
  • Heffernan, M., Quinn Griffin, M. T., McNulty, S. R., & Fitzpatrick, J. J. (2010). Self-compassion and emotional intelligence in nurses. International Journal of Nursing Practice, 16(4), 366– 373. https://doi.org/10.1111/j.1440-172X.2010.01853.x
  • Hollis-Walker, L., & Colosimo, K. (2011). Mindfulness, self-compassion, and happiness in non-meditators: A theoretical and empirical examination. Personality and Individual Differences, 50(2), 222–227. https://doi.org/10.1016/j.paid.2010.09.033
  • Hwang, S., Kim, G., Yang, J. W., & Yang, E. (2016). The moderating effects of age on the relationships of self‐compassion, selfesteem, and mental health. Japanese Psychological Research, 58(2), 194-205.
  • İme, Y. (2018). Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ile özanlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
  • Joseph, C. M., Elias, A. (2018). International Journal of Social Sciences Review, 2018, 6(7), 1465-1468
  • Joshi, J., Arora, A., Kahar, A. R., Radke, U., & Talvekar, K. (2017). Evaluation of emotional intelligence among students of nursing college, Nagpur. International Journal of Indian Psychology, 4(4), 166-181.
  • Katyal, S., Aswathi, E. (2005). Gender differences in emotional intelligence among adolescents of Chandigarh. Hum Ecol, 17(1), 153-5.
  • Koçdaş, Z. (2020). Çalışanların duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma çözme düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Leary, M. R., Tate, E. B., Adams, C. E., Allen, A. B., & Hancock, J. (2007). Self-compassion and reactions to unpleasant selfrelevant events: the implications of treating oneself kindly. Journal of Personality and Social Psychology, 92(5), 887–904. https://doi.org/10.1037/0022-3514.92.5.887
  • Mayer, J. D., Roberts, R. D., & Barsade, S. G. (2008). Human abilities: Emotional intelligence. Annual Review of Psychology, 59(1), 507–536. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.59. 103006.093646
  • Neff, K. (2003). Self-Compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2(2), 85–101. https://doi.org/10.1080/15298860309032
  • Neff, K. D., Vonk, R. (2009). Self‐compassion versus global selfesteem: Two different ways of relating to oneself. Journal of Personality, 77(1), 23-50. O’Boyle, E. H., Humphrey, R. H., Pollack, J. M., Hawver, T. H., & Story, P. A. (2011). The relation between emotional intelligence and job performance: A meta-analysis. Journal of Organizational
  • Behavior, 32(5), 788–818. https://doi.org/10.1002/job.714 Orsillo, S. M., & Roemer, L. (2011). The Mindful Way through Anxiety: Break Free from Chronic Worry and Reclaim Your Life (1st ed.). Guilford Press. www.guilford.com/p/orsillo
  • Özdamar, K. (2010). Paket Programlarla Istatistiksel Veri Analizi-2. 7. Baski. Eskisehir: Kaan Kitabevi. Parker, J.D., Creque, S., Barnhart, D.L., Harris, J.I., Majeski, S.A.,
  • Wood, L.M., et al. (2004). Lisede akademik başarı: Duygusal zeka önemli mi? Pers Bireysel Fark, 37(1), 1321-30.
  • Parker, J.D., Summerfeldt, L.J., Hogan, M.J., Majeski, S.A. (2004). Duygusal zeka ve akademik başarı: Liseden üniversiteye geçişin incelenmesi. Pers Individ Dif, 36(1), 163-72.
  • Petrides, K.V., Mikolajczak, M., Mavroveli, S., Ruiz, M.J.S., Furnham, A., Gonzalez, J.C. (2016). Developments in Trait Emotional Intelligence Research. Emotion Review, 8(4), 335-341.
  • Serrat, O. (2017). Understanding and Developing Emotional Intelligence. In: Knowledge Solutions. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-10-0983-9_37
  • Sevindik, F., Uncu, F., Güneş Dağ, D. (2012) Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi; 26, 21-26.
  • Singh, D. (2002). Emotional Intelligence at Work: A Professional Guide. New Delhi: Sage Publications.
  • Şenyuva, E., Kaya, H., Işik, B., & Bodur, G. (2014). Relationship between self-compassion and emotional intelligence in nursing students. International journal of nursing practice, 20(6), 588–596. https://doi.org/10.1111/ijn.12204
  • Şimşek, NS. (2019). Lise öğrencilerinde öznel iyi oluş ve öz şefkat arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi) YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 564546).
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Tambağ, H., Kaykunoğlu, M., Gündüz, Z., Demir, Y. (2014) Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ve etkileyen faktörler. Hemşirelik Eğitim ve Araştırma Dergisi,11(1), 41-6.
  • Teleb, A. A., Awamleh, A. (2013). The relationship between self compassion and emotional intelligence for university students. Current Research in Psychology, 4(2), 20–27. https:// doi.org/10.3844/crpsp.2013.20.27
  • Yıldırım, M., Sarı, T. (2022). Exploring the effects of self-compassion development program for adolescents on self-compassion, fear of self-compassion and subjective well-being. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 12(64), 109–129. https://doi.org/10.17066/tpdrd.1096012”

Examining the Emotional Intelligence and Self-Compassion Levels of University Students Studying at the Faculty of Health Sciences

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 48 - 54, 30.04.2024
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1298285

Öz

Emotional intelligence and self-compassion are skills that help individuals to cope with situations they cannot control, to approach
themselves with compassion and without judgment, to use their stress coping skills effectively, and to lay the groundwork for an increase
in their quality of life. This research was conducted to examine the emotional intelligence and self-compassion levels of university students.
The research population consists of 722 students studying at a foundation university in Istanbul; No sample selection was made, but
444 students who accepted the research and met the inclusion criteria were included in the study. Research data were collected between
February and May 2022. Data was collected by using “Information Form”, “Rotterdam Emotional Intelligence Scale”, and “Self-Compassion
Questionnaire Short Form”. In the evaluation of the data; SPSS 25.00 program was used.
77.7% of the students were female and 34.5% were in the 3rd grade, 85.4% of them defined their socioeconomic status as medium and the
mean age was 20.69 years. A statistically significant difference was found in terms of students’ level of participation in the RDST and SSSSF
items, gender, how they evaluated their academic achievement, and the variables of describing their socioeconomic status (p<0.05).
As a result of the research, it was determined that as the emotional intelligence level of the students increased, their self-compassion levels
increased. Intervention programs that increase emotional intelligence can be applied in future studies.

Kaynakça

  • Aithal, A.P., Kumar, N., Gunasegeran, P., Sundaram, S.M., Rong, L.Z., Prabhu SP. (2016) A survey-based study of emotional intelligence as it relates to gender and academic performance of medical students. Educ Health, 29(1), 255-8.
  • Akyol, Ü. (2011). Ergenlerde iletişim becerilerinin yordayıcıları olarak öz-duyarlık ve mizah tarzları. Muğla Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
  • Andiç, S. (2013). Ergenlik döneminde zihni meşgul eden konularla ilgili değişkenler: bağlanma tarzları, öz-şefkat ve psikolojik belirtiler. Ankara Üniversitesi: Yüksek lisans tezi
  • Asyiyyah, N., Dewi, M. P., & Si, M. (2018). International journal for social studies nurses’ self-compassion and ıts correlation to emotional intelligence. International Journal for Social Studies, 4(12), 106–113. https://pen2print.org/index.php/ijss/
  • Austin, E.J., Evans, P., Goldwater, R., Potter, V. (2005). A preliminary study of emotional intelligence, empathy and exam performance in first year medical students. Pers Individ Dif, 39(1),1395-405.
  • Bardhan, R., Heaton, K., Davis, M., Chen, P., Dickinson, D. A., & Lungu, C. T. (2019). A cross sectional study evaluating psychosocial job stress and health risk in emergency department nurses. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(18), 3243.
  • Beauvais, A., Andreychik, M. & Henkel, L. A. (2017). The role of emotional intelligence and empathy in compassionate nursing care. Mindfulness & Compassion, 2(2),92–100. https://doi. org/10.1016/j.mincom.2017.09.001
  • Beydler, K. W. (2017). The role of emotional ıntelligence in perioperative nursing and leadership: Developing skills for ımproved performance. AORN Journal, 106(4), 317–323. https://doi.org/10.1016/j.aorn.2017.08.002
  • Bluth, K., Blanton, P. W. (2015). The influence of self-compassion on emotional well-being among early and older adolescent males and females. The Journal of Positive Psychology, 10(3), 219–230. https://doi.org/10.1080/17439760.2014.936967
  • Çapan, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin merhamet ve özanlayış düzeylerinin kişilik özellikleri açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 554662).
  • Çırpan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri Ve Öz-Anlayış Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2017.
  • Çoban, F., Albiz Telci, Ü. (2016). The role and importance of emotional intelligence in the acquisition of translation skills and translator training: Does a translator or interpreter need emotional intelligence? The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(2),118-125 .
  • Di Fabio, A., & Saklofske, D. H. (2021). The relationship of compassion and self-compassion with personality and emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 169, 110109. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110109
  • Dreisoerner, A., Junker, N. M., & van Dick, R. (2021). The Relationship Among the Components of Self-compassion: A Pilot Study Using a Compassionate Writing Intervention to Enhance Self-kindness, Common Humanity, and Mindfulness. Journal of Happiness Studies, 22(1), 21–47. https://doi.org/ 10.1007/s10902-019-00217-4
  • Drigas, A. S., Papoutsi, C. (2018). A new layered model on emotional intelligence. Behavioral sciences (Basel, Switzerland), 8(5), 45. https://doi.org/10.3390/bs8050045
  • Dulewicz, V., Higgs, M. (2004). Can Emotional Intelligence be developed? The International Journal of Human Resource Management, 15(1), 95–111. https://doi.org/10.1080/ 0958519032000157366
  • Eraslan M. (2016) Gençlerde duygusal zekâ ve empatik eğilim düzeylerinin yaş, cinsiyet ve spor yapma değişkenlerine göre ı̇ncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1839-52.
  • Goleman, D. (1998). The emotional intelligence of leaders. Leader to Leader, 1998(10), 20–26. https://doi.org/10.1002/ ltl.40619981008
  • Grehan, P.M., Flanagan, R., Malgady, R.G. (2011). Başarılı lisansüstü öğrenciler: Kişilik özellikleri ve duygusal zekanın rolleri. Psychol Sch, 48(1), 317-31.
  • Heffernan, M., Quinn Griffin, M. T., McNulty, S. R., & Fitzpatrick, J. J. (2010). Self-compassion and emotional intelligence in nurses. International Journal of Nursing Practice, 16(4), 366– 373. https://doi.org/10.1111/j.1440-172X.2010.01853.x
  • Hollis-Walker, L., & Colosimo, K. (2011). Mindfulness, self-compassion, and happiness in non-meditators: A theoretical and empirical examination. Personality and Individual Differences, 50(2), 222–227. https://doi.org/10.1016/j.paid.2010.09.033
  • Hwang, S., Kim, G., Yang, J. W., & Yang, E. (2016). The moderating effects of age on the relationships of self‐compassion, selfesteem, and mental health. Japanese Psychological Research, 58(2), 194-205.
  • İme, Y. (2018). Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ile özanlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
  • Joseph, C. M., Elias, A. (2018). International Journal of Social Sciences Review, 2018, 6(7), 1465-1468
  • Joshi, J., Arora, A., Kahar, A. R., Radke, U., & Talvekar, K. (2017). Evaluation of emotional intelligence among students of nursing college, Nagpur. International Journal of Indian Psychology, 4(4), 166-181.
  • Katyal, S., Aswathi, E. (2005). Gender differences in emotional intelligence among adolescents of Chandigarh. Hum Ecol, 17(1), 153-5.
  • Koçdaş, Z. (2020). Çalışanların duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma çözme düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Leary, M. R., Tate, E. B., Adams, C. E., Allen, A. B., & Hancock, J. (2007). Self-compassion and reactions to unpleasant selfrelevant events: the implications of treating oneself kindly. Journal of Personality and Social Psychology, 92(5), 887–904. https://doi.org/10.1037/0022-3514.92.5.887
  • Mayer, J. D., Roberts, R. D., & Barsade, S. G. (2008). Human abilities: Emotional intelligence. Annual Review of Psychology, 59(1), 507–536. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.59. 103006.093646
  • Neff, K. (2003). Self-Compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2(2), 85–101. https://doi.org/10.1080/15298860309032
  • Neff, K. D., Vonk, R. (2009). Self‐compassion versus global selfesteem: Two different ways of relating to oneself. Journal of Personality, 77(1), 23-50. O’Boyle, E. H., Humphrey, R. H., Pollack, J. M., Hawver, T. H., & Story, P. A. (2011). The relation between emotional intelligence and job performance: A meta-analysis. Journal of Organizational
  • Behavior, 32(5), 788–818. https://doi.org/10.1002/job.714 Orsillo, S. M., & Roemer, L. (2011). The Mindful Way through Anxiety: Break Free from Chronic Worry and Reclaim Your Life (1st ed.). Guilford Press. www.guilford.com/p/orsillo
  • Özdamar, K. (2010). Paket Programlarla Istatistiksel Veri Analizi-2. 7. Baski. Eskisehir: Kaan Kitabevi. Parker, J.D., Creque, S., Barnhart, D.L., Harris, J.I., Majeski, S.A.,
  • Wood, L.M., et al. (2004). Lisede akademik başarı: Duygusal zeka önemli mi? Pers Bireysel Fark, 37(1), 1321-30.
  • Parker, J.D., Summerfeldt, L.J., Hogan, M.J., Majeski, S.A. (2004). Duygusal zeka ve akademik başarı: Liseden üniversiteye geçişin incelenmesi. Pers Individ Dif, 36(1), 163-72.
  • Petrides, K.V., Mikolajczak, M., Mavroveli, S., Ruiz, M.J.S., Furnham, A., Gonzalez, J.C. (2016). Developments in Trait Emotional Intelligence Research. Emotion Review, 8(4), 335-341.
  • Serrat, O. (2017). Understanding and Developing Emotional Intelligence. In: Knowledge Solutions. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-10-0983-9_37
  • Sevindik, F., Uncu, F., Güneş Dağ, D. (2012) Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi; 26, 21-26.
  • Singh, D. (2002). Emotional Intelligence at Work: A Professional Guide. New Delhi: Sage Publications.
  • Şenyuva, E., Kaya, H., Işik, B., & Bodur, G. (2014). Relationship between self-compassion and emotional intelligence in nursing students. International journal of nursing practice, 20(6), 588–596. https://doi.org/10.1111/ijn.12204
  • Şimşek, NS. (2019). Lise öğrencilerinde öznel iyi oluş ve öz şefkat arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi) YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 564546).
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Tambağ, H., Kaykunoğlu, M., Gündüz, Z., Demir, Y. (2014) Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ve etkileyen faktörler. Hemşirelik Eğitim ve Araştırma Dergisi,11(1), 41-6.
  • Teleb, A. A., Awamleh, A. (2013). The relationship between self compassion and emotional intelligence for university students. Current Research in Psychology, 4(2), 20–27. https:// doi.org/10.3844/crpsp.2013.20.27
  • Yıldırım, M., Sarı, T. (2022). Exploring the effects of self-compassion development program for adolescents on self-compassion, fear of self-compassion and subjective well-being. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 12(64), 109–129. https://doi.org/10.17066/tpdrd.1096012”
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Behice Belkıs Çalışkan 0000-0001-7249-2954

Ece Alagöz 0000-0002-4913-0944

Merve Bat Tonkuş 0000-0002-1046-6862

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çalışkan, B. B., Alagöz, E., & Bat Tonkuş, M. (2024). Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 14(1), 48-54. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1298285
AMA Çalışkan BB, Alagöz E, Bat Tonkuş M. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Nisan 2024;14(1):48-54. doi:10.5961/higheredusci.1298285
Chicago Çalışkan, Behice Belkıs, Ece Alagöz, ve Merve Bat Tonkuş. “Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 14, sy. 1 (Nisan 2024): 48-54. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1298285.
EndNote Çalışkan BB, Alagöz E, Bat Tonkuş M (01 Nisan 2024) Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14 1 48–54.
IEEE B. B. Çalışkan, E. Alagöz, ve M. Bat Tonkuş, “Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, c. 14, sy. 1, ss. 48–54, 2024, doi: 10.5961/higheredusci.1298285.
ISNAD Çalışkan, Behice Belkıs vd. “Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14/1 (Nisan 2024), 48-54. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1298285.
JAMA Çalışkan BB, Alagöz E, Bat Tonkuş M. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2024;14:48–54.
MLA Çalışkan, Behice Belkıs vd. “Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 14, sy. 1, 2024, ss. 48-54, doi:10.5961/higheredusci.1298285.
Vancouver Çalışkan BB, Alagöz E, Bat Tonkuş M. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Öz Şefkat Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2024;14(1):48-54.