Bu çalışmanın amaçlarından biri Türk yüksek öğretimi açısından Önceki Öğrenmenin Tanınması uygulamalarının kavramsal nitelikleri ve ilgili uygulamaların temel özelliklerine dikkat çekmek amacıyla hazırlanan çalışmanın ele aldığı bilgilerin detaylandırılmasıdır. Bir diğer ve asıl amacı ise Türkiye’deki ilgili uygulamaların niteliklerini incelemek ve son olarak hangi açılardan iyileştirilebileceğinin altını çizmektir. Çalışmada önce Türk Yüksek Öğretimi açısından reform paketleri içinde ele alınması elzem olan Önceki Öğrenmenin Tanınması uygulamaları global bir kapsam içinde değerlendirilmiştir. Sonrasında dünyadaki mevcut uygulama esasları ele alındıktan sonra Türk Üniversitelerinin akreditasyon boyutunda bu uygulamalar açısından ne durumda olduğu değerlendirilmiştir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması Akreditasyon Yaşam Boyu Öğrenme Dünyada Önceki Öğrenmenin Tanınması Türkiye'de Önceki Öğrenmenin Tanınması
One of the purposes of this study is to detail the information about the conceptual qualities of the Recognition of Prior Learning practices in Turkish higher education and the basic features of the relevant practices. Another and, main purpose is to examine the characteristics of the relevant practices in Turkey and finally to highlight the aspects that can be improved. In the study, the Recognition of Prior Learning practices, which are essential to be considered in the reform packages in terms of Turkish Higher Education, were evaluated in a global context. Then, after the current application principles in the world were discussed, the situation of Turkish Universities in terms of accreditation in terms of these applications was evaluated.
Recognition of Prior Learning Accreditation Life Long Learning Recognition of Prior Learning in the World Recognition of Prior Learning in Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |