Bu araştırmanın amacı, cerrahi birimlerde klinik uygulamaya çıkan hemşirelik öğrencilerinin terapötik iletişim becerilerinin belirlenmesidir.
Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmaya, bir üniversitenin ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf, cerrahi birimlerde klinik uygulamaya çıkan
gönüllü 254 hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Araştırma için Klinik Araştırmalar Etik kurulundan izin alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde
tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 21,55±1,26, %81,5’i kadındır. Öğrencilerin Hemşirelik
Öğrencileri için Terapötik İletişim Becerileri Ölçeği toplam puan ortalaması 57,18±11,8’dir. Öğrencilerin okuduğu bölümden memnun
olma, terapötik iletişim becerilerini kullanırken zorlanma, iletişim becerileri hakkında düşüncesi, terapötik iletişim becerilerini klinik uygulamada
kullanma ile Hemşirelik Öğrencileri için Terapötik İletişim Becerileri Ölçeği toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı farklılık saptanmıştır. Hemşirelik Öğrencileri için Terapötik İletişim Becerileri Ölçeği nonterapötik iletişim becerileri alt
boyut puan otalamaları ile öğrencilerin cinsiyeti, sınıfı, terapötik iletişim becerilerini kullanırken zorlanma ve iletişim becerileri hakkındaki
düşünceleri arasında; terapötik iletişim becerileri-I alt boyut puan ortalamaları ile öğrencilerin okuduğu bölümden memnuniyeti, terapötik
iletişim becerilerini kullanırken zorlanma durumu, iletişim becerileri hakkındaki düşünceleri ve terapötik iletişim becerilerini klinik
uygulamada kullanma durumu arasında ve terapötik iletişim becerileri-II puan ortalamaları ile cinsiyeti, okuduğu bölümden memnuniyeti,
mezun olunan lise, iletişim becerileri hakkındaki düşüncesi, terapötik iletişim becerilerini klinik uygulamada kullanma durumu arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır. Öğrencilerinin hasta merkezli kaliteli bir bakım sunabilmeleri için terapötik iletişim becerilerinin
iyileştirilmesi gerektiği belirlenmiştir.
Hemşirelik öğrencileri İletişim becerileri Terapötik iletişim Cerrahi birim
The aim of this study was to determine the therapeutic communication skills of nursing students going to clinical practice in the surgical
units. In this descriptive study, second, third and fourth year, volunteer 254 nursing students who were going to clinical practice in the
surgical units of a university participated. Permission was obtained from the Clinical Research Ethics Committee. Descriptive statistical
methods were used to evaluate the data. The mean age of the students was 21,55±1,26, 81,5% of them were women. The total mean score of the Scale of Therapeutic Communication Skills of nursing students 57,18±11,85. A statistically significant difference was found between
the students’ satisfaction on the department, difficulty in using their therapeutic communication skills, their thoughts on communication
skills, using their therapeutic communication skills in clinical practice and the total mean scores of Scale of Therapeutic Communication
Skills for Nursing Student. A statistically significant difference was found between Scale of Therapeutic Communication Skills for Nursing
Student nontherapeutic communication skills sub-dimension mean scores with students’ gender, class, difficulties in using therapeutic
communication skills and their thoughts on communication skills; therapeutic communication skills-I sub-dimension mean scores with
students’ satisfaction of department, difficulty in using therapeutic communication skills, their thoughts about communication skills
and their use of therapeutic communication skills in clinical practice; therapeutic communication skills-II sub-dimension mean scores
with gender, students satisfaction of department, graduated high school, thoughts about communication skills, and use of therapeutic
communication skills in clinical practice. Students’ therapeutic communication skills need to be improved
Nursing students Communication skills Therapeutic communication Surgical unit
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |