The study aims to develop a tool to measure the level of competency of higher education institutions in social media use and content
production, and the interaction of university social media accounts with students. A total of 421 students from different academic units
of a state university in Turkey participated in the survey. The development process of the scale consisted of the stages of literature review,
preparation of the questions, getting expert opinions, pilot study, focus group interview, application of the questionnaire, and conducting
the validity and reliability study. As a result of the explanatory and confirmatory factor analyses carried out, the measurement tool was
formed as 15 items and 3 factors “Sharing Expectation”, “Usage” and “Interaction” and the explained variance rate was found 65%. With
the Cronbach’s Alpha test applied, the scale’s internal consistency was calculated as 0.83. As a result, the Institutional Social Media Usage
and Interaction Scale in Higher Education is a valid and reliable measurement tool
-
Çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarının sosyal medya kullanımını, içerik paylaşım biçimlerini ve kurumsal sosyal medya
hesaplarının öğrenciyle olan etkileşimini ölçmek için bir araç geliştirmektir. Anket çalışmasına Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin farklı
akademik birimlerindeki 421 öğrenci katılmıştır. Ölçek geliştirme süreci literatür taraması, soruların hazırlanması, uzman görüşlerinin
alınması, pilot çalışma, odak grup görüşmesi, anketin uygulanması ve geçerlik ile güvenirlik çalışmasının yapılması aşamalarından
oluşmuştur. Gerçekleştirilen açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri neticesinde ölçüm aracı “Paylaşım Beklentisi”, “Kullanım” ve
“Etkileşim” olmak üzere 3 faktör ve 15 madde şeklinde oluşmuştur ve varyans açıklanma oranı %65 olarak bulunmuştur. Ayrıca Cronbach’s
Alpha testi ile ölçeğin iç tutarlık katsayısı 0.83 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak Yükseköğretimde Kurumsal Sosyal Medya Kullanım ve
Etkileşim Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğu görülmüştür.
Kırklareli Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği Kurulu’ndan 20.11.2020 tarih ve 35523585-199-E.17398 sayılı belge ile gerekli izinler alınmıştır.
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Sistemleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |