Yaşam tarzı basit bir ifade ile “birinin nasıl yaşadığı” olarak tanımlanmaktadır. Pazarlamada “yaşam tarzı”,
potansiyel müşteriler olarak bireylerin davranışlarını, küçük bir grup etkileşim halinde olan insanları
ve daha büyük insan gruplarını (örneğin pazar segmentlerini) tarif etmektedir. Bu nedenle yaşam tarzı
kavramı kişilik kavramından oldukça farklı olan bir fikir setini temsil etmektedir. Yaşam tarzı, insanların yaşadığı
ekonomik gelir düzeyi, paralarını nasıl harcadıkları, ne ile ilgilendikleri, kendilerine ve çevrelerindeki
dünyaya nasıl baktıkları ve zamanlarını nasıl değerlendirdiklerine ilişkindir (Anderson ve Golden, 1984).
Son zamanlarda küreselleşme, medya (film, televizyon şovları ve diziler, dergiler) ve teknolojik gelişmeler
sayesinde yaşam tarzındaki değişiklikler hızla artmaya başlamıştır. Bu yaşam tarzı değişiklikleri insanların
ne yediklerini, nasıl giyindiklerini, nasıl iletişim kurduklarını, ne şekilde tatile çıktıklarını ve bu yeni yaşam
tarzlarının yaşam tarzı trendlerini nasıl şekillendirdiğini içermektedir. Bu çalışmada filmlerin yaşam tarzı
markalaşması açısından etkisi tartışılacaktır.
Çalışmanın amacı, yaşam tarzı markalaşma kararları üzerinde filmlerde bulunan yer, ürün, müzik vb.
unsurların nasıl etkisi olduğunu değerlendirmektir. Bu çalışmada film analizi yöntemi kullanılacak ve markalaşma
açısından yaşam tarzı trendleri açıklanacaktır. Bu bağlamda, “Bi Küçük Eylül Meselesi”filmi
çeşitli yaşam tarzı trendlerinin yaratılmasında önemli bir rol oynadığı için örnek bir film olarak seçilmiştir.
Sonuç olarak bu üç aktör biraraya gelerek Bozcaada’daki plajların, otellerin, restoranların ve hatta filmin
müziğinin cazibesini artırdığı görülmüştür. Bir başka deyişle “Bi Küçük Eylül Meselesi” filmi, Türk insanına
daha sonra trende dönüşen çeşitli yaşam tarzı markaları (Bozcaada, Battıbalık, Cinaraltı Cafe, Mitos,
Kanatlarım Var Ruhumda vb.) sunmuştur.
Lifestyle can simply be defined as “how one lives”. In marketing, “lifestyle”, however, describes the
behavior of individuals, a small group of interacting people, and large groups of people (e.g. market
segments) acting as potential consumers. Thus, the concept of the lifestyle represents a set of ideas
which are quite distinct from that of personality. The lifestyle relates to the economic level at which people
live, how they spend their money, what interests they have, how they view themselves and the world
around them and how they allocate their time (Anderson and Golden, 1984). Recently with the help of
globalisation, media (movies, television shows and series, magazines) and technological improvements,
changes in lifestyle started to increase rapidly. These lifestyle changes include how people eat, dress,
communicate, go on a vacation etc. and these new lifetsyles form the lifestyle trends. Within this study
the movies’ impact will be disccussed in terms of lifestyle branding.
The aim of the study is to evaluate how effective are the places, products, music etc. in movies on
lifestyle branding decisions. In this study film analysis method will be used and lifestyle trends will be
explained in terms of branding. In this context, “Bi Kucuk Eylul Meselesi”was selected as a sample movie
because it played an important role in creating various lifestyle trends. As a result, all these three
actors coming up together increase the attractiveness of beaches, hotels, restaurants, and even the
soundtrack of the movie. In other words, the movie Bi Küçük Eylül Meselesi presented several lifestyle
brands (Bozcaada, Battıbalık, Cinaralti Cafe, Mitos, Kanatlarım Var Ruhumda etc.) to Turkish people that
later transformed into trends.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.