Günümüzde
bazı markalar, cinsiyet eşitliği konusunda çalışmalar yaparak algıları
değiştirmeye çalışmaktadır. Markalar, kadın odaklı reklam çalışmaları yaparak cinsiyet
eşitliği konusuna dikkat çekmekte, kadın-erkek eşitsizliğinin ortadan kalkması
için çalışmaktadır. Feminizmin toplumda yaygınlaşarak önem kazanması ve negatif
cinsiyetçiliğe tepkilerin artması reklam sektörünün bu duruma kayıtsız
kalmamasını sağlamıştır. Feminizmin Batı Avrupa ve Kuzey Amerika’dan başlayarak
dünya genelinde kurumlara sızması, reklamcılık sektöründe feminist pazarlama
uygulamalarının başlamasında etkin olmuştur. Femvertising (kadın odaklı
reklamcılık) olarak adlandırılan bu akım; reklamlarda feminist akımın
etkisiyle, kadın-erkek stereotiplerinin dışında ve toplumsal cinsiyet kalıplarının
ötesinde temsiliyete ve mesajlara sahip içeriklerin yaratılmasıyla
özetlenebilir. Bu çalışmanın amacı; son yıllarda popülerleşen feminist
hareketten etkilenerek toplumsal cinsiyet eşitliği meselesini reklama
yansıttığı iddia edilen bir reklam filmini incelemek ve feminist ideolojiyi ne
ölçüde yansıttığına bakmaktır. Bu bağlamda özellikle sosyal medyada yaygınlaşan
Nike (Bizi Böyle Bilin) reklam filmi;
göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir.
[1] Şubat
2017’de yayınlanan reklam filminin Nike Women resmi YouTube kanalında izlenme
sayısı Haziran 2018’de 5 Milyonun üzerine çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.