Bu
çalışma, dijital koşulların ortaya çıkardığı etkileşim (interaction) ve üreten
tüketici (prosumer) kavramlarını reklam iletişimi açısından ele almaktadır. Bu
kavramlar, bilişim alanında geliştirilen imkanların bir yansıması olarak
dijitalleşen dünyanın en belirgin özelliklerini temsil etmektedir. Markaların,
dijital sürecin etkisiyle değişen reklam oluşturma stratejileri, reklamın
oluşturulması adına kullanılan yöntemleri dijitalleştirmiştir. Yanı sıra,
reklamın yayınlanacağı mecraların da giderek dijital ortamlar arasından tercih
edilmesi sonucunu oluşturmuştur. Özellikle sosyal medyada yayınlanan video
reklamları, reklamın hedef kitlesinin reklamla etkileşime girmesine daha fazla
imkan tanımaktadır. Çağın interaktif olmayı mümkün kılan özelliği sayesinde,
reklamın hedef kitlesi reklamın içeriğine bizzat katkı sağlayabilir konumdadır.
Çalışma, “Eti Pop Kek” reklamlarının çözümleme yöntemiyle ele alınan iki reklam
örneğiyle sınırlandırılmıştır. Çözümlenen reklam örneklerinde, reklamın hedef
kitlesinin reklamın içeriğine sunduğu katkının ne olduğu tespit edilecektir.
Çözümleme, reklamın dilsel ve görüntüsel verilerinin tespit edilerek
değerlendirilmesinde, interaktivitenin ve prosumer kavramlarının ne denli özgün
bir diyalog ortamı yarattığına yönelik tespitlerin sunulmasıyla
sonuçlandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.