Markalar tüketiciye ulaşabilmek için çeşitli yollar denerken en
çok onların duygularına erişebilmeyi hedeflemektedir. Birbirinden farklı birçok
markanın aynı tür ürünleri üretmeye başlamasıyla birlikte, markaların
birbirlerinden ayrışarak tüketici nezdinde farklılaşabilmeleri ürünün
fonksiyonlarından çok artık tüketiciye o ürünün neler hissettirdiğiyle daha
fazla ilintili olmaya başlamıştır. Markaların diğer markalardan farklılaşmaya
çalışırken kullandığı başlıca yöntemlerden biri de reklam çekicilikleridir.
Özellikle Türkiye gibi duyguların davranışlar ve popüler kültür ürünleri
üzerinde çok belirleyici olduğu toplumlarda hüzün çekiciliği üzerinden
tüketicinin kalbine dokunmak işlevsel bir iletişim stratejisi olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu çalışmada son dönem Türk reklamcılığı çerçevesinde hüzün
çekicilik unsurunun kullanıldığı reklam örnekleri, reklamın dönüştürücü
stratejik boyutları açısından kavramsal ve kuramsal temel strateji kaideleri
üzerinden inceleme altına alınacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.