Dijital çağın en önemli pazarlama
kullanım alanlarından olan mobil pazarlama, bu çalışmada Türkiye’deki seyahat
acentelerinin kullanımı açısından incelenmiştir. Çalışmada öncelikle kavramsal
açıdan pazarlama süreçleri incelenmiş, sonrasında turizm ve seyahat acenteleri
bağlamında dijital pazarlama olguları ve mobil pazarlamayı kullanım şekilleri
incelenmiştir. Makalede turizm seyahat acentelerinin dijital pazarlamayı
kullanımındaki avantaj ve dezavantajlarından söz edilmiş ve sonrasında
Türkiye’deki turizm seyahat acentalarının dijital pazarlamayı mobil uygulama
üzerine kullanımları açısından bir araştırma yapılmıştır. Araştırma, 2015
verilerine göre 2016 yılında açıklanmış olan Fortune 500 listesine giren
şirketler arasında olan turizm seyahat acenteleri bağlamında yapılmıştır. Listeye giren şirketler sektörel bazda
incelendiğinde 4 adet seyahat acentesi ile karşılaşılmıştır. Bu şirketlerin
kullandığı mobil uygulamalar incelenerek, kullanım alanları anlatılmıştır. Türkiye’deki
seyahat acentelerinin mobil uygulamaları kullanımı incelendiğinde ortaya çıkan
bahsi geçen 4 şirketten sadece 2’sinin son kullanıcıya yönelik, müşteri
memnuniyetini ön planda tutan uygulamalar geliştirmiştir. Sonuç olarak, mobil
uygulamaları kullanan turizm seyahat acentelerinin, yıllık gelirlerinin diğer
şirketlere oranla daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır.
In this study, mobile
marketing which is one of the most important areas of digital marketing have
been examined in terms of use of travel agencies in Turkey. In the study,
primarily marketing process have been examined, thereafter digital marketing
facts and their forms of utilization of the mobile marketing have been
examined. In the article, it have been mentioned advantages and disadvantages
of tourism travel agencies in using digital marketing and afterwards it has
been done a research regarding usage of digital marketing through a mobile
marketing of tourism travel agencies in the Turkey. The study have been
conducted in the context of tourism travel agencies which have been listed in
the Fortune 500 list in 2016 according to 2015 data. It has been encountered
with 4 companies when the listed companies analyzed on a sectoral basis. Mobile
applications which these companies used have been observed and its areas of
usage have been explained. When analyzed usage of mobile applications of travel
agency in Turkey, it has been observed that only two companies among the 4
companies has developed applications that end user oriented and prioritized
customer satisfaction. Consequently, it has been observed that tourism travel
agencies which have been using the mobile applications have more annual revenues
in proportion to other companies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.