Kültürel sektörlerin ve sanatın ülkelerin sosyal, kültürel, ekonomik
kalkınmalarındaki önemi her geçen gün artmaktadır. Bu doğrultuda sanatın
pazarlanması kimi eleştirilere rağmen, son yirmi yıl içerisinde sanat
organizasyonlarının ve de akademik çalışmaların ilgi alanına girmiş ve sanat
organizasyonları işletme stratejilerinde bütüncül bir pazarlama yaklaşımını
benimsemeye başlamışlardır. Sosyal medya da her geçen yıl artan kullanıcı
sayısı, geleneksel mecralarla karşılaştırdığında sağladığı olanaklar nedeniyle
sanat organizasyonları tarafından tercih edilen bir iletişim kanalı konuma
gelmiştir. Bu çalışmanın ana amacı, sanat ve kültür sektöründe artan bir öneme
sahip sanat pazarlamasında ilişki temelli yaklaşımın günümüz iletişim
pratikleri içerisindeki önemine ve sanat organizasyonları için gerekliliğine odaklanmaktır.
Çalışmada sırasıyla sanat pazarlaması, ilişki pazarlaması ve ilişki
pazarlamasının sanat pazarlaması açısından uygulanabilirliği gibi başlıklara
değinilmiş, ardından ilişki pazarlaması temelli bir yaklaşımın sosyal medyada sanat
pazarlamasında kullanılabilirliği ile ilgili kavramsal bir değerlendirme
yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.