Her geçen gün
dijitalleşen çağımızda iletişim de şekil değiştirmiş, dijitalleşme süreci içine
girmiştir. Dijital teknolojinin hayatımızın içine girmesi ve bir parçası
olmasıyla birlikte, yüz yüze olmayan iletişim ya da arada bir medyum, aracı
kullanılarak gerçekleştirilen iletişim, git gide artan ve önü alınmaz bir hale
gelmiştir. Kişiler, dijital yollarla kurdukları iletişim ile kendilerini, sanal
alemdeki ‘arkadaşlarına’ sunmakta ve onların beğenilerini kazanmaya
çalışmaktadır. Bu da, çağın en büyük sorunlarından biri olan ‘yabancılaşma’
kavramının karşımıza burada da çıkmasını sağlamaktadır. Dijital medyada içerik
üreten ve ürettiği içeriği, takipçilerinin beğenisine sunan birey, bir süre
sonra takipçilerinin talepleri, beğenileri ya da sponsor olan kurum/markaların
yönlendirmesi doğrultusunda içerik hazırlamaya başlamaktadır. Çalışmanın amacı;
bireylerin dijital mecrada ürettikleri bilgileri diğer benliklerin beğenisine
sunmaları ve bu sayede başkaları tarafından tüketilerek ‘yabancılaşma’ kavramı
ile karşı karşıya kaldıkları savını ortaya çıkarmaktır. Araştırma rastgele
örneklem yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma dijital medya kanallarından
instagram üzerinden ilerlemiştir. Araştırma alanı ve yöntemi; instagramda
paylaşımlar yapan Türk fenomenlere ulaşılmıştır. Kişiler ile derinlemesine
mülakat yöntemi kullanılarak görüşme yapılmıştır ayrıca çalışmayı
derinleştirmek adına içerik analizi yöntemi de kullanılmıştır. İçerik analizi
ve derinlemesine mülakattan elde edilen sonuçlar kategorize edilerek ve kişilerin
yabancılaşma ile karşı karşıya kalıp kalmadıkları ortaya çıkarılmaya
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.