Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMDA BİR ANLATI MOTİFİ OLARAK GÜNDEM KURAMI UYGULAMASI VE KİĞİLI ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 54 - 72, 22.10.2019

Öz

Bu çalışma, reklamda gündem konusunu, gündem
kuramı çerçevesinde ele almaktadır.
Günün öne çıkan konularını ifade eden kavram olarak gündem,
çoğunluğun dikkatini çekebilmiş etkileyici haberlerden oluşmaktadır.
Gündem kuramını, kitle iletişim araçları üzerinden
değerlendiren literatür bilgisine, reklam çalışmalarına yansıyan gündem teması
ile ilgili bir katkı sağlamayı amaçlayan bu çalışmanın örneklemi Kiğılı
markasıdır. Reklamlar gündem konularını kendi içeriklerine dönüştürerek,
toplumu herhangi bir konuda yönlendirmek üzere değil, gündemi kendilerine
dönüştürerek kendi gündemlerini yaratabilmektedirler. Bu savı desteklemesi
açısından Kiğılı markasının Twitter üzerindeki paylaşımları belirli
sınırlamalar eşliğinde tarih bazlı olarak incelenmişlerdir. Reklamın hedef
kitlesiyle gündem temalı reklamalar aracılığıyla girdiği etkileşim sonuçları büyük
oranda ikna edicidir. Sonuç olarak reklamda gündem temasının stratejik olarak
ele alınması gerekmektedir. Gündemin reklam içeriğinde başarılı ve yaratıcı
çalışmalara dönüşerek daha fazla etki yaratabilmesi mümkündür.  



Anahtar Kelimeler:Reklam,Gündem Kuramı, Yapılandırılmış
Gündem, Twitter,Kiğılı

Kaynakça

  • Berger, Bruce Keith (2001). “Private Issues and Public Policy: Locating the Corporate Agenda in Agenda-Setting Theory”, Journal of Public Relations Research, 13(2), 91-126.
  • Çakır, H. D. (2011). İletişim ve Teknoloji Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar. Ed: Zeliha Hepkon. “Sosyal Paylaşım Ağlarının Halkla İlişkiler Aracı Olarak Değerlendirilmesi: Facebook Örneği” İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları, 176-195.
  • Dearing, James, Rogers, Everett(1996). Agenda Setting. Thousand Oaks: Sage Publications.Güngör, Nazif. (2011) İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • https://twitter.com/KigiliGiyimAS
  • İrvan, Süleyman (2001). Gündem Belirleme Yaklaşımının Genel Bir Değerlendirmesi, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi İletişim, Sayı 9, 69-106.
  • Kamanlıoğlu, Ebru Belkıs, Göztaş, Aylin (2010).Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kocabaş, Füsun, Elden, Müge, Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Lazar, Judith(2009). İletişim Bilimi, Çev:Cengiz Anık,Ankara:Vadi Yayınları.
  • Liu,Y., Shrum,L.J.(2005). Advertising, Promotion And New Media, Ed:Marla R Stafford, Ronald J.Faber, “Rethinking Interactivity: What It Means and Why It May Not Always Be Beneficial” NewYork: M.E. Sharpe Publishers, 103-124.
  • McCombs, Maxwell., LIamas, Juan. Pablo., Lopez-Escobar, Esteban. ,Rey, Federico. (1997). Candidate Images in Spanish Elections: Second Level Agenda Setting Effects. Journalism & Mass Communication Quarterly, 74 (4), 703–717.
  • McQuail, Denis, Windahl, Sven (2005). İletişim Modelleri, Çev:Konca Yumlu,Ankara:İmge Kitabevi.
  • Mutlu,Erol (2017). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Odabaşı, Yavuz, Oyman, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Öztürk, R.G. Dijital Reklamcılık ve Gençlik. (2013). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Scott, Meerman David,(2011). Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler Çev:Aytül Özer, İstanbul:MediaCat Yayınları.
  • Sugarman, J. (2016). Reklam Yazarının El Kitabı.(2.Baskı) (A.Özer,Çev.) İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Reid, Carolina. (2014). Real-Time Marketing Can Keep Businesses Successful—But How? - EContent. Available online: http://www.econtentmag.com/Articles/News/News-Feature/RealTime-Marketing-Can-Keep-Businesses-Successful-But-How-97169.htm Erişim Tarihi:01 Mayıs 2019.
  • Terkan, Banu. (2007). “Basın ve Siyaset İlişkisinin Gündem Belirleme Modeli Çerçevesinde Bir Analizi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 17, 561-584.
  • Windahl,Swen, Signitzer, Benno ve Olson,Jean (1992), Using Communication Theory, London:Sage Publications.
  • Yaylagül, Levent. (2014) Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yegen, Ceren. (2014) “Medyanın Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belirleme Rolü Üzerine: Serai Sierra Haberleriyle Oluşturulan Yapay Gündem”, Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, Yıl 6, Sayı 12, 21-46.
  • Yılmaz,R.,Erdem,M.N.(2016). 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.Yüksel, Erkan (2007).“Kamuoyu Oluşturma’ ve ‘Gündem Belirleme’ Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007/1, 571-586.
  • Yüksel, Erkan (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya, Çizgi Kitabevi.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 54 - 72, 22.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Berger, Bruce Keith (2001). “Private Issues and Public Policy: Locating the Corporate Agenda in Agenda-Setting Theory”, Journal of Public Relations Research, 13(2), 91-126.
  • Çakır, H. D. (2011). İletişim ve Teknoloji Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar. Ed: Zeliha Hepkon. “Sosyal Paylaşım Ağlarının Halkla İlişkiler Aracı Olarak Değerlendirilmesi: Facebook Örneği” İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları, 176-195.
  • Dearing, James, Rogers, Everett(1996). Agenda Setting. Thousand Oaks: Sage Publications.Güngör, Nazif. (2011) İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • https://twitter.com/KigiliGiyimAS
  • İrvan, Süleyman (2001). Gündem Belirleme Yaklaşımının Genel Bir Değerlendirmesi, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi İletişim, Sayı 9, 69-106.
  • Kamanlıoğlu, Ebru Belkıs, Göztaş, Aylin (2010).Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kocabaş, Füsun, Elden, Müge, Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul:İletişim Yayınları.
  • Lazar, Judith(2009). İletişim Bilimi, Çev:Cengiz Anık,Ankara:Vadi Yayınları.
  • Liu,Y., Shrum,L.J.(2005). Advertising, Promotion And New Media, Ed:Marla R Stafford, Ronald J.Faber, “Rethinking Interactivity: What It Means and Why It May Not Always Be Beneficial” NewYork: M.E. Sharpe Publishers, 103-124.
  • McCombs, Maxwell., LIamas, Juan. Pablo., Lopez-Escobar, Esteban. ,Rey, Federico. (1997). Candidate Images in Spanish Elections: Second Level Agenda Setting Effects. Journalism & Mass Communication Quarterly, 74 (4), 703–717.
  • McQuail, Denis, Windahl, Sven (2005). İletişim Modelleri, Çev:Konca Yumlu,Ankara:İmge Kitabevi.
  • Mutlu,Erol (2017). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Odabaşı, Yavuz, Oyman, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Öztürk, R.G. Dijital Reklamcılık ve Gençlik. (2013). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Scott, Meerman David,(2011). Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler Çev:Aytül Özer, İstanbul:MediaCat Yayınları.
  • Sugarman, J. (2016). Reklam Yazarının El Kitabı.(2.Baskı) (A.Özer,Çev.) İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Reid, Carolina. (2014). Real-Time Marketing Can Keep Businesses Successful—But How? - EContent. Available online: http://www.econtentmag.com/Articles/News/News-Feature/RealTime-Marketing-Can-Keep-Businesses-Successful-But-How-97169.htm Erişim Tarihi:01 Mayıs 2019.
  • Terkan, Banu. (2007). “Basın ve Siyaset İlişkisinin Gündem Belirleme Modeli Çerçevesinde Bir Analizi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 17, 561-584.
  • Windahl,Swen, Signitzer, Benno ve Olson,Jean (1992), Using Communication Theory, London:Sage Publications.
  • Yaylagül, Levent. (2014) Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yegen, Ceren. (2014) “Medyanın Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belirleme Rolü Üzerine: Serai Sierra Haberleriyle Oluşturulan Yapay Gündem”, Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, Yıl 6, Sayı 12, 21-46.
  • Yılmaz,R.,Erdem,M.N.(2016). 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.Yüksel, Erkan (2007).“Kamuoyu Oluşturma’ ve ‘Gündem Belirleme’ Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007/1, 571-586.
  • Yüksel, Erkan (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya, Çizgi Kitabevi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Demir 0000-0001-5283-0151

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 11 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, T. (2019). REKLAMDA BİR ANLATI MOTİFİ OLARAK GÜNDEM KURAMI UYGULAMASI VE KİĞİLI ÖRNEĞİ. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2(2), 54-72.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.