Bu çalışma, reklamda gündem konusunu, gündem
kuramı çerçevesinde ele almaktadır. Günün öne çıkan konularını ifade eden kavram olarak gündem,
çoğunluğun dikkatini çekebilmiş etkileyici haberlerden oluşmaktadır. Gündem kuramını, kitle iletişim araçları üzerinden
değerlendiren literatür bilgisine, reklam çalışmalarına yansıyan gündem teması
ile ilgili bir katkı sağlamayı amaçlayan bu çalışmanın örneklemi Kiğılı
markasıdır. Reklamlar gündem konularını kendi içeriklerine dönüştürerek,
toplumu herhangi bir konuda yönlendirmek üzere değil, gündemi kendilerine
dönüştürerek kendi gündemlerini yaratabilmektedirler. Bu savı desteklemesi
açısından Kiğılı markasının Twitter üzerindeki paylaşımları belirli
sınırlamalar eşliğinde tarih bazlı olarak incelenmişlerdir. Reklamın hedef
kitlesiyle gündem temalı reklamalar aracılığıyla girdiği etkileşim sonuçları büyük
oranda ikna edicidir. Sonuç olarak reklamda gündem temasının stratejik olarak
ele alınması gerekmektedir. Gündemin reklam içeriğinde başarılı ve yaratıcı
çalışmalara dönüşerek daha fazla etki yaratabilmesi mümkündür.
Anahtar Kelimeler:Reklam,Gündem Kuramı, Yapılandırılmış
Gündem, Twitter,Kiğılı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.