Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ŞARKILARDAN ADAPTE EDİLEN REKLAM MÜZİKLERİNİN (JINGLE) MARKA HATIRLANMASI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 147 - 168, 22.10.2019

Öz

Bu makalede, markaların son yıllarda reklamlarında kullandıkları müzikler ve bu müziklerin markaların hatırlanırlığına etkisi yardımsız hatırlatma tekniği ile ölçülmüştür.

Kaynakça

  • Aeker, D., Batra, R., Myers, J. (1992). Advertising Management (4th ed.). New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  • Arapgirlioğlu, H. Çakır, S. (2013). Reklam Müziklerinin Marka Farkındalığı Yaratma Açısından Yapısal Olarak İncelenmesi. İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız –Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü. 36, 1-20.
  • Aydın, D. (2010). Reklam Hafızası Ve Reklam Beğenirliliği İlişkisi: Televizyon Reklamlarına İlişkin Deneysel Bir Çalışma. Yayınlanmış Doktora Tezi. Konya.
  • Aydın, D. (2011). Reklam Hafızası. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Baker, W. (2003). Does Brand Name Imprinting in Memory Increase Brand Information Retention? Psychology&Marketing.
  • Batı, U. (2010). Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bir Unsur Olarak Reklamlarda Müzik Kullanımı Konusundaki Yazının İncelenmesi. 2(7), 778-808.
  • Batı, U. (2017). Markethink, Farkethink: Deneyimsel pazarlama ya da Duyusal Markalama. Muğla: Basit Fikirler Eğitim Danışmanlık Hizmeti Yayınları.
  • Canan, S. (2015), “Müzik Ve Zihin Üzerine Çarpıcı Gerçekler: Bölüm 1”, https://nbeyin.com.tr/muzik-ve-zihin-uzerine-carpici-gercekler-bolum-1/ Erişim Tarihi:09.07.2019.
  • Devrez, Güney. (1979). Reklam Etkilerinin Ölçülmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Yayınları.
  • Ehrenberg, A. (2004). Tekrarlayan Reklamlar ve Tüketici, çev. Mustafa Dilber. İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Eken, İ. (2014). Kadın ve Erkek Dergilerinde Eğlence İçerikli Reklamların ELM’ye Göre İçerik Analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi. E-Journal of Intermedia, 1(1), 22-45.
  • Elden, M., Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri Cinsellik, Mizah, Korku. İstanbul: İletişim Yayınları. Garrıdo, S., Schubert, E., And Bangert, D., (2016). “Musical prescriptions for mood improvement: An experimental study”, The Arts in Psychotherapy, Volume 51, pp.46-53.
  • Gür, E. (2018),Beyin Müzik İlişkisi: Tüketicilerin Reklam Müziklerine Tepkilerinin Nöropazarlama İle İncelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Elazığ. Güven, D. (2012). Reklam Müzikleri ve Markaya Olan Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Haas, D., ve Butz, T. (1998). Werbung und Musik, Medienwissenschaft Werbung und Propaganda Seminarleitung.
  • Hıll, D. (2017). Emotions Matter: How Facial Coding Can Better Connect You to Your Clients. Journal of Financial Planning. Vol. 30, Issue 6, pp.24-26.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karpat, I. (2011). Marka Yönetimi Güçlü Ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kıymalıoğlu, A. (2014). Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli ve Uygulama Alanları. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2(29), 167-203. Klein, B., 2010. As Heard On Tv: Popular Music in Advertising. Farnham, Surrey: Ashgate Publishing Limited.
  • Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Ankara: Seçkin kitapevi.
  • Lindstrom, M. (2007). Duyular ve Marka: 5 Duyuyla Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Leigh, J., Zinkhan, G., Swaminathan, V. (2006). Dimensional Relationships of Recall and Recognitions Measures with selected , Cognitive and Affective Aspects of print Advertisement. Journal of Advertising, Spring, 35, 1, 105-122.
  • Martin Santana, J., Reinares-Lara, P. (2016). How Recall Works In Advertısıng: Spot Length and Unaided Recall in Television. Journal of Advertising Research.
  • Özulu, İ. (1994). Reklamcılık ve Reklam Müziklerinin Radyo-Televizyondaki Yeri. Yayınlanmış Doktora Tezi. İstanbul.
  • Petty, R. E. & Cacioppo, J. T. (1986). ‘’The Elaboration Likelihood Model of Persuasion’’.
  • Resnıvow, J. E., Salovey, P., and Repp, B. H., (2004), “Is recognition of emotion in music performance an aspect of emotional intelligence”, Music Perception, 22(1), pp.145–158.
  • Scott, L. (1990). Understanding Jingles and Needledrops: A Rhetorical Approach to Music in Advertising. Journal of Consumer Research.
  • Sutherland, M., Sylvester, A. K. (2000). Reklam ve Tüketici Zihni, çev. İnci Berna Kalınyazgan. Ankara: MediaCat.
  • Tayfur, G. (2010). Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taylor, T. D., 2012. The Sounds of Capitalism. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Tellis, G. J. (2004). Effective Advertising- Understanding When, How, and Why Advertising Works. Sage Publications.
  • Timuçin, S. (2004). Reklamcılıkta Müzik, Uğur Alpagut (Der.) Kim Kapattı Şu Müziği, Ankara:Sözkesen Matbaası.
  • Topsümer, F., Elden, M. (2016). Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Turhan, U. (2015). Müziklerinde Tını Ve Enstrüman Değişkenlerinin Reklama Yönelik Etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Tybout, A. M., ARTZ, N. (1994). Consumer Psychology. Annual Review of Psychology, 131-169.
  • Ürgüp, M. (2012). Marka Özvarlığı ve Reklam İlişkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.Yılmazer, T. T
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 147 - 168, 22.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Aeker, D., Batra, R., Myers, J. (1992). Advertising Management (4th ed.). New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  • Arapgirlioğlu, H. Çakır, S. (2013). Reklam Müziklerinin Marka Farkındalığı Yaratma Açısından Yapısal Olarak İncelenmesi. İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız –Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü. 36, 1-20.
  • Aydın, D. (2010). Reklam Hafızası Ve Reklam Beğenirliliği İlişkisi: Televizyon Reklamlarına İlişkin Deneysel Bir Çalışma. Yayınlanmış Doktora Tezi. Konya.
  • Aydın, D. (2011). Reklam Hafızası. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Baker, W. (2003). Does Brand Name Imprinting in Memory Increase Brand Information Retention? Psychology&Marketing.
  • Batı, U. (2010). Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bir Unsur Olarak Reklamlarda Müzik Kullanımı Konusundaki Yazının İncelenmesi. 2(7), 778-808.
  • Batı, U. (2017). Markethink, Farkethink: Deneyimsel pazarlama ya da Duyusal Markalama. Muğla: Basit Fikirler Eğitim Danışmanlık Hizmeti Yayınları.
  • Canan, S. (2015), “Müzik Ve Zihin Üzerine Çarpıcı Gerçekler: Bölüm 1”, https://nbeyin.com.tr/muzik-ve-zihin-uzerine-carpici-gercekler-bolum-1/ Erişim Tarihi:09.07.2019.
  • Devrez, Güney. (1979). Reklam Etkilerinin Ölçülmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Yayınları.
  • Ehrenberg, A. (2004). Tekrarlayan Reklamlar ve Tüketici, çev. Mustafa Dilber. İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Eken, İ. (2014). Kadın ve Erkek Dergilerinde Eğlence İçerikli Reklamların ELM’ye Göre İçerik Analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi. E-Journal of Intermedia, 1(1), 22-45.
  • Elden, M., Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri Cinsellik, Mizah, Korku. İstanbul: İletişim Yayınları. Garrıdo, S., Schubert, E., And Bangert, D., (2016). “Musical prescriptions for mood improvement: An experimental study”, The Arts in Psychotherapy, Volume 51, pp.46-53.
  • Gür, E. (2018),Beyin Müzik İlişkisi: Tüketicilerin Reklam Müziklerine Tepkilerinin Nöropazarlama İle İncelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Elazığ. Güven, D. (2012). Reklam Müzikleri ve Markaya Olan Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Haas, D., ve Butz, T. (1998). Werbung und Musik, Medienwissenschaft Werbung und Propaganda Seminarleitung.
  • Hıll, D. (2017). Emotions Matter: How Facial Coding Can Better Connect You to Your Clients. Journal of Financial Planning. Vol. 30, Issue 6, pp.24-26.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karpat, I. (2011). Marka Yönetimi Güçlü Ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kıymalıoğlu, A. (2014). Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli ve Uygulama Alanları. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2(29), 167-203. Klein, B., 2010. As Heard On Tv: Popular Music in Advertising. Farnham, Surrey: Ashgate Publishing Limited.
  • Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Ankara: Seçkin kitapevi.
  • Lindstrom, M. (2007). Duyular ve Marka: 5 Duyuyla Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Leigh, J., Zinkhan, G., Swaminathan, V. (2006). Dimensional Relationships of Recall and Recognitions Measures with selected , Cognitive and Affective Aspects of print Advertisement. Journal of Advertising, Spring, 35, 1, 105-122.
  • Martin Santana, J., Reinares-Lara, P. (2016). How Recall Works In Advertısıng: Spot Length and Unaided Recall in Television. Journal of Advertising Research.
  • Özulu, İ. (1994). Reklamcılık ve Reklam Müziklerinin Radyo-Televizyondaki Yeri. Yayınlanmış Doktora Tezi. İstanbul.
  • Petty, R. E. & Cacioppo, J. T. (1986). ‘’The Elaboration Likelihood Model of Persuasion’’.
  • Resnıvow, J. E., Salovey, P., and Repp, B. H., (2004), “Is recognition of emotion in music performance an aspect of emotional intelligence”, Music Perception, 22(1), pp.145–158.
  • Scott, L. (1990). Understanding Jingles and Needledrops: A Rhetorical Approach to Music in Advertising. Journal of Consumer Research.
  • Sutherland, M., Sylvester, A. K. (2000). Reklam ve Tüketici Zihni, çev. İnci Berna Kalınyazgan. Ankara: MediaCat.
  • Tayfur, G. (2010). Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taylor, T. D., 2012. The Sounds of Capitalism. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Tellis, G. J. (2004). Effective Advertising- Understanding When, How, and Why Advertising Works. Sage Publications.
  • Timuçin, S. (2004). Reklamcılıkta Müzik, Uğur Alpagut (Der.) Kim Kapattı Şu Müziği, Ankara:Sözkesen Matbaası.
  • Topsümer, F., Elden, M. (2016). Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Turhan, U. (2015). Müziklerinde Tını Ve Enstrüman Değişkenlerinin Reklama Yönelik Etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Tybout, A. M., ARTZ, N. (1994). Consumer Psychology. Annual Review of Psychology, 131-169.
  • Ürgüp, M. (2012). Marka Özvarlığı ve Reklam İlişkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.Yılmazer, T. T
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydan Şentürk 0000-0003-3631-9884

Ebru Hancer 0000-0002-2078-9200

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 22 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şentürk, A., & Hancer, E. (2019). ŞARKILARDAN ADAPTE EDİLEN REKLAM MÜZİKLERİNİN (JINGLE) MARKA HATIRLANMASI ÜZERİNE ETKİSİ. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2(2), 147-168.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.