Çevre bilinci ve doğal kaynakların korunması, günümüzde modern toplumların önde gelen önceliklerinden biri haline gelmiştir. Çevre ve ekoloji odaklı oluşumların iletişim stratejileri de sosyal medya platformlarının yükselişiyle birlikte kritik bir rol oynamaktadır. Bu araştırma, küresel çapta etkinlik sürdüren Greenpeace International ile yerel düzeyde faaliyet gösteren Kuzey Ormanları Savunması örgütlerinin sosyal medya hesaplarını analiz ederek iletişim stratejilerini karşılaştırmayı hedeflemektedir. Çalışmada, içerik analizi yöntemiyle her iki örgütün Mayıs-Kasım 2023 tarihleri arasındaki X hesaplarında paylaşılan metin, fotoğraf ve video içerikleri, beğeni, tekrar paylaşım ve yorum sayılarına dayanarak etkileşim düzeyleri arasında karşılaştırmalar yapılmıştır.
İnceleme sonucunda, ekoloji koruma ve çevre koruma örgütleri bağlamında belirgin farklılıkların olmadığı, her iki örgütün yaklaşımları ve içerikleri çeşitlilik göstermekle birlikte, X platformu kullanım pratikleri ve kullandıkları dil benzerlikler taşımakta olduğu görülmüştür.
Bu makalenin hazırlanmasında emeği geçen İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nihal KOCABAY ŞENER'e teşekkürlerimi sunarım.
Environmental awareness and the protection of natural resources have become one of the main priorities of modern societies. With the rise of social media platforms, the communication strategies of environmental and ecological organisations also play a crucial role. This research aims to compare the communication strategies of Greenpeace International, which operates globally, and the Kuzey Ormanları Savunması, which operate locally, by analyzing their social media accounts. In the study, comparisons were made between the interaction levels of both organizations based on the number of text, photo and video contents, likes, reshares and comments posted on the X accounts of both organizations between May and November 2023, using the content analysis method. As a result of the research, it was found that there are no significant differences in the context of ecology and environmental organisations, and although the approaches and content of both organisations are different, the practices of using the X platform and the language they use are similar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Reklamcılık (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.