Bu
araştırma Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nde okuyan ve Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretimi dersini almış son sınıf öğrencilerinin ilkokulda aynı
isimle okutulan derse karşı tutumlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Nicel tarama
modeliyle anket tekniği kullanılarak yapılan araştırmaya Bolu Abant İzzet
Baysal, Bülent Ecevit ve Afyon Kocatepe Üniversitelerinin Eğitim Fakültelerinde
öğrenim gören 338 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Öncelikle ölçme aracı olarak
kullanılan ve yedi maddeden oluşan ölçeğin ortalaması hesaplanmış, ardından da
yapılan farklılık analizleri ile ölçek ortalamasının bağımsız değişkenlere göre
farklılaşma durumu incelenmiştir. Neticede öğrencilerin DKAB dersine karşı çok
yüksek düzeyde (X=4.47) olumlu bir tutuma sahip oldukları tespit edilmiş;
öğrenci tutumlarının cinsiyet, yaş, bilgi düzeyi, İslam diniyle ilişki biçimi
ve dinî bilgi kaynağı değişkenlerine göre p≤0.05 anlamlılık düzeyinde
farklılaştığı görülmüştür.
Din Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrenci tutumu
The aim of this research is to measure the perceptions of senior students who study in the Department of Primary Education in the Faculty of Education, and have already taken Teaching of Religious Culture and Ethics course about the course which is given in the elementary school with the same title. 338 senior students who study in the Department of Elementary Teaching in Abant izzet Baysal, Bülent Ecevit and Afyon Kocatepe Universities participated in this research in which was utilized the survey technique which is included in the quantitative screening model. Firstly, the general average of the scale which is used as measuring tool and consists of seven items was calculated, and then the scale mean was examined whether it differs according to independent variables or not through the differential analysis. As a result, it was concluded that students have a high positive perception about this course, and their perceptions differ according to gender, age, level of knowledge, form of relation with Islam, and the source of their religious knowledge at p<0.05 significant level.
Religious Education Religious Culture and Ethics Course Department of Primary Education Student Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 33 |
Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr