In the article, the author b. He states that Abraham is opposed to the fatalistic tendencies of the Kûfe Zaydi school and that this position prepares the ground for the Zoolian imams, Mutezili teaching. R. Strothmann is the first studied the teaching of Qasim among Western scholars. Because of this position, Strothmann defines him as a representative of Muctezilî thought. Strothmann's point of view is that this is an erroneous thesis, pointing out that it was accepted by other scientists who published some of Novels' works or touched on some aspects of his teaching. Wilferd Madelung compares the ideas of Kasım with the views of contemporary Christian theologians and points to the similarity between them. According to him, although at some points inspired by the Mutezilah, November was influenced by Christian Theology rather than by the Mutezilah doctrine.
Yazar makalede, Kâsım b. İbrahim’in, Kûfe Zeydî ekolünün kaderci eğilimlerinin karşısında yer aldığını ve bu konumunun, daha sonraki Zeydî imamlar için Mu’tezilî öğretiye zemin hazırladığını ifade eder. Batılı bilim adamları arasında Kâsım’ın öğretisini ilk defa inceleyen R. Strothmann’ın, bu konumu nedeniyle onu, Mu’tezilî düşüncenin bir temsilcisi olarak tanımladığını ve Strothmann’ın bu görüşünün, Kâsım’ın eserlerinin bazılarını yayımlayan veya onun öğretisinin bazı yönlerine değinen diğer bilim adamları tarafından genel olarak kabul edildiğine işaret ederek, bunun hatalı bir tez olduğunu belirtir. Sonra Kâsım b. İbrâhim’in fikirlerini, çağdaşı Hıristiyan teologların görüşleriyle karşılaştırıp, aralarındaki benzerliğe işaret ederek, her ne kadar bazı noktalarda Mu’tezile’den esinlense de onun, Mu’tezile Kelamı’ndan ziyade Hıristiyan Teolojisi’nden etkilendiği tezini temellendirmeye çalışır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr