Okul yöneticilerinin motivasyonlarını etkileyen unsurları belirlemek için yapılan bu araştırma nitel araştırma yönteminde tasarlanmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin motivasyon etkenleri belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Erzincan ilinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 27 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Okul yöneticilerinden elde edilen veriler önce kodlanmış sonra temalandırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda okul yöneticilerinin motivasyon etkenleri okul içi olumlu ve olumsuz etkenler ve okul dışı olumlu ve olumsuz etkenler olmak üzere dört ana kategoride değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda okul yöneticileri okul içi olumlu motivasyon etkenleri arasında en çok genç, aktif ve dinamik öğretmen kadrosu ile çalışma, okuldaki ekip ruhunun varlığı ve öğrenci başarısı etkenlerini tercih etmişlerdir. Okul dışı unsurlar olarak ise üst amirlerden okula ilişkin bakış açısı, üst makamlar ve veliler tarafından takdir edilme ve velilerin desteği görüşünü tercih etmişlerdir. Okul içi olumsuz etkenler arasında okul yöneticileri maddi imkansızlıklar ve öğretmenlerin okula olan bağlılığını, okul dışı olumsuz etkenler olarak ta veli ilgisizliğini ve yönetici atamalarındaki dengesizliği tercih etmişlerdir.
Anahtar kelimeler: Yönetici, Okul Yöneticisi, Motivasyon
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2 |