Araştırmanın amacı, ebeveynlerin tüketim iletişim tarzlarının onların ortak
alışveriş, rol model olma ve istekleri karşılama eğilimleri üzerinde nasıl bir rol
oynadığını belirlemek, bu durumun çocukların yiyecek tercihlerine nasıl
yansıdığını ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda veriler, 6 ila 16 yaş
arasında çocuğu olan 373 ebeveyn ile yüz yüze anket tekniğiyle gerçekleştirilen
saha çalışması sonucunda toplanmıştır. Çalışmada önce açıklayıcı faktör
analizinden yararlanarak tüketim iletişiminin yapı geçerliliği test edilmiştir.
Ardından katılımcılar tüketim iletişiminin boyutları açısından gruplandırılmıştır.
Katılımcıların çocuklarıyla tüketim konularında iletişim kurarken en fazla
uzlaşmacı iletişim tarzını tercih ettikleri görülmektedir. İhmalkâr, korumacı,
çoğulcu ve uzlaşmacı ebeveynlerin eğilimleri farklılıklar göstermektedir.
Uzlaşmacı ebeveynler tüketim ve satın alma konularında çocuklarına rol model
olma, onlarla birlikte alışveriş yapma ve onların isteklerini karşılama
konularında daha olumlu bir profile sahipken, ihmalkar ebeveynler açısından
daha olumsuz bir profil söz konusudur.
Tüketici sosyalleşmesi Sosyal odaklı iletişim Kavram odaklı iletişim Çocuk tüketici
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |