Bu
araştırmanın temel amacı okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım
çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceri ve
problem davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama
modelindeki araştırmanın örneklemi, İstanbul İli Avrupa Yakası’ndaki
Beylikdüzü, Avcılar, Bakırköy, Güngören ve Eyüp ilçelerinden rastlantısal
örnekleme yoluyla seçilmiş 7 devlet ve 5 özel olmak üzere toplam 12 okulöncesi
eğitim kurumunda eğitim görmekte olan 5-6 yaş grubu 400 çocuk ve ailesinden
oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aile Bilgi Formu ve Anaokulu
ve Anasınıfı Davranış Ölçeği (PKBS–2) kullanılmıştır. Araştırma sonunda; okul
öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan
ailelerin çocuklarının sosyal becerileri ve problem davranışları arasında
anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |