Okul müdürlerinin beş faktör kuramına göre belirlenen
kişilik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin ortaya
çıkarılmasının amaçlandığı bu çalışma ilişkisel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 54 okul müdürüne Sıfatlara Dayalı Kişilik
Özellikleri Ölçeği (SDKÖ) ve Rotter İç Dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKO)
uygulanmış, okul müdürleri ile aynı okullarda görev yapan toplamda 516
öğretmene ise İş Doyumu Ölçeği (JSS) uygulanmıştır. Veriler SPSS 22 programı
kullanılarak korelasyon ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Analiz
sonucunda elde edilen bulgular okul müdürlerinin bazı kişilik özellikleri ile
öğretmenlerin genel iş doyumu ve bazı iş doyumu boyutları arasında anlamlı
ilişkiler olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgulardan okul müdürlerinin
sorumluluk, duygusal denge ve deneyime açıklık boyutunda kişilik özelliklerinin
öğretmenlerin genel iş doyumunun anlamlı birer yordayıcısı olduğu, bu üç
değişkenin öğretmenlerin iş doyumundaki varyansın yaklaşık olarak % 37’sini
açıkladığı anlaşılmıştır.
kontrol odağı okul yöneticisi okul yönetimi kişisel özellikler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |