Bu çalışmanın
amacı örtük müfredatın tıpta profesyonellik becerilerinden biri olan empati
üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışma
2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında eğitime başlayan öğrencilerle yürütülmüştür.
Öğrencilerin empati düzeyleri Jefferson
Doktor Empati Ölçeği ile birinci, üçüncü ve altıncı sınıfta değerlendirilmiştir.
Çalışma 296 öğrenci ile başlamış 151 öğrenci ile bitirilmiştir. Yıllara göre
skorlar sırasıyla 102.0±14.2, 103.2±12.7 ve 102.1±12.0’dır. Skorlarda birinci
ve üçüncü yıl; birinci ve altıncı yıl ile üçüncü ve altıncı yıl arasında fark
bulunmamıştır. Yılara göre kız ve erkek öğrencilerin skorları arasında da fark
yoktur. Çalışmamızın sonucu empatik becerilerin beklendiği gibi örtük
müfredatla artmadığını göstermiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |