Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin
bağımlılık yapıcı maddeleri kullanan bireylere yönelik tutumlarının cinsiyet,
yaş, okul, en son aldıkları karne, algılanan başarı durumu, sosyal destek
(hobi) durumu, bağımlılık yapıcı maddeleri kullanma nedeni değişkenlerine göre
farklılaşıp farklılaşmadığı incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı
lise türlerinde eğitim almakta olan, 432 (% 45.6)’si kız, 516 (% 54.4)’sı erkek
toplam 948 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar
tarafından geliştirilmiş olan Sosyo Demografik Bilgi Formu ve Bağımlılık Yapıcı
Maddeler Tutum Ölçeği (BYM-TÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin
istatistiksel analizlerinde, ikili gruplar
için “t-Testi” ve grup sayısının ikiden fazla olduğu durumlarda tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunda ortaya çıkan farkın
hangi iki gruptan kaynaklandığını belirleyebilmek için pot-hoc testlerden Tukey
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; lise öğrencilerinin
bağımlılık yapan maddelere yönelik tutumları cinsiyetlerine göre
farklılaşmamaktadır. Buna karşın, yaş gruplarına, okul tütüne, karnedeki başarı
notuna, algılanan başarı durumuna ve kullanma nedenine göre bağımlılık yapan
maddelere yönelik tutumları farklılaşmaktadır. Elde edilen veriler literatür
ışığında tartışılmış ve yorumlanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |