Özet: Bu çalışmanın amacı
gençlerin helal gıdaya yönelik algı ve farkındalıklarını keşfedici bir
araştırma ile ortaya koymaktır Bu amacı gerçekleştirebilmek için İnönü
Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerine
anket uygulanmış ve veriler anket yoluyla toplanmıştır. Gençlerin helal gıdaya
dönük algı ve farkındalıklarının boyutlarını belirlemek için ise ankette yer
alan değişkenlere keşfedici faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda
başta sağlık olma üzere veri setinin dört faktörde toplandığı görülmüştür.
Dünyada
helal gıdayla ilgili en önemli sorun helalin yorumunda bir birliğe varılamamış
olmasıdır. Bu duruma rağmen helal gıda pazarı giderek büyümekte ve
küreselleşmektedir. Dolayısıyla her yaştan helal gıda tüketimi artmaktadır.
Gençlerin helal gıdaya dönük algılarının, helal gıda satın alma davranışının
öncülü olduğu düşünülmektedir. Gençlerin satın alma davranışının öncüllerinin
bilinmesi helal gıda üretim ve pazarlama faaliyetinde bulunanlara yardımcı
olacağı gibi Türkiye’deki tüketicilerin helal gıdaya yönelik farkındalığının da
artmasına katkı sunacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |