Bu çalışmanın amacı Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde eğitim gören öğrencilerin demografik özellikleri ve benlik saygılarının yaşam memnuniyetine olan katkısını incelemektir. Benlik saygısının öğrencilerin üniversite dönemlerinde kariyer planlamadan kaynaklı olarak yükseldiği öngörülmektedir. Bu nedenle benlik saygısının öğrencilerin yaşam memnuniyetini olumlu yönde etkilediği yapılan çalışmalarla ortaya konulmuştur. Araştırmanın örneklemi ilgili üniversitedeki 136 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yaşam memnuniyet ölçeği, benlik saygısı ölçeği ve demografik özellikleri kapsayan tarama yöntemiyle toplanmıştır. Genel olarak bakıldığında katılımcıların benlik saygısı ve yaşam memnuniyeti puan ortalamaları yüksek çıkmıştır. Buna rağmen demografik özellikler ile yaşam memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Cinsiyet ve sınıf düzeyi farklılıkları benlik saygısı ve yaşam memnuniyeti üzerinde bir farklılık göstermemiştir. Benlik saygısı ile yaşam memnuniyeti arasında pozitif ve anlamlı bir korelasyon saptanmıştır. Ayrıca çoklu regresyon analizine göre benlik saygısı yaşam memnuniyetinin önemli bir açıklayıcısıdır. Araştırmanın sonucuna göre katılımcıların benlik saygıları yükseldikçe yaşamdan aldıkları doyum da artmaktadır. Ayrıca benlik saygısı demografik özelliklerin etkisi kontrol altına alındıktan sonra yaşam memnuniyetini anlamlı bir şekilde açıklamaktadır.
Yaşam Memnuniyeti Benlik Saygısı Demografik özellikler Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
The purpose of this study is to investigate the contribution of demographic characteristics and self-esteem on life satisfaction. Self-esteem is predicted to increase during the undergraduate years as a consequence of career planning. Previous research has shown that self-esteem positively affects students' life satisfaction. The sample consisted of 136 students studying at Agri Ibrahim Cecen University. The data were collected using a survey method, which included measures of life satisfaction, self-esteem and potential demographic characteristics. In general, participants reported high scores on both self-esteem and life satisfaction. However, no significant relationship was found between demographic characteristics and life satisfaction. Gender and level of education made no significant contribution to self-esteem and life satisfaction. A positive and significant correlation was found between self-esteem and life satisfaction. Also, according to multiple regression analysis, self-esteem was an important explanatory factor in life satisfaction. Results suggest that, as the participants’ self-esteem increases, the satisfaction they receive from life increases as well. Self-esteem was found to be significantly predicting life satisfaction after controlling for the effects of demographic characteristics.
Life satisfaction self-esteem demographic characteristics Agri Ibrahim Cecen University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.