Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Metaphorical Perceptions of Students in Fine Arts Education Departments on the Concept of Location)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 11, 71 - 90, 20.04.2018
https://doi.org/10.20304/humanitas.335138

Öz

The aim of this study is to
compare the metaphorical perceptions on the concept of location in students of
Fine Arts Education Departments in Education Faculties of Universities. For
this purpose, the students of Trakya University, Faculty of Education, Fine
Arts Education Department, Painting-Handicraft and Music Major have been
evaluated with respect to the perception of the concept of location and
possible variations by gender, age and other demographic features through
various metaphors and similarities and differences between metaphorical
perceptions of students. The data gathering tool used in the study is
semi-structured survey form. The form comprises two parts with demographic
variables and a section requiring the participant to complete the sentence
"Location is like …, because…" The data in the study has been
attained from written descriptions of students on the concept of location. The
study utilized “phenomenology” as a qualitative study pattern. Metaphorical
analysis has been carried out in the analysis and interpretation of data. The
study initially summarizes data in frequency and percentage tables. The
correlations between the perceptions of the concept of location and
similarities and differences thereof by demographic features have been
analysed. The sample group of the study consists of all students in Trakya
University, Faculty of Education, Fine Arts Education Department,
Painting-Handicraft and Music Major during the second half of the 2016-2017
academic year. The categories developed by students of Fine Arts Education
Department on the concept of location have been compared to constitute the
Conclusion section. As a result of the findings obtained in this research, it
was determined that the students of Painting-Handicraft Education Department of
Fine Arts Education Department regarded the space concept as an object while
the students of Music Major Department regard it as a physical structure.

Kaynakça

  • Acar, Barış. (2016). Ters Dönmüş Bir Kaplumbağa ile Sanat Üzerine Konuşmalar: 2000'ler Türkiyesi'nden Çağdaş Sanat Manzaraları, İstanbul: Sel Yayıncılık, s. 252
  • Adem, Mahmut. (1997). Eğitim Planlaması, Ankara: Şafak Matbaacılık.
  • Arnheim, R. (1992). To the Rescue of Art: Twenty-six Essays. California: University of California Press.
  • Asar, H. (2013). “Mimari mekân okumasında algısal deneyim analizinin bir yöntem yardımıyla irdelenmesi”, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Ateş, A. (2014). Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Öğretmen Öz Yeterlik İnançlarının Belirlenmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Buchholz, E., L. (2005). Leonardo da Vinci. (Ali Kurultay Çev.). Literatür Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2008). “Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Erden, Orhan. (2004). Erken Çocukluk Eğitim Sürecinde Disiplinlerarası Sanat ve Teknoloji Eğitimi, Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu. Ankara: MORPİ Kültür Yayınları.
  • Hollingsworth, M. (2009). Dünya sanat tarihi. İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • Kortens, M. (1988). Metaphor in education. Awarded Research Masters Thesis. Victoria University of Wellington.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A. & Longhini, A. (1998). Clashing Metaphors About Classroom Teachers: Toward a Systematic Typology for the Language Teaching Field. System, 26, 3-50.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yaz 2008, s. 55, ss. 459-496.
  • San, İnci. (1979). Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık (2.baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Selvi, Seçkin. (Ed.). Sanat Atlası. Boyut Yayıncılık, İstanbul, 2010.
  • Yılmaz, M.( 2009). Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar. Ankara. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Yolcu, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mekân Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 11, 71 - 90, 20.04.2018
https://doi.org/10.20304/humanitas.335138

Öz

Bu araştırmanın amacı,
Üniversite Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin mekân
kavramına yönelik metaforik algılarını karşılaştırmaktır. Bu amaçla, Trakya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi
Anabilim Dalı ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri tarafından mekân
kavramının hangi metaforlar aracılığıyla algılanmakta olduğu, öğrencilerin
metaforik algıları arasında ve bu metaforlar bakımından cinsiyet, yaş gibi bazı
demografik özelliklerine göre benzerlik ve farklılık olup olmadığı
karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış
anket formu kullanılmıştır. Form, demografik değişkenler ve katılımcıların
"Mekân …gibidir, çünkü…" cümlesini tamamlamaları istenen iki ayrı
bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, öğrencilerin mekân
kavramı ile ilgili yazılı açıklamalarından elde edilmiştir. Araştırmada nitel
araştırma desenlerinden “olgu bilim” kullanılmıştır. Araştırmada veriler
öncelikle frekans ve yüzde tabloları halinde özetlenmiştir. Mekân kavramına
yönelik algıları arasındaki ilişkiler ile bu algıların demografik özelliklere
göre benzerlik veya farklılıkları olup olmadığı analiz edilmiştir.  Toplanan verilerin analiz edilmesi ve
yorumlanmasında metaforik içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini;
2016-2017 akademik yılının ikinci yarısında Trakya Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı ve Müzik
Eğitimi Anabilim Dalı’nın tüm öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin mekân kavramına ilişkin geliştirdikleri
kategoriler karşılaştırılmıştır ve sonuç bölümü oluşturulmuştur. Bu araştırmada
elde edilen bulgular sonucunda, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş
Öğretmenliği öğrencilerinin mekân kavramını nesne olarak görürken, Müzik
Öğretmenliği öğrencilerinin ise fiziki yapı olarak gördükleri tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, Barış. (2016). Ters Dönmüş Bir Kaplumbağa ile Sanat Üzerine Konuşmalar: 2000'ler Türkiyesi'nden Çağdaş Sanat Manzaraları, İstanbul: Sel Yayıncılık, s. 252
  • Adem, Mahmut. (1997). Eğitim Planlaması, Ankara: Şafak Matbaacılık.
  • Arnheim, R. (1992). To the Rescue of Art: Twenty-six Essays. California: University of California Press.
  • Asar, H. (2013). “Mimari mekân okumasında algısal deneyim analizinin bir yöntem yardımıyla irdelenmesi”, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Ateş, A. (2014). Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Öğretmen Öz Yeterlik İnançlarının Belirlenmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Buchholz, E., L. (2005). Leonardo da Vinci. (Ali Kurultay Çev.). Literatür Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2008). “Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Erden, Orhan. (2004). Erken Çocukluk Eğitim Sürecinde Disiplinlerarası Sanat ve Teknoloji Eğitimi, Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu. Ankara: MORPİ Kültür Yayınları.
  • Hollingsworth, M. (2009). Dünya sanat tarihi. İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • Kortens, M. (1988). Metaphor in education. Awarded Research Masters Thesis. Victoria University of Wellington.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A. & Longhini, A. (1998). Clashing Metaphors About Classroom Teachers: Toward a Systematic Typology for the Language Teaching Field. System, 26, 3-50.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yaz 2008, s. 55, ss. 459-496.
  • San, İnci. (1979). Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık (2.baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Selvi, Seçkin. (Ed.). Sanat Atlası. Boyut Yayıncılık, İstanbul, 2010.
  • Yılmaz, M.( 2009). Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar. Ankara. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Yolcu, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Aylin Beyoğlu Bu kişi benim

Demirali Y. Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Beyoğlu, A., & Ergin, D. Y. (2018). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mekân Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 71-90. https://doi.org/10.20304/humanitas.335138