Yıl 2018, Cilt 6 , Sayı 12, Sayfalar 235 - 254 2018-10-22

The Predictive Power of Self Concept on Perfectionism Levels of Middle Adolescence Students
Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü

BİNGÜL UZEL [1] , Dinçer DÖNMEZ [2] , Mustafa OTRAR [3]


The aim of his research to determine the predictive power of self-concept on perfectionism levels of the middle adolescence period's students. In this study correlational design was used. Within the scope of the research, self-perception and perfectionism levels of the students were examined in terms of various personal characteristics. To measure children’s self-concept levels, Piers-Harris Children’s Self Concept scale were used. And to measure children’s perfectionism levels, Positive and Negative Perfectionism Scale was used. The population of the study is students who are in the middle adolescence period in Tekirdağ. In this study randomly cluster sampling method was used. The sample was comprised of 12 schools which are located in Tekirdağ. Overall, 609 students were included to study. At the end of the study, it was found that the self-perception scores significantly predicted the perfectionism scores, and the self-perception happiness subscale differed significantly between gender groups, and taking support from guidance services variable. In the positive-negative perfectionism subscales, there is no significant differences in demographic variables.

Bu araştırmanın amacı, orta ergenlik dönemindeki öğrencilerin benlik algılarının mükemmeliyetçilik düzeylerini yordayıcılığını incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilerin benlik algısı ve mükemmeliyetçilik düzeyleri çeşitli kişisel özellikler açısından da incelenmiştir. Araştırmada benlik algılarını ölçmek amacıyla Öner (1986) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Piers-Harris’in Çocuklarda Öz Kavramı Ölçeği, mükemmeliyetçilik düzeylerini ölçmek amacıyla da Kırdök (2004)’ün geliştirdiği Olumlu Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Tekirdağ'daki ortaokullarda öğrenim gören orta ergenlik dönemindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Tekirdağ'da yer alan ortaokullar arasında seçkisiz küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 12 ortaokulda okuyan 609 orta ergenlik dönemindeki öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın sonunda benlik algısı puanlarının mükemmeliyetçilik puanlarını anlamlı şekilde yordadığı, benlik algısı mutluluk alt ölçeği cinsiyete, rehberlik hizmetlerinden destek alma değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır. Olumlu-olumsuz mükemmeliyetçilik alt ölçeklerinde ise değişkenlerin hiçbirinin anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Yazar: BİNGÜL UZEL (Sorumlu Yazar)
Kurum: Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Ülke: Turkey


Yazar: Dinçer DÖNMEZ
Kurum: Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Ülke: Turkey


Yazar: Mustafa OTRAR
Kurum: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 22 Ekim 2018

Bibtex @araştırma makalesi { humanitas445913, journal = {HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2147-088X}, eissn = {2645-8837}, address = {}, publisher = {Namık Kemal Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {6}, pages = {235 - 254}, doi = {10.20304/humanitas.445913}, title = {Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü}, key = {cite}, author = {UZEL, BİNGÜL and DÖNMEZ, Dinçer and OTRAR, Mustafa} }
APA UZEL, B , DÖNMEZ, D , OTRAR, M . (2018). Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (12) , 235-254 . DOI: 10.20304/humanitas.445913
MLA UZEL, B , DÖNMEZ, D , OTRAR, M . "Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 6 (2018 ): 235-254 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/humanitas/issue/39880/445913>
Chicago UZEL, B , DÖNMEZ, D , OTRAR, M . "Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 6 (2018 ): 235-254
RIS TY - JOUR T1 - Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü AU - BİNGÜL UZEL , Dinçer DÖNMEZ , Mustafa OTRAR Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.20304/humanitas.445913 DO - 10.20304/humanitas.445913 T2 - HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 235 EP - 254 VL - 6 IS - 12 SN - 2147-088X-2645-8837 M3 - doi: 10.20304/humanitas.445913 UR - https://doi.org/10.20304/humanitas.445913 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü %A BİNGÜL UZEL , Dinçer DÖNMEZ , Mustafa OTRAR %T Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü %D 2018 %J HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi %P 2147-088X-2645-8837 %V 6 %N 12 %R doi: 10.20304/humanitas.445913 %U 10.20304/humanitas.445913
ISNAD UZEL, BİNGÜL , DÖNMEZ, Dinçer , OTRAR, Mustafa . "Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 6 / 12 (Ekim 2018): 235-254 . https://doi.org/10.20304/humanitas.445913
AMA UZEL B , DÖNMEZ D , OTRAR M . Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü. Humanitas. 2018; 6(12): 235-254.
Vancouver UZEL B , DÖNMEZ D , OTRAR M . Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 6(12): 254-235.