Bu çalışma spor bilimleri bölümlerinde okuyan öğrencilerin sosyal medya platformlarında maruz kaldıkları dijital şiddeti karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Örneklem grubunu Batman üniversitesi öğrencilerinin oluşturduğu çalışma için dijital şiddet eylemlerini konu alan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre spor bilimlerinde okuyan öğrenciler, diğer bölümlerde okuyan öğrencilere göre daha fazla dijital şiddete maruz kalmıştır. Spor bilimleri öğrencilerinin en fazla maruz kaldıkları eylemlerin, sosyal medya veya e-posta hesap şifrelerinin istenmesi (%23,1), ısrarlı bir şekilde takip istekleri (%20,5), paylaşımlarında hakarete ve rahatsız edici yorumlara maruz kalma (%19,9) ve yazılı, görsel ve sözlü taciz mesajları alma (%16,5) olmuştur. Spor bilimleri bölümlerinde okuyan öğrenciler cinsiyet, etnik kimlik/ırk ve fiziksel özelliklerinin bu eylemlere maruz kalmalarında önemli bir faktör olduğunu beyan etmiştir. Bu eylemler karşısında aldıkları önlemler veya tepkiler sorulan öğrencilerin önemli bir kısmının bloklama ya da uygulama içinde şikâyet etme gibi seçeneklerini değerlendirdikleri; buna karşın sosyal önlemler veya hukuki girişimler konusunda zayıf tepkiler gösterdikleri belirlenmiştir.
This study comparatively examines the digital violence that sports science students are exposed to on social media platforms. For the study whose sample included students of Batman University, a questionnaire about digital violence was used. According to the results of the questionnaire, students in Sport Sciences were exposed to more digital violence than students in other departments. Acts students of sports sciences were most exposed to were a requirement of social media or e-mail account password (23.1%) and persistent follow-up requests (20.5%). Students of the Department of Sports Sciences declared that gender, ethnic identity/race and physical characteristics were the leading factors in their exposure to these acts. When asked about the measures or reactions they used to prevent these acts, the majority of the students suggested that they considered options such as blocking or intranet complaining but they showed weak reactions to social measures or legal initiatives.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 21 |