Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Platformlarında Dijital Şiddet: Spor Bilimleri Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 21, 125 - 143, 15.03.2023
https://doi.org/10.20304/humanitas.1220415

Öz

Bu çalışma spor bilimleri bölümlerinde okuyan öğrencilerin sosyal medya platformlarında maruz kaldıkları dijital şiddeti karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Örneklem grubunu Batman üniversitesi öğrencilerinin oluşturduğu çalışma için dijital şiddet eylemlerini konu alan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre spor bilimlerinde okuyan öğrenciler, diğer bölümlerde okuyan öğrencilere göre daha fazla dijital şiddete maruz kalmıştır. Spor bilimleri öğrencilerinin en fazla maruz kaldıkları eylemlerin, sosyal medya veya e-posta hesap şifrelerinin istenmesi (%23,1), ısrarlı bir şekilde takip istekleri (%20,5), paylaşımlarında hakarete ve rahatsız edici yorumlara maruz kalma (%19,9) ve yazılı, görsel ve sözlü taciz mesajları alma (%16,5) olmuştur. Spor bilimleri bölümlerinde okuyan öğrenciler cinsiyet, etnik kimlik/ırk ve fiziksel özelliklerinin bu eylemlere maruz kalmalarında önemli bir faktör olduğunu beyan etmiştir. Bu eylemler karşısında aldıkları önlemler veya tepkiler sorulan öğrencilerin önemli bir kısmının bloklama ya da uygulama içinde şikâyet etme gibi seçeneklerini değerlendirdikleri; buna karşın sosyal önlemler veya hukuki girişimler konusunda zayıf tepkiler gösterdikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Agatston, P., Kowalski, R. ve S., Limber. (2007). Students’ perspectives on cyberbullying. Journal of Adolescent Health, 41, S59-S60.
  • Arslan, A. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeyleri ve şiddet eğilimlerinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 86-113.
  • Ayan, S. (2010). Aile ve şiddet, aile içinde çocuğa yönelik şiddet. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Bakır, A. ve Kalkan, M. (2019). Siber flört istismarı ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 75-95.
  • Bjelajac, Ž. ve Filipović, A. (2021). Specific characteristics of digital violence and digital crime. Pravo-teorija i praksa, 38(4), 16-32.
  • Borrajo, E., Gámez-Guadix, M., Pereda, N. ve Calvete, E. (2015). The development and validation of the cyber dating abuse questionnaire among young couples. Computers in Human Behavior, 48, 358-365.
  • Brackenridge, C. ve Fasting, K. (2002). Sexual harassment and abuse in sport: The research context. The Journal of Sexual Aggression, 8(2), 3-15.
  • Cantor, N., Joppa, M. ve Angelone, D. J. (2021). An examination of dating violence among college student-athletes. Journal of interpersonal violence, 36(23-24), 13275-13295.
  • Caridade, S., Braga, T. ve Borrajo, E. (2019). Cyber dating abuse (CDA): Evidence from a systematic review. Aggression and Violent Behavior, 48, 152-168.
  • Cebecioğlu, G. ve Altıparmak, İ. B. (2017). Dijital şiddet: Sosyal paylaşım ağları üzerine bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 423-431.
  • Collins, R. (2008). Violence: A micro-sociological theory. New Jersey: Princeton University.
  • Council of Europe. (2020). Cyberviolence. https://www.coe.int/en/web/cybercrime/cyberviolence.
  • Corcoran, L., McGuckin, C. ve Prentice, G. (2015). Cyberbullying or cyber aggression?: A review of existing definitions of cyber-based peer-to-peer aggression. Societies, 5(2), 245-255.
  • Cross, D., Lester, L. ve Barnes, A. (2015). A longitudinal study of the social and emotional predictors and consequences of cyber and traditional bullying victimisation. International Journal of Public Health, 60(2), 207-217.
  • Doğar, Y. (2019). Analyzing the cyberbullying behaviors of sports college students. International Education Studies, 12(11), 36-46.
  • Douglas, K. ve Carless, D. (2009). Abandoning the performance narrative: Two women’s stories of transition from professional sport. Journal of Applied Sport Psychology, 21(2), 213-230.
  • Duggan, M. (2017). Online harassment 2017. Washington: Pew Research Center.
  • Ekrem, E. C. ve Güneri, S. E. (2021). Kadına yönelik şiddetin dijital dünyaya yansıması. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 4(8), 362-370.
  • Ellyson, A. M., Adhia, A., Lyons, V. H. ve Rivara, F. P. (2021). Prevalence, age of initiation, and patterns of co-occurrence of digital dating abuse behaviors nationwide. Children and Youth Services Review, 122, 105921.
  • Erdur Baker, Ö. ve Kavşut, F. (2007). Akran zorbalığının yeni yüzü: Siber zorbalık. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 27, 31-42.
  • Fasting, K., Chroni S. ve Knorre N. (2014). The experiences of sexual harassment in sport and education among European female sports science students. Sport, Education and Society, 19(2), 115-130.
  • Gervis, M., Rhind, D. ve Luzar, A. (2016). Perceptions of emotional abuse in the coachathlete relationship in youth sport: The influence of competitive level and outcome. International Journal of Sports Science & Coaching, 11(6), 772-779.
  • Hartill, M. J. (2009). The sexual abuse of boys in organized male sports. Men and Masculinities, 12(2), 225-249.
  • Henry, N. ve Powell, A. (2016). Sexual violence in the digital age: The scope and limits of criminal law. Social & Legal Studies, 25(4), 397-418.
  • Internet Governance Forum (IGF). (2015). Best practice forum (BPF) on online abuse and gender-based violence against women. Geneva.
  • Kara, Z. ve Uluç, M. A. (2019). Şiddetin cinsiyeti: Bir modern toplum anksiyetesi. Şarkiyat, 11(3), 1566-1581.
  • Karaboğa, D. ve Işık, M. (2022). Dijital şiddet ve nefret söylemi. Spor, Eğitim ve Çocuk. 2(1), 1-26.
  • Kavanagh, E., Jones, I. ve Sheppard-Marks, L. (2016). Towards typologies of virtual maltreatment: Sport, digital cultures & dark leisure. Leisure Studies, 35(6), 783-796.
  • Kavanagh, E., Litchfield, C. ve Osborne, J. (2022). Social media, digital technology and athlete abuse. J. Sanderson (Ed), Sport, Social Media, and Digital Technology (1.baskı) içinde (185-204). Bradford: Emerald Publishing Limited.
  • Kerr, G., Jewett, R., MacPherson, E. ve Stirling, A. (2016). Student-athletes’ experiences of bullying on intercollegiate teams. Journal for the Study of Sports and Athletes in Education, 10(2), 132-149.
  • Kızmaz, Z. (2006), Şiddetin sosyo-kültürel kaynakları üzerine sosyolojik bir yaklaşım. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 247-267.
  • Kılıç, M. (2019). Sosyolojik açıdan sporda şiddet olgusu: Bütüncül bir bakış. Muhakeme Dergisi, 2(1), 83-98.
  • Meggs, J. ve Ahmed, W. (2021). Applying cognitive analytic theory to understand the abuse of athletes on twitter. Managing Sport and Leisure, 1-10.
  • Mishna, F., Kerr, G., McInroy, L. B. ve MacPherson, E. (2019). Student athletes experiences of bullying in intercollegiate sport. Journal for the Study of Sports and Athletes in Education, 13(1), 53-73.
  • Modecki, K. L., Minchin, J., Harbaugh, A. G., Guerra, N. G. ve Runions, K. C. (2014). Bullying prevalence across contexts: A meta-analysis measuring cyber and traditional bullying. Journal of Adolescent Health, 55(5), 602-611.
  • Nagle, J. (2018). Twitter, cyber-violence, and the need for a critical social media literacy in teacher education: A review of the literature. Teaching and Teacher Education, 76, 86-94.
  • Oğuz Özgür, H. ve Özkul, M. (2022). Risk toplumunda kuşakların yeni şiddet deneyimi: Dijital şiddet. Turkish Studies, 17(3), 551-568.
  • Ohlert, J., Seidler, C., Rau, T., Rulofs, B. ve Allroggen, M. (2017). Sexual violence in organized sport in Germany. German Journal of Exercise and Sport Research, 48, 59-68.
  • Okumuş, E. (2014). Doğamızdaki şiddet. İstanbul: Siyah Beyaz Yayınları.
  • Oshiro, K. F., Weems, A. J. ve Singer, J. N. (2021). Cyber racism toward black athletes: A critical race analysis of TexAgs.com online brand community. Communication & Sport, 9(6), 911-933.
  • Özmen, Ş. Y. (2018). Dijital şiddet, siber zorbalık ve yeni medya okuryazarlığı üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(61), 958-966.
  • Parent, S., Lavoie, F., Thibodeau, M. E., Hébert, M., Blais, M. ve Team, P. A. J. (2016). Sexual violence experienced in the sport context by a representative sample of Quebec adolescents. Journal Interpersonal Violence, 31(16), 2666-2686.
  • Patton, D. U., Hong, J. S., Ranney, M., Patel, S., Kelley, C., Eschmann, R. ve Washington, T. (2014). Social media as a vector for youth violence: A review of the literature. Computers in Human Behavior, 35, 548-553.
  • Paullet, K. ve Chawdhry, A. A. (2012). Raising awareness: Education is the key to understanding cyberbullying. Sözlü sunum, Proceedings of the Information Systems Educators Conference, New Orleans, Louisiana.
  • Peterson, J. ve Densley, J. (2017). Cyber violence: What do we know and where do we go from here? Aggression and Violent Behavior, 34, 193-200.
  • Rodríguez-Domínguez, C., Pérez-Moreno, P. J. ve Durán, M. (2020). Cyber dating violence: A review of its research methodology. Anales de Psicología, 36(2), 200-209.
  • Sanderson, J. ve Weathers, M. R. (2020). Snapchat and child sexual abuse in sport: Protecting child athletes in the social media age. Sport Management Review, 23(1), 81-94.
  • Seryol, S. ve Günbatar, M. S. (2022). Siber saldırganlık ölçümü: Lise öğrencileri üzerine bir çalışma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(Özel Sayı), 1-27.
  • Slonje, R. ve Smith, P. K. (2008). Cyberbullying: Another main type of bullying? Scandinavian Journal of Psychology, 49(2), 147-154.
  • Smith, P. K. (2012). Cyberbullying and cyber aggression. C. McGuckin ve L. Corcoran (Ed), Handbook of school violence and school safety içinde (93-103). Oxfordshire: Routledge.
  • Staude-Müller, F., Hansen, B. ve Voss, M. (2012). How stressful is online victimization? Effects of victim’s personality and properties of the incident. European Journal of Developmental Psychology, 9(2), 260-274.
  • Stirling, A. E. ve Kerr, G. A. (2008). Defining and categorizing emotional abuse in sport. European Journal of Sport Science, 8(4), 173-181.
  • Şener, G. (2013). Sosyal medyada mahrem ilişkiler, gözetleme ve dijital şiddet. Akademik Bilişim Konferansı, Antalya.
  • Şener, G. ve Abınık, N. (2021). Türkiye’de dijital şiddet araştırması. Toplumsal Bilgi ve İletişim Derneği Araştırması. https://www.stgm.org.tr/sites/default/files/2021-10/konda-rapor-8eylul.pdf.
  • Tompson, T. N., Benz, J. K. ve Agiesta, J. (2013). The digital abuse study: Experiences of teens and young adults. Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research. https://apnorc.org/wp-content/uploads/2020/02/AP-NORC-Center-and-MTV_Digital-Abuse-Study_FINAL.pdf.
  • Tripathi V. (2017). Youth violence and social media. Journal of Social Sciences, 52(1-3), 1-7.
  • Türkoğlu, H. S. (2022). Dijital şiddet kavramı üzerinden linç kültürü: Twitter üzerine bir inceleme. Sözlü sunum, Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi, İstanbul.
  • Uğur, E., Akat, M. Savcı, M. ve Ercengiz, M. (2022). The validity and reliability studies of the scales of cyber-obsessional pursuit (cops) and cyber dating abuse (cdas): Adaptation to Turkish, E-International Journal of Educational Research, 13(3), 46-58.
  • World Health Organization (2002). World Report on Violence. Geneva.
  • Wieviorka, M. (2014). The sociological analysis of violence: New perspectives. The Sociological Review, 62, 50-64.
  • Wilinsky, C. L. ve McCabe, A. (2021). A review of emotional and sexual abuse of elite child athletes by their coaches. Sports Coaching Review, 10(1), 84-109.
  • Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Champaign: Research Press.
  • Vatandaş, S. (2021). Şiddet ve dijital oyunlar (şiddetin dijital oyunlar üzerinden deneyimlenmesi). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1) 399-424.
  • Yıldız, F. ve Özarslan, Z. (2022). Kadınların deneyimlerinden dijital flört şiddetine bakmak. Etkileşim, 9, 72-101.
  • Zweig, J. M., Lachman, P., Yahner, J. ve Dank, M. (2014). Correlates of cyber dating abuse among teens. Journal of Youth and Adolescence, 43(8), 1306-1321.

Digital Violence in Social Media Platforms: A Comparative Study on Students of Sports Sciences

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 21, 125 - 143, 15.03.2023
https://doi.org/10.20304/humanitas.1220415

Öz

This study comparatively examines the digital violence that sports science students are exposed to on social media platforms. For the study whose sample included students of Batman University, a questionnaire about digital violence was used. According to the results of the questionnaire, students in Sport Sciences were exposed to more digital violence than students in other departments. Acts students of sports sciences were most exposed to were a requirement of social media or e-mail account password (23.1%) and persistent follow-up requests (20.5%). Students of the Department of Sports Sciences declared that gender, ethnic identity/race and physical characteristics were the leading factors in their exposure to these acts. When asked about the measures or reactions they used to prevent these acts, the majority of the students suggested that they considered options such as blocking or intranet complaining but they showed weak reactions to social measures or legal initiatives.

Kaynakça

  • Agatston, P., Kowalski, R. ve S., Limber. (2007). Students’ perspectives on cyberbullying. Journal of Adolescent Health, 41, S59-S60.
  • Arslan, A. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeyleri ve şiddet eğilimlerinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 86-113.
  • Ayan, S. (2010). Aile ve şiddet, aile içinde çocuğa yönelik şiddet. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Bakır, A. ve Kalkan, M. (2019). Siber flört istismarı ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 75-95.
  • Bjelajac, Ž. ve Filipović, A. (2021). Specific characteristics of digital violence and digital crime. Pravo-teorija i praksa, 38(4), 16-32.
  • Borrajo, E., Gámez-Guadix, M., Pereda, N. ve Calvete, E. (2015). The development and validation of the cyber dating abuse questionnaire among young couples. Computers in Human Behavior, 48, 358-365.
  • Brackenridge, C. ve Fasting, K. (2002). Sexual harassment and abuse in sport: The research context. The Journal of Sexual Aggression, 8(2), 3-15.
  • Cantor, N., Joppa, M. ve Angelone, D. J. (2021). An examination of dating violence among college student-athletes. Journal of interpersonal violence, 36(23-24), 13275-13295.
  • Caridade, S., Braga, T. ve Borrajo, E. (2019). Cyber dating abuse (CDA): Evidence from a systematic review. Aggression and Violent Behavior, 48, 152-168.
  • Cebecioğlu, G. ve Altıparmak, İ. B. (2017). Dijital şiddet: Sosyal paylaşım ağları üzerine bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 423-431.
  • Collins, R. (2008). Violence: A micro-sociological theory. New Jersey: Princeton University.
  • Council of Europe. (2020). Cyberviolence. https://www.coe.int/en/web/cybercrime/cyberviolence.
  • Corcoran, L., McGuckin, C. ve Prentice, G. (2015). Cyberbullying or cyber aggression?: A review of existing definitions of cyber-based peer-to-peer aggression. Societies, 5(2), 245-255.
  • Cross, D., Lester, L. ve Barnes, A. (2015). A longitudinal study of the social and emotional predictors and consequences of cyber and traditional bullying victimisation. International Journal of Public Health, 60(2), 207-217.
  • Doğar, Y. (2019). Analyzing the cyberbullying behaviors of sports college students. International Education Studies, 12(11), 36-46.
  • Douglas, K. ve Carless, D. (2009). Abandoning the performance narrative: Two women’s stories of transition from professional sport. Journal of Applied Sport Psychology, 21(2), 213-230.
  • Duggan, M. (2017). Online harassment 2017. Washington: Pew Research Center.
  • Ekrem, E. C. ve Güneri, S. E. (2021). Kadına yönelik şiddetin dijital dünyaya yansıması. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 4(8), 362-370.
  • Ellyson, A. M., Adhia, A., Lyons, V. H. ve Rivara, F. P. (2021). Prevalence, age of initiation, and patterns of co-occurrence of digital dating abuse behaviors nationwide. Children and Youth Services Review, 122, 105921.
  • Erdur Baker, Ö. ve Kavşut, F. (2007). Akran zorbalığının yeni yüzü: Siber zorbalık. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 27, 31-42.
  • Fasting, K., Chroni S. ve Knorre N. (2014). The experiences of sexual harassment in sport and education among European female sports science students. Sport, Education and Society, 19(2), 115-130.
  • Gervis, M., Rhind, D. ve Luzar, A. (2016). Perceptions of emotional abuse in the coachathlete relationship in youth sport: The influence of competitive level and outcome. International Journal of Sports Science & Coaching, 11(6), 772-779.
  • Hartill, M. J. (2009). The sexual abuse of boys in organized male sports. Men and Masculinities, 12(2), 225-249.
  • Henry, N. ve Powell, A. (2016). Sexual violence in the digital age: The scope and limits of criminal law. Social & Legal Studies, 25(4), 397-418.
  • Internet Governance Forum (IGF). (2015). Best practice forum (BPF) on online abuse and gender-based violence against women. Geneva.
  • Kara, Z. ve Uluç, M. A. (2019). Şiddetin cinsiyeti: Bir modern toplum anksiyetesi. Şarkiyat, 11(3), 1566-1581.
  • Karaboğa, D. ve Işık, M. (2022). Dijital şiddet ve nefret söylemi. Spor, Eğitim ve Çocuk. 2(1), 1-26.
  • Kavanagh, E., Jones, I. ve Sheppard-Marks, L. (2016). Towards typologies of virtual maltreatment: Sport, digital cultures & dark leisure. Leisure Studies, 35(6), 783-796.
  • Kavanagh, E., Litchfield, C. ve Osborne, J. (2022). Social media, digital technology and athlete abuse. J. Sanderson (Ed), Sport, Social Media, and Digital Technology (1.baskı) içinde (185-204). Bradford: Emerald Publishing Limited.
  • Kerr, G., Jewett, R., MacPherson, E. ve Stirling, A. (2016). Student-athletes’ experiences of bullying on intercollegiate teams. Journal for the Study of Sports and Athletes in Education, 10(2), 132-149.
  • Kızmaz, Z. (2006), Şiddetin sosyo-kültürel kaynakları üzerine sosyolojik bir yaklaşım. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 247-267.
  • Kılıç, M. (2019). Sosyolojik açıdan sporda şiddet olgusu: Bütüncül bir bakış. Muhakeme Dergisi, 2(1), 83-98.
  • Meggs, J. ve Ahmed, W. (2021). Applying cognitive analytic theory to understand the abuse of athletes on twitter. Managing Sport and Leisure, 1-10.
  • Mishna, F., Kerr, G., McInroy, L. B. ve MacPherson, E. (2019). Student athletes experiences of bullying in intercollegiate sport. Journal for the Study of Sports and Athletes in Education, 13(1), 53-73.
  • Modecki, K. L., Minchin, J., Harbaugh, A. G., Guerra, N. G. ve Runions, K. C. (2014). Bullying prevalence across contexts: A meta-analysis measuring cyber and traditional bullying. Journal of Adolescent Health, 55(5), 602-611.
  • Nagle, J. (2018). Twitter, cyber-violence, and the need for a critical social media literacy in teacher education: A review of the literature. Teaching and Teacher Education, 76, 86-94.
  • Oğuz Özgür, H. ve Özkul, M. (2022). Risk toplumunda kuşakların yeni şiddet deneyimi: Dijital şiddet. Turkish Studies, 17(3), 551-568.
  • Ohlert, J., Seidler, C., Rau, T., Rulofs, B. ve Allroggen, M. (2017). Sexual violence in organized sport in Germany. German Journal of Exercise and Sport Research, 48, 59-68.
  • Okumuş, E. (2014). Doğamızdaki şiddet. İstanbul: Siyah Beyaz Yayınları.
  • Oshiro, K. F., Weems, A. J. ve Singer, J. N. (2021). Cyber racism toward black athletes: A critical race analysis of TexAgs.com online brand community. Communication & Sport, 9(6), 911-933.
  • Özmen, Ş. Y. (2018). Dijital şiddet, siber zorbalık ve yeni medya okuryazarlığı üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(61), 958-966.
  • Parent, S., Lavoie, F., Thibodeau, M. E., Hébert, M., Blais, M. ve Team, P. A. J. (2016). Sexual violence experienced in the sport context by a representative sample of Quebec adolescents. Journal Interpersonal Violence, 31(16), 2666-2686.
  • Patton, D. U., Hong, J. S., Ranney, M., Patel, S., Kelley, C., Eschmann, R. ve Washington, T. (2014). Social media as a vector for youth violence: A review of the literature. Computers in Human Behavior, 35, 548-553.
  • Paullet, K. ve Chawdhry, A. A. (2012). Raising awareness: Education is the key to understanding cyberbullying. Sözlü sunum, Proceedings of the Information Systems Educators Conference, New Orleans, Louisiana.
  • Peterson, J. ve Densley, J. (2017). Cyber violence: What do we know and where do we go from here? Aggression and Violent Behavior, 34, 193-200.
  • Rodríguez-Domínguez, C., Pérez-Moreno, P. J. ve Durán, M. (2020). Cyber dating violence: A review of its research methodology. Anales de Psicología, 36(2), 200-209.
  • Sanderson, J. ve Weathers, M. R. (2020). Snapchat and child sexual abuse in sport: Protecting child athletes in the social media age. Sport Management Review, 23(1), 81-94.
  • Seryol, S. ve Günbatar, M. S. (2022). Siber saldırganlık ölçümü: Lise öğrencileri üzerine bir çalışma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(Özel Sayı), 1-27.
  • Slonje, R. ve Smith, P. K. (2008). Cyberbullying: Another main type of bullying? Scandinavian Journal of Psychology, 49(2), 147-154.
  • Smith, P. K. (2012). Cyberbullying and cyber aggression. C. McGuckin ve L. Corcoran (Ed), Handbook of school violence and school safety içinde (93-103). Oxfordshire: Routledge.
  • Staude-Müller, F., Hansen, B. ve Voss, M. (2012). How stressful is online victimization? Effects of victim’s personality and properties of the incident. European Journal of Developmental Psychology, 9(2), 260-274.
  • Stirling, A. E. ve Kerr, G. A. (2008). Defining and categorizing emotional abuse in sport. European Journal of Sport Science, 8(4), 173-181.
  • Şener, G. (2013). Sosyal medyada mahrem ilişkiler, gözetleme ve dijital şiddet. Akademik Bilişim Konferansı, Antalya.
  • Şener, G. ve Abınık, N. (2021). Türkiye’de dijital şiddet araştırması. Toplumsal Bilgi ve İletişim Derneği Araştırması. https://www.stgm.org.tr/sites/default/files/2021-10/konda-rapor-8eylul.pdf.
  • Tompson, T. N., Benz, J. K. ve Agiesta, J. (2013). The digital abuse study: Experiences of teens and young adults. Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research. https://apnorc.org/wp-content/uploads/2020/02/AP-NORC-Center-and-MTV_Digital-Abuse-Study_FINAL.pdf.
  • Tripathi V. (2017). Youth violence and social media. Journal of Social Sciences, 52(1-3), 1-7.
  • Türkoğlu, H. S. (2022). Dijital şiddet kavramı üzerinden linç kültürü: Twitter üzerine bir inceleme. Sözlü sunum, Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi, İstanbul.
  • Uğur, E., Akat, M. Savcı, M. ve Ercengiz, M. (2022). The validity and reliability studies of the scales of cyber-obsessional pursuit (cops) and cyber dating abuse (cdas): Adaptation to Turkish, E-International Journal of Educational Research, 13(3), 46-58.
  • World Health Organization (2002). World Report on Violence. Geneva.
  • Wieviorka, M. (2014). The sociological analysis of violence: New perspectives. The Sociological Review, 62, 50-64.
  • Wilinsky, C. L. ve McCabe, A. (2021). A review of emotional and sexual abuse of elite child athletes by their coaches. Sports Coaching Review, 10(1), 84-109.
  • Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Champaign: Research Press.
  • Vatandaş, S. (2021). Şiddet ve dijital oyunlar (şiddetin dijital oyunlar üzerinden deneyimlenmesi). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1) 399-424.
  • Yıldız, F. ve Özarslan, Z. (2022). Kadınların deneyimlerinden dijital flört şiddetine bakmak. Etkileşim, 9, 72-101.
  • Zweig, J. M., Lachman, P., Yahner, J. ve Dank, M. (2014). Correlates of cyber dating abuse among teens. Journal of Youth and Adolescence, 43(8), 1306-1321.
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Erdal Çetin 0000-0003-4258-123X

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Çetin, E. (2023). Sosyal Medya Platformlarında Dijital Şiddet: Spor Bilimleri Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 125-143. https://doi.org/10.20304/humanitas.1220415