Leïla Slimani’s novel The Perfect Nanny is a major work of contemporary French literature, incorporating metafictional and autofictional narrative characteristics. Inspired by a tragic New York incident and transposed to the Parisian space, the work exemplifies exofiction, a literary current that reinterprets real characters’ biographies on a fictional plane. The postmodern narrative structure unfolds through the in medias res technique, creating complex narrative anachronies conceptualised by Genette. This diachronic temporal construction reflects the fragmented nature of contemporary urban society. The narrator’s unfocalized position, omniscient and omnipresent, enables in-depth analysis of complex social and individual dynamics. The novel’s spatial organisation functions as a concrete representation of social stratification, making class conflicts visible through the centre-periphery relationship between the Massé family’s Parisian apartment and Louise’s peripheral studio. This spatial structuring reveals the socioeconomic tensions of contemporary French society. The novel transcends simple detective fiction to propose social criticism, interrogating themes of identity, alienation, class differences, and the power relations that structure contemporary French society, while questioning the boundaries between reality and fiction through postmodern narrative possibilities.
The Perfect Nanny Critique Sociale Dynamiques Sociales Narration Postmoderne
Leïla Slimani’nin Hoş Nağme adlı romanı, çağdaş Fransız yazınının üstkurmaca ve elkurmaca anlatı özelliklerini bünyesinde barındıran başlıca bir yapıt olarak öne çıkmaktadır. New York’ta gerçekleşen trajik bir olaydan esinlenerek Paris uzamına aktarılan yapıt, gerçek kişilerin yaşamöykülerini kurmaca düzlemde yeniden yorumlayan elkurmaca akımının mükemmel bir örneğini oluşturmaktadır. Yeniötesi anlatı yapısı, in medias res tekniğiyle başlayarak Genette’in kavramsallaştırdığı karmaşık süremsel sapımları yaratmaktadır. Geri sapım ve ileri sapımlarla işlenen bu artsüremsel yapı, çağdaş kent yaşamının parçalanmış doğasını yansıtmaktadır. Anlatıcının odaksız konumu, her şeyi bilen ve her yerde bulunan bakış açısıyla karmaşık toplumsal ve bireysel hareketliliklerin derinlemesine çözümlenmesini sağlamaktadır. Anlatının uzamsal kurgusu, Massé ailesinin Paris’te bulunan dairesi ile Louise’in kentin çeperlerinde yer alan stüdyo dairesi arasındaki merkez-çevre ilişkisi üzerinden toplumsal tabakalaşmanın somut temsili işlevini görmektedir. Bu uzamsal yapılanma, çağdaş Fransız toplumunun sosyoekonomik gerilimlerini görünür kılmaktadır. Anlatı, basit bir polisiye öykünün ötesine geçerek toplumsal eleştiri sunan, kimlik, yabancılaşma, sınıf farklılıkları ve çağdaş Fransız toplumunu yapılandıran egemenlik ilişkilerini sorgulayan derin bir çözümleme önermektedir.
Hoş Nağme Özkurmaca Elkurmaca Yeniötesi Anlatı Toplumsal Hareketlilikler
Le roman Chanson Douce, 2016, de Leïla Slimani s’impose comme une œuvre majeure de la littérature française contemporaine, intégrant les caractéristiques du récit métafictionnel et autofictionnel. S’inspirant d’un fait divers tragique new-yorkais transposé dans l’espace parisien, l’œuvre illustre parfaitement les modalités de l’exofiction, ce courant littéraire qui réinterprète les biographies de personnages réels sur un plan fictionnel. La structure narrative postmoderne se déploie à travers la technique in medias res, créant des anachronies narratives complexes conceptualisées par Genette. Cette construction temporelle diachronique, marquée par les analepses et prolepses, reflète la nature fragmentée de la société urbaine contemporaine. L’afocalisation du narrateur, position omnisciente et omniprésente, permet une analyse approfondie des dynamiques sociales et individuelles complexes. L’organisation spatiale du récit fonctionne comme une représentation concrète de la stratification sociale, rendant visibles les conflits de classe à travers la relation centre-périphérie entre l’appartement parisien des Massé et le studio périphérique de Louise. Cette structuration spatiale révèle les tensions socioéconomiques de la société française moderne. Le roman transcende le simple récit policier pour proposer une critique sociale approfondie, interrogeant les thèmes de l’identité, de l’aliénation, des différences de classe et des rapports de domination qui structurent la société française contemporaine.
Chanson Douce Autofiction Critique Sociale Dynamiques Sociales Narration Postmoderne
| Birincil Dil | Fransızca |
|---|---|
| Konular | Fransız Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
| Bölüm | Tüm Sayı |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 12 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |






