Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bahçe-Nurdağ (Fevzipaşa) Varyantı Tünel Geçişi Yapısal Tasarımı İncelemesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 47 - 56, 31.12.2017

Öz

Osmaniye’nin Bahçe ve Gaziantep’in Nurdağ ilçelerini birbirine bağlayacak olan Bahçe - Nurdağ hattı Türkiye Cumhuriyeti
Devlet Demiryolları tarafından her biri 10 bin 200 metrelik uzunluğa sahip çift tüp demiryolu tüneli şeklinde inşa edilmektedir.
Bu tünel Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli unvanına sahiptir. Tünel güzergâhındaki jeolojik durum ve yer altı suyu durumu
nedeniyle tünelin 592 m’ lik kısmı aç-kapa yöntemi, geri kalan kısmı TBM (Tunnel Boring Machine) yöntemiyle kazılmaktadır.
Tünelin yapısal tasarımı için analiz yöntemi olarak ötelenme/ovalleşme(racking / ovaling) yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada
Bahçe - Nurdağ hattı tünel geçitinin yapısal tasarımı incelenmiştir.

Kaynakça

  • Bozkurt, M., “Tüneller Ders Notları,” İTÜ Talebe Cemiyeti Yayını No:5, 1970, 160s., İstanbul.
  • Maild B., Schmid, L, Ritz, W. ve Herrenkneckt, M., “Hard Rock Tunnel Boring Machines,” Ernst&Sohn, 2008, Berlin.
  • King J., “A Century of Tunneling and Where We Go Now,” British Tunnel Society, the 2000 Harding Lecture, Tunnels and Tunneling International,2000.
  • Öztürk, H., “Tüneller ve Tasarım İlkesi,” Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,162s., 2007, Trabzon.
  • “Bahçe-Nurdağı (Fevzipaşa) Varyantı Altyapı İşleri KM: 1+550 ile KM: 3+510 Arası Ripaj Kesimi Proje Raporu,” Nisan 2015.
  • “Bahçe-Nurdağı (Fevzipaşa) Varyantı Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları KM: 2+800 - 3+510 Aç-kapa Tüneli Yapısal Tasarım Raporu,” DKE Mühendislik Danışmanlık, Temmuz 2015.
  • Teke, N., “Tünellerde Avrupa Birliği Standartları ve Kağıthane Piyalepaşa Tüneli,” T.C. Bahçeşehir Üniversitesi, 132s., 2012, İstanbul.
  • Arıoğlu S., “Tünel Açma Makinelerinin (TBM) Performansına Etki Eden Etkenler ve Kadıköy Kartal Tünelinde Kullanılan TBM’ in Performansının Arazi Penetrasyon İndisi ile Kestirilmesi,” İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010, İstanbul.
  • “Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları KM: 3+652,62 - 13+453,04 Arası TBM Tüneli Yapısal Tasarım Raporu,” DKE Mühendislik Danışmanlık, Ocak 2016.
  • Bilgin, N., “Bahçe-Nurdağı Tüneli için TBM Seçimi ve Performansı Tahmini,” İTÜ Maden Mühendisliği Bölümü, 2004.
  • “T.C. Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü Demiryolları Eki Köprü Tasarım Esasları,” s50.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Erbeyoğlu Bu kişi benim

Sıddıka Nilay Keskin Bu kişi benim

Soner Uzundurukan Bu kişi benim

Recep Akan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 24 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erbeyoğlu, E., Keskin, S. N., Uzundurukan, S., Akan, R. (2017). Bahçe-Nurdağ (Fevzipaşa) Varyantı Tünel Geçişi Yapısal Tasarımı İncelemesi. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 2(3), 47-56.