The aim of this research is to reveal the
perceptions of student teachers on the teaching styles of music teachers during
their teaching practice. This study discusses the perceptions of student
teachers on the teaching styles of music teachers at their practice schools.
The research further investigates if this perception differs in terms of number
of students in the practice school classrooms and student teachers` studying
university. Research data were collected using Grasha's(1996) Teaching Styles
Inventory. The findings showed that music student teachers perceived the
teaching style of their music teachers during school experience as
“expert/authority/personal model and the number of students in classroom
significantly changed the student teachers' perceptions on teaching styles of
music teachers only in delegator teaching style.
Bu araştırmanın amacı, müzik
öğretmen adaylarının öğretim uygulamaları sırasında müzik uygulama öğretmenlerinin
öğretmen stilleri üzerindeki algılarını ortaya koymaktır. Bu çalışmada, müzik
öğretmenlerinin uygulama okullarındaki müzik öğretmenlerinin öğretme stilleri
üzerindeki algıları araştırılmıştır. Araştırma, öğrencilerin öğretmenlerinin
öğretim stili algılamaları hangi öğretim stili yönündedir ve algılamanın,
uygulama okulu sınıflarında öğrenci sayısına göre farklılık gösterip
göstermediğini araştırmaktadır. Araştırma verileri, Grasha'nın (1996) Öğretim
Stilleri Envanteri kullanılarak toplanmıştır. Bulgular, müzik öğretmeni
öğretmenlerinin okul deneyimi uygulamaları sırasında müzik öğretmenlerinin
öğretim stillerini "uzman / yetki / kişisel model" olarak
algıladıklarını ve sınıftaki öğrenci sayısının öğretmen adaylarının uygulama öğretmenlerinin
öğretim stillerine ilişkin algılarını yalnızca temsilci öğretim stilinde değiştirdiğini
ortaya koymuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 33 Sayı: 4 |