The purpose of this quantitative causal-comparative research was to investigate
the difference between cultural intelligence of university students who have
participated in Erasmus Student Mobility program and of those who have not, while
their personality trait “openness to experience” is controlled. Data were
collected from 450 students at a public university in Ankara studying in
different disciplines and at varying grade levels through survey: Cultural Intelligence Scale, and Openness to Experience sub-scale of Big
Five Inventory Scale. MANCOVA results indicated that participating in Erasmus
Program has a statistically significant effect on all sub-dimensions of
cultural intelligence (metacognitive, cognitive, motivational, and behavioral),
when openness to experience personality trait is controlled. Moreover, the
results showed that openness to experience personality trait is a statistically
significant covariate for the study.
Cultural intelligence Erasmus Student Mobility Program openness to experience Turkish university students internationalization
Bu nicel-nedensel karşılaştırma çalışmasının
amacı, kültürel zekâ değişkeninin Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programı’na
katılan ve katılmayan öğrenciler arasında farklılık gösterip göstermediğini,
“deneyime açıklık” kişilik özelliğini kontrol altında tutarak incelemektir.
Çalışmanın verileri, Ankara’da bir devlet üniversitesinde farklı bölümlerde ve
sınıf seviyesinde öğrenim gören 450 üniversite öğrencisinden toplanmıştır.
Çalışmada veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından Türkçeye
uyarlanan Kültürel Zekâ Ölçeği ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği – Deneyime Açıklık
alt boyutu kullanılmıştır. Çok Değişkenli Kovaryans Analizinin (MANCOVA)
sonuçları, Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programı’na katılımın deneyime açıklık
kişilik özelliği kontrol altında tutulduğunda, kültürel zekânın tüm alt
boyutları üzerinde (üst-biliş, biliş, motivasyon ve davranış) istatistiksel
olarak anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir. Ayrıca sonuçlar, deneyime
açıklık kişilik özelliğinin, bu çalışma için önemli bir eşdeğişken faktör
olduğunu göstermiştir.
Kültürel zekâ Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programı deneyime açıklık Türkiyeli üniversite öğrencileri uluslararasılaşma
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 3 |