Bu yarı deneysel çalışma, iki düzeltici dönütün- açık biçimlendirme ve sadece çıktıya dayalı yönlendiricilerin- İngilizce üçüncü tekil şahıs ‘-s’ ekinin edinimi üzerindeki potansiyel etkisini araştırmaktadır. İstanbul'daki bir üniversitede üç sınıfta bulunan otuz altı dil öğrencisinden iki deney grubu ve bir kontrol grubu oluşturulmuş ve hedef dilin kullanımını gerekli kılan iletişimsel çalışmalar uygulanmıştır. Açık biçimlendirme, önce hatalı cümleyi tekrarlayıp ardından vurgu ve tonlama gibi parçaüstü özellikleri kullanarak biçimlendirmenin düzeltici etkisini ortaya çıkaracak bir şekilde uygulanmıştır. Sadece çıktıya dayalı yönlendiriciler tekrarlama ve çıkarım olarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi, açık biçimlendirme grubunda yer alan katılımcıların birinci sözel testte belirgin bir farklılık, gecikmiş ikinci testte ise daha az düzeyde bir farklılık sağladığını ortaya koymuştur. Bulgular, biçimlendirmenin belirgin bir şekilde uygulanmasının, dil yapılarının edinim süreci üzerinde olumlu bir etki yaratabileceğini ve bunların en azından bazı İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bağlamlarda sadece çıktıya dayalı yönlendiricilerden daha yararlı olabileceğini göstermiştir.
Düzeltici dönüt açık biçimlendirme düzeltici biçimlendirme sadece çıktıya dayalı yönlendirici İngilizce üçüncü tekil şahıs ‘-s’
This quasi-experimental study investigates the potential benefits of two types of corrective feedback strategies, explicit recasts and output-only prompts, on the acquisition of English third person ‘-s’. Thirty-six language learners in three intact classes from a university in Istanbul were assigned into two experimental groups and a control group and completed communicative tasks that made the use of the target language necessary. The explicit recast was operationalized as repetition of erroneous utterances followed by supra-segmental manipulation where stress and intonation were employed to make the corrective force of recasts salient. Output-only prompts were operationalized as repetition and elicitation. Acquisition was measured through untimed grammaticality judgment tests (UGJT) and oral narration tasks that were administered prior to the instructions, immediately after the instructions and 10 days later. The analysis of data revealed a clear advantage of explicit recast on the oral measures of the immediate posttest, and to lesser extent, the delayed posttest. The findings suggested that, at least in some EFL contexts, explicit recasts might have a more positive impact on the acquisition process than output-only prompts.
corrective feedback explicit recasts corrective recasts output-only prompts English third person ‘-s’
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 4 |