BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 29 Sayı: 29-1, - , 23.07.2014

Öz

This research aims to determine the effect of learning method enriched with learning objects on students’ academic achievement and transferable skills in foreign language teaching. Another purpose of the study is to examine what the experimental group students ‘attitudes towards learning objects, the method and teaching process are. To obtain the data for the research, mixed research method, in which quantitative and qualitative research methods were used in combination, was applied. Experimental design to collect quantitative data and the semi-structured interview technique to collect the qualitative data were used in order to support and explain the results obtained from the qualitative data. For data analysis, Analysis of covariance (ANCOVA) was used in order to determine the differences between the control and experimental groups.According to the findings of the study, it has been concluded that both of the methods of teaching English enriched with learning objects and traditional way of teaching English increased the success in a great deal. It has been realized that method of teaching English with Learning objects increased the level of transferable skills more than that of traditional one.

Kaynakça

  • Barit, C.(2004). Creating a reusable learning objects strategy. San Francisco: Pfeiffer Publishment.8-9
  • Büyüköztürk, Ş.(1998).Kovaryans analizi (Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1, 31.
  • Ceylan, B.(2008). Öğrenme Nesnelerinin Tasarımı ve Öğrenme Süreçlerinde Kullanımının Öğrencilerin Başarı
  • Düzeylerine etkisi ile öğrenme süreçlerine katkıları. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Cisco Systems. (2001). Reusable learning object strategy. Designing information and learning objects through concept, fact, procedure, process, and principle templates. Retrieved December 20, 2004 from http://www.cisco.com/warp/public/10/wwtraining/elearning/implement/rlo_strategy.pdf
  • Duncan, C. (2002, September). Digital repositories: The ‘back-office of e-learning or all e-learning?’ In Proceedings of ALT-C 2002, Sunderland
  • Farrell, K. & Carr, A. E. (2007). A blended model of instructional design for learning objects. In A. Koohang & K. Harman (Eds.), Learning objects and instructional design (pp. 359-405). Santa Rosa, CA: Informing Science Press.
  • Harman, K., & Koohang, A. (2007). Learning objects: Applications, ımplications and future directions (pp.157-158). California: Informing Science Press.
  • Jonassen, D. H., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. M. (2003). Learning to solve problems with technology: A constructivist perspective (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall
  • Karaman, S. (2007). Öğrenme nesnelerine dayali bir içerik geliştirme sisteminin hazirlanmasi ve öğretmen adaylarinin nesne yaklaşimi ile içerik geliştirme profillerinin belirlenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Prensky, M.(2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5),1-5.
  • Reigeluth, C. M. (1999). The elaboration theory: Guidance for scope and sequence decisions. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional design theories and models: A new paradigm of instructional design (vol. 2; pp. 425-453). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Saum, Robert R.(2006). Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation.(p.11) Hershey , New York. Information Science Publishing.
  • Türel, Y.K.(2008). Öğrenme nesneleri ile zenginleştirilmiş öğretim ortamlarinin öğrenci başarıları tutumları ve motivasyonları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Uzunboylu, H.(2002). Web destekli ingilizce öğretiminin öğrenci başarisi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wiley, D.A.(2000).Connecting learning objects to instructional design theory: A definition, a metaphor, and a taxonomy. Learning Technology.2830-435. 1-35
  • Yıldırım, A.,ve Simsek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Citation Information Özerbaş, M. A., & Çiçek, A. S. (2014). Effect of online learning objects on academic achievement and transfer skills. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 29(1), 196-210.

Effect of Online Learning Objects on Academic Achievement and Transfer Skills

Yıl 2014, Cilt: 29 Sayı: 29-1, - , 23.07.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı; yabancı dil öğretiminde öğrenme nesneleriyle zenginleştirilmiş öğrenme yönteminin öğrenci akademik başarı ve transfer becerileri üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın bir diğer amacı ise, deney grubu öğrencilerinin araştırmada kullanılan yöntem, öğretim süreci, süreç içerisinde kullanılan öğrenme nesnelerine yönelik görüşlerinin neler olduğunu incelemektir. Araştırmanın amacına yönelik verileri elde etmek için karma yöntem (mixed method research) olarak adlandırılan nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veriler birilikte işe koşulmuştur. Araştırmanın nicel verilerini toplamak için deneysel desen, nicel verilerden elde edilen sonuçları desteklemek ve açıklamak amacıyla gerçekleştirilen nitel boyutta ki verileri toplamak için ise için yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada kontrol ve deney grupları arasındaki farklılıkları belirlemek üzere veri analizinde kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrenme nesneleri ile desteklenmiş İngilizce öğretimi ile geleneksel yöntem ile gerçekleşen İngilizce öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmıştır. Öğrenme nesneleri ile gerçekleştirilen İngilizce öğretiminin geleneksel öğretime göre öğrenci transfer becerilerini daha yüksek seviyede gerçekleştirdiği görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin öğrenme nesnelerine yönelik tutumlarında olumlu artış olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Barit, C.(2004). Creating a reusable learning objects strategy. San Francisco: Pfeiffer Publishment.8-9
  • Büyüköztürk, Ş.(1998).Kovaryans analizi (Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1, 31.
  • Ceylan, B.(2008). Öğrenme Nesnelerinin Tasarımı ve Öğrenme Süreçlerinde Kullanımının Öğrencilerin Başarı
  • Düzeylerine etkisi ile öğrenme süreçlerine katkıları. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Cisco Systems. (2001). Reusable learning object strategy. Designing information and learning objects through concept, fact, procedure, process, and principle templates. Retrieved December 20, 2004 from http://www.cisco.com/warp/public/10/wwtraining/elearning/implement/rlo_strategy.pdf
  • Duncan, C. (2002, September). Digital repositories: The ‘back-office of e-learning or all e-learning?’ In Proceedings of ALT-C 2002, Sunderland
  • Farrell, K. & Carr, A. E. (2007). A blended model of instructional design for learning objects. In A. Koohang & K. Harman (Eds.), Learning objects and instructional design (pp. 359-405). Santa Rosa, CA: Informing Science Press.
  • Harman, K., & Koohang, A. (2007). Learning objects: Applications, ımplications and future directions (pp.157-158). California: Informing Science Press.
  • Jonassen, D. H., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. M. (2003). Learning to solve problems with technology: A constructivist perspective (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall
  • Karaman, S. (2007). Öğrenme nesnelerine dayali bir içerik geliştirme sisteminin hazirlanmasi ve öğretmen adaylarinin nesne yaklaşimi ile içerik geliştirme profillerinin belirlenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Prensky, M.(2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5),1-5.
  • Reigeluth, C. M. (1999). The elaboration theory: Guidance for scope and sequence decisions. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional design theories and models: A new paradigm of instructional design (vol. 2; pp. 425-453). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Saum, Robert R.(2006). Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation.(p.11) Hershey , New York. Information Science Publishing.
  • Türel, Y.K.(2008). Öğrenme nesneleri ile zenginleştirilmiş öğretim ortamlarinin öğrenci başarıları tutumları ve motivasyonları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Uzunboylu, H.(2002). Web destekli ingilizce öğretiminin öğrenci başarisi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wiley, D.A.(2000).Connecting learning objects to instructional design theory: A definition, a metaphor, and a taxonomy. Learning Technology.2830-435. 1-35
  • Yıldırım, A.,ve Simsek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Citation Information Özerbaş, M. A., & Çiçek, A. S. (2014). Effect of online learning objects on academic achievement and transfer skills. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 29(1), 196-210.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Arif Özerbaş Bu kişi benim

Ahmet Servet Çiçek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 29 Sayı: 29-1

Kaynak Göster

APA Özerbaş, M. A., & Çiçek, A. S. (2014). Effect of Online Learning Objects on Academic Achievement and Transfer Skills. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29-1).