BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 29 Sayı: 29-2, 57 - 68, 23.07.2014

Öz

The purpose of this study was to determine the opinions of physical education (PE) teachers about problems in practice and the suggestions for solution. Focus group interviews were conducted with 16 PE teachers in the study and data were evaluated with the content analysis method. The results showed that their most important problems faced in practice were; management staffs thought that PE class are unimportant, qualifications of investigators were not efficient to assess PE class, not only parents but also girls were not interested in PE courses, PE teachers had missing information on personal rights, students were not bring sportswear, tools and equipment were insufficient, course time was limited, course planning-implementation-evaluation were not adequate because of crowded classes, students were not participated in extracurricular activities due to preparing for examinations. PE teachers’ suggested solutions for these problems were; arranging lectures emphasizing importance of PE for management staffs, parents and students.

Kaynakça

  • Akşit, F. (2006). Performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Bigadiç ilköğretim öğretmenleri örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 76-101.
  • Altuğ, H. (1998). Elazığ il merkezinde bulunan orta dereceli okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin amacına ve eğitsel önemine dair görüşleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Anagün, Ş. (2002). Eğitimde performans değerlendirme süreci ve insan kaynakları yönetiminde kullanılan performans değerlendirme yöntemleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aras, A. E. (2000). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar (Eskişehir il örneği). Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aydın, N. A. (2002). Ankara’daki özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin bazı mesleki niteliklerinin ve ders dışı çalışmalara katılmalarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ballinger, D. A. (1993). Becoming an effective physical educator. Physical Educator, 50 (1), 13-19.
  • Baykoçak, C. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunları ve tükenmişlik düzeyleri Bursa ili uygulaması. Yayımlanmamış Yükseklisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Brown, A. (2005), Implementing performance management in England’s primary schools. International Journal of Productivity and Performance Management, 54 (5/6), 468-481.
  • Carter, L. (2010, 1Haziran). Total instructional alignment: from standards to student success. Retrieved June 19, 2010, from http://www.totalinstructionalalignment.com
  • Çalgın, E. R. ( 2003). Niğde ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin mevcut durumlarının değerlendirilmesi ve meslek sorunlarının tespiti. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Çamlıyer, H. ve Saracoğlu, A. S. (1996, Aralık). Orta dereceli okullarda ders dışı etkinliklerinin amaçları kapsamında uygulanması. Üçüncü Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu’nda sunulmuştur, Ankara.
  • McDonald, J. T. (2002, Ocak). Using problem based learning a in science methods course. Paper presented at the Annual Meeting of the Association for the Education of Teachers in Science, Charlotte, USA.
  • Çolakoğlu, T. (2004). Sporun topluma yaygınlaştırılması açısından okul sporları. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çumralıgil, B. (1995). Seçilmiş bazı illerdeki ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi öğretiminin yapısı ve sorunları. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dalkıran, O., Altıntaş, A., Gündüz, N., Sunay, H. ve Akgül, M. (2004). Ankara ili devlet-özel ilk ve orta öğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerinde kapalı spor alanlarının etkin kullanımı üzerine görüşleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (3), 109-118.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A. ve diğerleri. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (3), 157-180.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. ve Uğur, A. O. (2009). Ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin ve öğrencilerin ders dışı etkinliklere bakış açılarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (1), 430- 444.
  • Ekici, S., Soyer, F., Özmaden, M., Devecioğlu, S., Pepe, K., Acet, M. (2000, Mayıs). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinlikleri üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi ’nde sunulmuştur, Ankara.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Harrison, M. J. & Blakemore, C. L. (1992). Instructional strategies for secondary school physical education. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers.
  • Hodges Kulinna, P., Cothran, J. D. & Regualos, R. (2006). Teachers’ reports of student misbehavior in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport. 7 (1), 32-40.
  • James, R. A. (2003). Elementary physical education teachers’ and students’ perceptions of instructional alignment. Unpublished doctoral dissertation, University of Massachusetts, Amherst.
  • Karaküçük, S. (1999). Okul yöneticilerinin ders dışı etkinliklerine yaklaşımları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (3), 51-62.
  • Karip, E., Eroğlu, E. ve Erden, D. (2002). Okulda Performans Yönetimi Modeli (Taslak). Ankara: MEB Basımevi.
  • Koçak, H., Koçak, E. ve Günal, Y. (2009, Mayıs). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin denetiminde müfettişlerden beklentileri ve bunun karşılanma durumu (Trabzon ili örneği). IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi’nde sunulmuştur, Denizli.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.) Calif.:SAGE Publications. http://www.ed.gov/pubs/GermanCaseStudy/chapter5.html 2 Kasım 2006 tarihinde ulaşıldı.
  • Pulur, A. ve Tamer, K. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Siedentop, D. (1991). Developing teaching skills in physical education. (3rd ed.). Mountain View: Mayfield.
  • Sönmez, T. ve Sunay, H. (2004). Ankara’daki ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi ve spor dersinin sorunlarına ilişkin bir inceleme. Milli Eğitim Dergisi, 32 (162), 270-277.
  • Uğur, A.O. ve Yenel, F. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ve karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (1), 149.
  • Ünlü, H. ve Aydos, L. (2008). Beden eğitimi dersinde sınıf yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1), Erişim: http://www.insanbilimleri.com
  • Yalçınkaya, M. (2002). Yeni öğretmen ve teftiş. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. Yıldız, M. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin Ankara ili müfettiş, yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, G. (2007). Ankara'daki merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Ankara Üniversitesi. Ankara.

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2014, Cilt: 29 Sayı: 29-2, 57 - 68, 23.07.2014

Öz

Araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya, 16 beden eğitim öğretmeni katılmıştır. Veriler odak grup görüşme tekniği ile toplanmış ve araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları en önemli sorunların; okul yönetimindekilerin beden eğitimi dersini önemsiz görmeleri, müfettişlerin dersi değerlendirecek nitelikte olmamaları, velilerin derse karşı ilgisiz olmaları, öğretmenlerin özlük hakları konusunda bilgi sahibi olmamaları, öğrencilerin derse uygun kıyafet getirmemeleri, kız öğrencilerin derse karşı ilgisiz olmaları, tesis ve araç-gereç yetersizliği, ders süresinin kısalığı, öğrenci sayısının fazlalığından dolayı ders planlama- yürütme-değerlendirme süreçlerinin tam yapılamaması, zümre çalışmalarının işlevsel olmaması ve öğrencilerin dershaneye gitmelerinden dolayı ders dışı etkinliklerin yapılamaması olduğu saptanmıştır. Okul yönetimi, veli ve öğrenci boyutuyla dersin önemini kavratacak eğitimlerin verilmesi, denetimin alan uzmanı kişiler tarafından yapılması, ders içi ve dışı etkinlikler için gerekli tesis ve araç-gerecin temin edilmesi, ders süresinin artırılması ve sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılmasının sorunlara çözüm olabileceği ifade edilmiştir.

Kaynakça

  • Akşit, F. (2006). Performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Bigadiç ilköğretim öğretmenleri örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 76-101.
  • Altuğ, H. (1998). Elazığ il merkezinde bulunan orta dereceli okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin amacına ve eğitsel önemine dair görüşleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Anagün, Ş. (2002). Eğitimde performans değerlendirme süreci ve insan kaynakları yönetiminde kullanılan performans değerlendirme yöntemleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aras, A. E. (2000). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar (Eskişehir il örneği). Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aydın, N. A. (2002). Ankara’daki özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin bazı mesleki niteliklerinin ve ders dışı çalışmalara katılmalarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ballinger, D. A. (1993). Becoming an effective physical educator. Physical Educator, 50 (1), 13-19.
  • Baykoçak, C. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunları ve tükenmişlik düzeyleri Bursa ili uygulaması. Yayımlanmamış Yükseklisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Brown, A. (2005), Implementing performance management in England’s primary schools. International Journal of Productivity and Performance Management, 54 (5/6), 468-481.
  • Carter, L. (2010, 1Haziran). Total instructional alignment: from standards to student success. Retrieved June 19, 2010, from http://www.totalinstructionalalignment.com
  • Çalgın, E. R. ( 2003). Niğde ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin mevcut durumlarının değerlendirilmesi ve meslek sorunlarının tespiti. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Çamlıyer, H. ve Saracoğlu, A. S. (1996, Aralık). Orta dereceli okullarda ders dışı etkinliklerinin amaçları kapsamında uygulanması. Üçüncü Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu’nda sunulmuştur, Ankara.
  • McDonald, J. T. (2002, Ocak). Using problem based learning a in science methods course. Paper presented at the Annual Meeting of the Association for the Education of Teachers in Science, Charlotte, USA.
  • Çolakoğlu, T. (2004). Sporun topluma yaygınlaştırılması açısından okul sporları. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çumralıgil, B. (1995). Seçilmiş bazı illerdeki ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi öğretiminin yapısı ve sorunları. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dalkıran, O., Altıntaş, A., Gündüz, N., Sunay, H. ve Akgül, M. (2004). Ankara ili devlet-özel ilk ve orta öğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerinde kapalı spor alanlarının etkin kullanımı üzerine görüşleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (3), 109-118.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A. ve diğerleri. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (3), 157-180.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. ve Uğur, A. O. (2009). Ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin ve öğrencilerin ders dışı etkinliklere bakış açılarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (1), 430- 444.
  • Ekici, S., Soyer, F., Özmaden, M., Devecioğlu, S., Pepe, K., Acet, M. (2000, Mayıs). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinlikleri üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi ’nde sunulmuştur, Ankara.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Harrison, M. J. & Blakemore, C. L. (1992). Instructional strategies for secondary school physical education. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers.
  • Hodges Kulinna, P., Cothran, J. D. & Regualos, R. (2006). Teachers’ reports of student misbehavior in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport. 7 (1), 32-40.
  • James, R. A. (2003). Elementary physical education teachers’ and students’ perceptions of instructional alignment. Unpublished doctoral dissertation, University of Massachusetts, Amherst.
  • Karaküçük, S. (1999). Okul yöneticilerinin ders dışı etkinliklerine yaklaşımları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (3), 51-62.
  • Karip, E., Eroğlu, E. ve Erden, D. (2002). Okulda Performans Yönetimi Modeli (Taslak). Ankara: MEB Basımevi.
  • Koçak, H., Koçak, E. ve Günal, Y. (2009, Mayıs). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin denetiminde müfettişlerden beklentileri ve bunun karşılanma durumu (Trabzon ili örneği). IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi’nde sunulmuştur, Denizli.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.) Calif.:SAGE Publications. http://www.ed.gov/pubs/GermanCaseStudy/chapter5.html 2 Kasım 2006 tarihinde ulaşıldı.
  • Pulur, A. ve Tamer, K. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Siedentop, D. (1991). Developing teaching skills in physical education. (3rd ed.). Mountain View: Mayfield.
  • Sönmez, T. ve Sunay, H. (2004). Ankara’daki ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi ve spor dersinin sorunlarına ilişkin bir inceleme. Milli Eğitim Dergisi, 32 (162), 270-277.
  • Uğur, A.O. ve Yenel, F. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ve karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (1), 149.
  • Ünlü, H. ve Aydos, L. (2008). Beden eğitimi dersinde sınıf yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1), Erişim: http://www.insanbilimleri.com
  • Yalçınkaya, M. (2002). Yeni öğretmen ve teftiş. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. Yıldız, M. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin Ankara ili müfettiş, yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, G. (2007). Ankara'daki merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yükseklisans tezi, Ankara Üniversitesi. Ankara.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Giyasettin Demirhan Bu kişi benim

Yeşim Bulca Bu kişi benim

Fatma Saçlı Bu kişi benim

Murat Kangalgil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 29 Sayı: 29-2

Kaynak Göster

APA Demirhan, G., Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. (2014). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29-2), 57-68.