BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 27 - 43, 01.06.2013

Öz

The purpose of this study is to exposure the present situation, problems and solution suggestions in school experiences. Five teacher candidates, five school managers, three trainee teacher, three mentor teacher, four instructor, totally 20 participants took part in this study. The data were collected through interviews, and analyzed with qualitative data analysis software Nvivo. Results examined in two main topics as problems and suggestions. Problems examined in two themes too as originating from person and from system. Especially lack of university – school collaboration seems to be underlying cause. Therefore a social media based online environment which aims to throw prospective teachers, mentor teachers and instructors together for collaboration has proposed

Kaynakça

  • Aksu, M. B. (2004). Fakülte – okul işbirliği semineri ve uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Malatya ili örneği. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmuştur, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi.
  • Alaz, A. ve Konur K. B. (2009). Öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersine yönelik deneyimleri. 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • Aydın, S., Selçuk, A. ve Yeşilyurt, M. (2007).Öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği).Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(2), 75-90.
  • Avcı, Ü, & Aşkar, P. (2012). The comparison of the opinions of the university students on the usage of blog and wiki for their courses. Educational Technology and Society, 15 (2), 194-205.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin görüşlerinin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Çetin, Ö. F. ve Bulut, H. (2002). Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2).
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,29, 75-84.
  • Demircan, C. (2007). Okul Deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2),119-132.
  • Díaz-Maggioli, G. (2004). Teacher-centered professional development. ASCD, VA USA
  • Duncan-Howell, J. (2010). Teachers making connections: Online communities as a source of professional learning. British Journal of Educational Technology, 41 (2).
  • Dursun, Ö. Ö. ve Kuzu, A. (2008).Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25,159 -178.
  • Eraslan, A. (2009).İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 3(1), 207-221.
  • Fontaine, C. (2009). Online Teaching Communities from Preservice through Proficiency.
  • Gök, F. ve Okçabol, R. (1998).Öğretmen profili araştırma raporu. Eğitim SEN Yayınları.
  • Gunawardena, C. N., Hermans, M. B., Sanchez, D., Richmond, C., Bohley, M., & Tuttle, R. (2009). A theoretical framework for building online communities of practice with social networking tools. Educational Media International, 46 (1), 3–16.
  • Gülkılık, H., (2009). Fakülte – okul işbirliği kapsamında düzenlenen Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin işleyişinin değerlendirilmesi: Matematik öğretmenleri.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009.
  • Güzel, H., Berber ve N. C., Oral, İ. (2010). Eğitim fakültesi uygulama okulları işbirliği programında görevli öğretmenlerin ve öğretim elemanlarının öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (1) 19-36.
  • Hones, D. F. (2000). Building bridges among university, school, and community. In K. E. Johnson, (Ed.). Teacher education. (11-27). Alexandria, VA: TESOL.
  • Horizon Report. (2007). 24 Ekim 2009 tarihinde http://www.nmc.org/pdf/2007_Horizon_ Report.pdf adresinden erişildi.
  • Kiraz, E. (2002). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi mesleki gelişiminde uygulama öğretmenlerinin işlevi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1 (2).
  • Leiva, F. M., Montoro F. J., & Martinez T. L. (2006). Assesment of interjudge reliability in the open-ended questions coding process. Quality & Quantity, 40, 519-537.
  • Lloyd, M., & Duncan-Howell, J. (2010). Changing the metaphor the potential of online communities in teacher professional development. In J. O. Lindberg, & A. D. Olofsson, (Ed.). Online Learning Communities and Teacher professional development: Methods for improved education delivery. New York: Information Science Reference.
  • McInnerney, J. M., & Roberts, T. S. (2004). Online learning: Social interaction and the creation of a sense of community. Educational Technology & Society, 7 (3), 73-81.
  • Oğuz, A. (2004). Okul Deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141-162.
  • Özkan, H.H., Albayrak, M. ve Berber, K., (2005). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü. Milli Eğitim Dergisi, 33(168).
  • Sarıtaş, M. (2007). Okul Deneyimi I uygulamasının aday öğretmenlere sağladığı yararlar konusundaki görüşlerin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, 121-143.
  • Stephens, P, & Crawley, T. (1994). Becoming an Effective Teacher. England: Stankey Thornes.
  • TLINC. (2005). Phase I Evaluation Report. National Commission on Teaching and America’s Future.
  • Turgut, M., Yılmaz, S. ve Firuzan, A. R. (2008). Okul Deneyimi uygulama sürecinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Üniversite ve Toplum,8 (2).
  • Wong J. L. N., & Tsui A. B. M. (2007). How do teachers view the effects of school-based in-service learning activities? A case study in China.Journal of Education for Teaching, 33 (4), 457–470.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M. (2004). Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 3 (2) 54-59.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9 (1), 79-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK, (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007).

Okul Uygulamaları Derslerine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi ve Bir Uygulama Modeli Önerisi

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-2, 27 - 43, 01.06.2013

Öz

Bu çalışmada öğretmen adayları, uygulama öğretim elemanları, stajyer öğretmenler, uygulama öğretmenleri ve okul uygulamaları sürecinde yer almış idareciler olmak üzere toplam yirmi kişi ile okul uygulamalarına ilişkin var olan durum, sıkıntılar, çözüm önerilerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nvivo kullanılarak verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Veriler okul uygulamalarına ilişkin sorunlar ve öneriler şeklinde iki ana başlıkta incelenmiştir. Sorunların da birey ve sistem kaynaklı olmak üzere iki alt başlığa ayrılabildiği belirlenmiş; analiz bu bağlamda yapılmıştır. Çalışma sonunda özellikle okul uygulamalarının en temel problemi olarak görünmekte olan fakülte – okul işbirliği eksikliğini gidermek üzere, okul uygulamalarının, öğretim elemanları, öğretmenler ve öğretmen adaylarını bir araya getiren sosyal medya tabanlı bir çevrimiçi ortamla desteklenmesini amaçlayan bir model önerisi getirilmiştir

Kaynakça

  • Aksu, M. B. (2004). Fakülte – okul işbirliği semineri ve uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Malatya ili örneği. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmuştur, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi.
  • Alaz, A. ve Konur K. B. (2009). Öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersine yönelik deneyimleri. 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • Aydın, S., Selçuk, A. ve Yeşilyurt, M. (2007).Öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği).Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(2), 75-90.
  • Avcı, Ü, & Aşkar, P. (2012). The comparison of the opinions of the university students on the usage of blog and wiki for their courses. Educational Technology and Society, 15 (2), 194-205.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin görüşlerinin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Çetin, Ö. F. ve Bulut, H. (2002). Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2).
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,29, 75-84.
  • Demircan, C. (2007). Okul Deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2),119-132.
  • Díaz-Maggioli, G. (2004). Teacher-centered professional development. ASCD, VA USA
  • Duncan-Howell, J. (2010). Teachers making connections: Online communities as a source of professional learning. British Journal of Educational Technology, 41 (2).
  • Dursun, Ö. Ö. ve Kuzu, A. (2008).Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25,159 -178.
  • Eraslan, A. (2009).İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 3(1), 207-221.
  • Fontaine, C. (2009). Online Teaching Communities from Preservice through Proficiency.
  • Gök, F. ve Okçabol, R. (1998).Öğretmen profili araştırma raporu. Eğitim SEN Yayınları.
  • Gunawardena, C. N., Hermans, M. B., Sanchez, D., Richmond, C., Bohley, M., & Tuttle, R. (2009). A theoretical framework for building online communities of practice with social networking tools. Educational Media International, 46 (1), 3–16.
  • Gülkılık, H., (2009). Fakülte – okul işbirliği kapsamında düzenlenen Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin işleyişinin değerlendirilmesi: Matematik öğretmenleri.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009.
  • Güzel, H., Berber ve N. C., Oral, İ. (2010). Eğitim fakültesi uygulama okulları işbirliği programında görevli öğretmenlerin ve öğretim elemanlarının öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (1) 19-36.
  • Hones, D. F. (2000). Building bridges among university, school, and community. In K. E. Johnson, (Ed.). Teacher education. (11-27). Alexandria, VA: TESOL.
  • Horizon Report. (2007). 24 Ekim 2009 tarihinde http://www.nmc.org/pdf/2007_Horizon_ Report.pdf adresinden erişildi.
  • Kiraz, E. (2002). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi mesleki gelişiminde uygulama öğretmenlerinin işlevi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1 (2).
  • Leiva, F. M., Montoro F. J., & Martinez T. L. (2006). Assesment of interjudge reliability in the open-ended questions coding process. Quality & Quantity, 40, 519-537.
  • Lloyd, M., & Duncan-Howell, J. (2010). Changing the metaphor the potential of online communities in teacher professional development. In J. O. Lindberg, & A. D. Olofsson, (Ed.). Online Learning Communities and Teacher professional development: Methods for improved education delivery. New York: Information Science Reference.
  • McInnerney, J. M., & Roberts, T. S. (2004). Online learning: Social interaction and the creation of a sense of community. Educational Technology & Society, 7 (3), 73-81.
  • Oğuz, A. (2004). Okul Deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141-162.
  • Özkan, H.H., Albayrak, M. ve Berber, K., (2005). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü. Milli Eğitim Dergisi, 33(168).
  • Sarıtaş, M. (2007). Okul Deneyimi I uygulamasının aday öğretmenlere sağladığı yararlar konusundaki görüşlerin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, 121-143.
  • Stephens, P, & Crawley, T. (1994). Becoming an Effective Teacher. England: Stankey Thornes.
  • TLINC. (2005). Phase I Evaluation Report. National Commission on Teaching and America’s Future.
  • Turgut, M., Yılmaz, S. ve Firuzan, A. R. (2008). Okul Deneyimi uygulama sürecinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Üniversite ve Toplum,8 (2).
  • Wong J. L. N., & Tsui A. B. M. (2007). How do teachers view the effects of school-based in-service learning activities? A case study in China.Journal of Education for Teaching, 33 (4), 457–470.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M. (2004). Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 3 (2) 54-59.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9 (1), 79-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK, (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selay Arkün Kocadere Bu kişi benim

Petek Aşkar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 28-2

Kaynak Göster

APA Kocadere, S. A., & Aşkar, P. (2013). Okul Uygulamaları Derslerine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi ve Bir Uygulama Modeli Önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-2), 27-43.