This research aims to determine the relationship between organizational justice and teachers‟ perceptions of organizational commitment in primary and secondary schools. The results obtained from the research are: Teachers‟ distributive, procedural and interactional justice perceptions are high. Moreover Teachers‟ commitment to school and workgroup is high, and their commitment to educational works and teaching profession is very high. In addition, there is a mid-level meaningful and positive relationship between teachers‟ distributive, procedural, interactional justice perception and their commitment to school. Finally, there is a low-level meaningful and positive relationship between teachers‟ distributive, procedural, interactional justice perception and their commitment to educational works, teaching profession and workgroup.
organizational justice organizational commitment teacher primary school secondary school.
İlköğretim ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin örgütsel adalet algısıyla örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada öğretmenlerin dağıtımsal, işlemsel ve etkileşimsel adalet algılarının, yüksek düzeyde olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca öğretmenlerin okula ve çalışma grubuna adanmışlıklarının yüksek; öğretim işlerine ve öğretmenlik mesleğine adanmışlıklarının ise çok yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Son olarak, öğretmenlerin dağıtımsal, işlemsel ve etkileşimsel adalet algıları ile okula adanmışlıkları arasında orta düzeyde; öğretim işlerine, öğretmenlik mesleğine ve çalışma grubuna adanmışlıkları arasında ise düşük düzeyde, olumlu ve anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.
örgütsel adalet örgütsel adanmışlık öğretmen ilköğretim okulu ortaöğretim okulu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 28-2 |