BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-3, 319 - 331, 01.06.2013

Öz

This study aims to evaluate views of student about worksheets developed for teaching the subject of quadratic functions which is included in 10th grade mathematics curriculum. The study was employed with 37 students. A case study method was used in this study. In the study, the following data collection instruments were used: the questionnaire of evaluation of worksheets about quadratic functions and a semi-structured interview. Students were concluded to perceive instruction with worksheets as enjoyable, instructive and swift, and appreciated worksheets since they facilitate drawing graphs and finding the equation of parabola on their own. In this sense, computer assisted worksheets were concluded to be practical in instruction.

Kaynakça

  • Akkoç, H. (2006). Fonksiyon kavramının çoklu temsillerinin çağrıştırdığı kavram görüntüleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-10.
  • Bos, B. (2005). The effect of the Texas instruments interactive instructional environment on the mathematical achievement of eleventh grade low achieving students. Unpublished doctoral dissertation, University of Houston. USA.
  • Bulut, S., Ekici, C. ve İşeri, A. (1999). Bazı olasılık kavramlarının öğretimi için çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 129-136.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research method in education (Sixth Edition). New York: Routledge. Ellis, A. B. & Grinstead, P. (2008). Hidden lessons: How a focus on slope-like properties of quadratic functions encouraged unexpected generalizations. The Journal of Mathematical Behavior, 27, 277-296.
  • Erbaş, A. K. & Yenmez, A. A. (2011). The effect of inquiry-based explorations in a dynamic geometry environment on sixth grade students’ achievements in polygons. Computers&Education, 57, 2462-2475.
  • Ersoy, Y. (1997). Okullarda matematik eğitimi: matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 115-120.
  • Even, R. (1990). Subject matter knowledge for teaching and the case of functions. Educational Studies in Mathematics, 21(6), 521-544.
  • Güler, M. H. ve Sağlam, N. (2002). Biyoloji öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin ve çalışma yapraklarının öğrencilerin başarısı ve bilgisayara karşı tutumlarına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 117-1
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 111-123.
  • Işıksal, M. ve Aşkar, P. (2003). Elektronik tablolama ve dinamik geometri yazılımını kullanarak çalışma yapraklarının geliştirilmesi. İlköğretim-Online, 2 (2), 10-18.
  • Kutluca, T. ve Baki, A. (2009). 10. Sınıf matematik dersinde zorlanılan konular hakkında öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 616-632.
  • Kutluca, T. ve Zengin, Y. (2011). Belirli integral konusunda dinamik matematik yazılımı geogebra kullanarak çalışma yapraklarının geliştirilmesi. 5 th International Computer and Instructional Technologies Syposium, Elazığ, Türkiye.
  • Lannie, A. L. & Martens, B. K. (2004). Effects of task difficulty and type of contingency on students’ allocation of responding to math worksheets. Journal of Applied Behavior Analysis, 37 (1), 53-65.
  • Leinhardt, G., Zaslavsky, O. & Stein, M. (1990). Functions, graphs, and graphing: Tasks, learning, and teaching. Review of Educational Research, 60 (1), 1-64.
  • Macmillan, D. (2004). Web-based worksheets in the classroom. Journal of Library & Information Services in Distance Learning, 1 (2), 43-51.
  • Metcalf, R. C. (2007). The nature of students’ understanding of quadratic functions. Unpublished doctoral dissertation, The State of University, New York at Buffalo.
  • Saka, A. Z. ve Yılmaz, M. (2005). Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4 (3), 120-131.
  • Slavin, R. E. (1991). Group rewards make group work work. Educational Leadership, 48 (5), 89-91.
  • Uğurel, I. ve Bukova-Güzel, E. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 333-347.
  • Yiğit, N. (2005). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yapılandırmacı uygulamaların bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 273-284.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods (Third Edition). New Delhi: London.
  • Zaslavsky, O. (1997). Conceptual obstacles in the learning of quadratic functions. Focus on Learning Problems in Mathematics, 19 (1), 20-45.

İkinci Dereceden Fonksiyonlar Konusunda Geliştirilen Çalışma Yaprakları Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 28 Sayı: 28-3, 319 - 331, 01.06.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, onuncu sınıf matematik öğretim programında yer alan ikinci dereceden fonksiyonlar konusunun öğretimine yönelik geliştirilen çalışma yaprakları hakkında öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Çalışma 37 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ikinci dereceden fonksiyonlar için çalışma yaprakları değerlendirme anketi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Öğrencilerin çalışma yaprakları ile dersin oldukça zevkli geçtiği ve öğretici buldukları, sürenin nasıl geçtiğini anlayamadıkları, grafiğin nasıl çizecekleri hususunda ve parabol denklemini bulmada kolaylık sağladığı, formülleri kendilerinin bulmalarına imkân sağladığı için beğendikleri anlaşılmaktadır. Bu anlamda bilgisayar destekli çalışma yapraklarının öğretimde uygulanabilir nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akkoç, H. (2006). Fonksiyon kavramının çoklu temsillerinin çağrıştırdığı kavram görüntüleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-10.
  • Bos, B. (2005). The effect of the Texas instruments interactive instructional environment on the mathematical achievement of eleventh grade low achieving students. Unpublished doctoral dissertation, University of Houston. USA.
  • Bulut, S., Ekici, C. ve İşeri, A. (1999). Bazı olasılık kavramlarının öğretimi için çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 129-136.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research method in education (Sixth Edition). New York: Routledge. Ellis, A. B. & Grinstead, P. (2008). Hidden lessons: How a focus on slope-like properties of quadratic functions encouraged unexpected generalizations. The Journal of Mathematical Behavior, 27, 277-296.
  • Erbaş, A. K. & Yenmez, A. A. (2011). The effect of inquiry-based explorations in a dynamic geometry environment on sixth grade students’ achievements in polygons. Computers&Education, 57, 2462-2475.
  • Ersoy, Y. (1997). Okullarda matematik eğitimi: matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 115-120.
  • Even, R. (1990). Subject matter knowledge for teaching and the case of functions. Educational Studies in Mathematics, 21(6), 521-544.
  • Güler, M. H. ve Sağlam, N. (2002). Biyoloji öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin ve çalışma yapraklarının öğrencilerin başarısı ve bilgisayara karşı tutumlarına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 117-1
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 111-123.
  • Işıksal, M. ve Aşkar, P. (2003). Elektronik tablolama ve dinamik geometri yazılımını kullanarak çalışma yapraklarının geliştirilmesi. İlköğretim-Online, 2 (2), 10-18.
  • Kutluca, T. ve Baki, A. (2009). 10. Sınıf matematik dersinde zorlanılan konular hakkında öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 616-632.
  • Kutluca, T. ve Zengin, Y. (2011). Belirli integral konusunda dinamik matematik yazılımı geogebra kullanarak çalışma yapraklarının geliştirilmesi. 5 th International Computer and Instructional Technologies Syposium, Elazığ, Türkiye.
  • Lannie, A. L. & Martens, B. K. (2004). Effects of task difficulty and type of contingency on students’ allocation of responding to math worksheets. Journal of Applied Behavior Analysis, 37 (1), 53-65.
  • Leinhardt, G., Zaslavsky, O. & Stein, M. (1990). Functions, graphs, and graphing: Tasks, learning, and teaching. Review of Educational Research, 60 (1), 1-64.
  • Macmillan, D. (2004). Web-based worksheets in the classroom. Journal of Library & Information Services in Distance Learning, 1 (2), 43-51.
  • Metcalf, R. C. (2007). The nature of students’ understanding of quadratic functions. Unpublished doctoral dissertation, The State of University, New York at Buffalo.
  • Saka, A. Z. ve Yılmaz, M. (2005). Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4 (3), 120-131.
  • Slavin, R. E. (1991). Group rewards make group work work. Educational Leadership, 48 (5), 89-91.
  • Uğurel, I. ve Bukova-Güzel, E. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 333-347.
  • Yiğit, N. (2005). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yapılandırmacı uygulamaların bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 273-284.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods (Third Edition). New Delhi: London.
  • Zaslavsky, O. (1997). Conceptual obstacles in the learning of quadratic functions. Focus on Learning Problems in Mathematics, 19 (1), 20-45.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tamer Kutluca Bu kişi benim

Adnan Baki Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 28-3

Kaynak Göster

APA Kutluca, T., & Baki, A. (2013). İkinci Dereceden Fonksiyonlar Konusunda Geliştirilen Çalışma Yaprakları Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 319-331.