BibTex RIS Kaynak Göster

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNDEKİ TUTUM VE BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 380 - 393, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının coğrafya dersindeki tutum ve başarılarına etkisini belirlemektir. Çalışma 2008-2009 yılı bahar döneminde Rize Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği programına devam eden 131 birinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak tutum ölçeği ve öz değerlendirme formu kullanılmıştır. Ayrıca açık uçlu sorulardan da faydalanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve içerik analizi kullanılmıştır. Tutum ölçeğinin ön test-son test tutum ortalamaları karşılaştırıldığında, istatistiksel olarak son test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p

Kaynakça

  • o
Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 380 - 393, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • o
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Şeyihoğlu Bu kişi benim

Seher Yarar Kaptan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Şeyihoğlu, A., & Kaptan, S. Y. (2012). BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNDEKİ TUTUM VE BAŞARILARINA ETKİSİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 380-393.