BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL KAYGILARININ ANALİZİ

Yıl 2012, Cilt: 43 Sayı: 43, 106 - 116, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmada, öğrencilerin sosyal kaygılarının cinsiyetlerine, akademik başarılarına,ailenin gelir durumuna, anne ve baba eğitim düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğini araştırmak amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 2008-2009 öğretim yılı güz döneminde Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde eğitim gören öğrenciler (n=300) oluşturmaktadır. Öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerini belirleyebilmek için Palancı ve Özbay (2001) tarafından geliştirilen “Sosyal Kaygı Ölçegi (SKÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Çok Faktörlü Varyans Analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet ve akademik başarıları dikkate alındığında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur. Ailenin gelir durumunun, sosyal kaçınma alt ölçeğinde ve kritize edilme kaygısı alt ölçeğinde de istatistiksel olarak anlamlı bir fak yarattığı bulgularına ulaşılmıştır. Annenin eğitim düzeyinin de, sosyal kaçınma alt ölçeğinde, kritize edilme kaygısı alt ölçeğinde ve değersizlik duygusu alt ölçeğinde istatistiksel anlamlı bir fak yarattığı bulunmuştur. Babanın eğitim düzeyininde ise, sosyal kaçınma alt ölçeğinde, kritize edilme kaygısı ve değersizlik duygusu alt ölçeklerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.

Kaynakça

  • o
Yıl 2012, Cilt: 43 Sayı: 43, 106 - 116, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • o
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Çağlar Bu kişi benim

Sibel Dinçyürek Bu kişi benim

Nihan Arsan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 43 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Çağlar, M., Dinçyürek, S., & Arsan, N. (2012). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL KAYGILARININ ANALİZİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43), 106-116.