Evrim dini inanışlarda tartışmalı bir konu olduğundan okullarda iyi bir şekilde ifade edilmez. Bu çalışmada,Türkiye’deki biyoloji öğretmenlerin ve öğrencilerin dini inanışlarıyla evrim teorisini hangi boyutta bağdaştırdıkları keşfedilir.250 lise öğrencisi ve 38 lise biyoloji öğretmeninden (1) biyolojik evrimi kabul etme-reddetme ile bunların sebeplerini, (2)evrim-yaradılış teorileri ve biyoloji müfredatında onların etkileri hakkında tutumlarını, (3) öğretmenlerin geçmiş eğitimyaşantılarını içeren bir anketi tamamlamaları istenilmiştir. Bu araştırma betimsel olup ileride yapılacak olan çalışmalara yolgöstermektedir. Sonuçlar araştırmaya katılanların çoğunun evrimi reddettiklerini ve evrimin reddedilmesinin sebebinin iseonların dini inanışları, evrime karşı öğretmenlerin tutumları ve okullarda evrimin öğretimi ile güçlü bir şekilde ilişkiliolduğunu göstermiştir. Öğretmen ve öğrenciler ya bilimsel kitaplarda tanımlanılan evrim teorisine yada dini organizasyonlartarafından savunulan yaradılışçılık görüşüne inanmaları gerektiğine inanmışlardır. Onlar birini kabul ettiklerinde diğerinireddetmek zorunda olduklarını düşünürler
biyolojik evrim dini inanışlar biyoloji öğretmenleri öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 38 Sayı: 38 |