BibTex RIS Kaynak Göster

Relations between Personality Traits, Language Learning Styles and Success in Foreign Language Achievement

Yıl 2010, Cilt: 38 Sayı: 38, 115 - 126, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin değişik kişilik özelliklerinin farklı öğrenme stilleri geliştirmelerine yardımcıolduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu tez, kişiliğin, yabancı dil öğrenirken, eğitim – öğretim stillerinin seçilmesinde belirleyici birfaktör olduğunu ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlantıyı ortaya çıkarabilmek için, Bilkent Üniversitesi, birinci sınıflarınaldığı Akademik İngilizce Programında, İngilizce 101 dersini tamamlamış, Mühendislik, Fen, İşletme, Güzel Sanatlar, İnsaniBilimler ve Edebiyat Fakültelerinde okuyan öğrencilere, Maudsley’in Kişilik Testi ve Barsch’ın Öğrenme Stilleri anketleridağıtılmış ve sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçları, yabancı dil öğrenen bir öğrencinin kişiliközelliklerine bağlı olarak farklı öğrenme stilleri geliştirdiğini ve buna bağlı olarak başarının da farklılık gösterdiğini, ancak,bunların arasında istatistiksel olarak güçlü degil, sanılanın aksine zayıf bir bağlantı olduğunu ortaya koymuştur

Yıl 2010, Cilt: 38 Sayı: 38, 115 - 126, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Erton Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 38 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Erton, İ. (2010). Relations between Personality Traits, Language Learning Styles and Success in Foreign Language Achievement. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 115-126.