İlköğretim Olanaklarındaki Farklılıkların İncelenmesinde Yeni Bir Yaklaşım
Yıl 2010,
Cilt: 38 Sayı: 38, 165 - 176, 01.06.2010
Güler Koçberber
Leyla Bilen Kazancık
Öz
Bu çalışmada, Türkiye’de bölgeler arası ilköğretim olanakları arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Farklılıklarınanalizinde Temel bileşenler analizi ve eğitim verileri üzerinde ilk kez uygulanan eğitim olanakları çemberleri kullanılmıştır. Herbölgedeki eğitim olanaklarının Türkiye ortalamasından ne ölçüde ve ne yönde değişkenlik gösterdiği belirlenerek bölgelerinhangi eğitim olanakları yönünden desteklenmesi gerektiği ortaya konmuştur. Eğitim olanakları çemberleri bölgeye has sorunlarıbir bakışta göstermesi ve bölgelerarası karşılaştırmalara olanak sağlaması sebebiyle bu çalışmada tercih edilmiştir
Kaynakça
- Çıngı, H., Kadılar,C. ve Koçberber,G.(2008). Türkiye genelinde ilk ve ortaöğretim olanaklarının incelenmesi ve belirlenen aksaklıklara çözüm önerilerinin getirilmesi. (TUBİTAK Proje Raporu. Proje No. 106K077). Ankara: Sosyal ve Beşeri Bilimler.
- Devlet Planlama Teşkilatı. (2003). İllerin ve bölgelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
- Irmen,E. and Milbert,A.(2001). Sustainable spatial development- As reflected in indicators. http://www.bbr.bund.de/nn_23534/EN/Publications/ResearchNews/2000-2006/2001__2,templateId=raw,property=publicationFile.pdf/2001_2.pdf.[ 13.01.2008].
- Milli Eğitim Bakanlığı.(2007). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim 2006-2007. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
- OECD.(2002). A system of sustainability for german regions. ttp://www.oecd.org/dataoecd/44/5/33629400.pdf.[13.01.2008].
- Şanalmış, H.(2007). Sürdürülebilir bölgesel kalkınmanın ölçülmesi için bir yöntem denemesi: Sürdürülebilirlik çemberleri.,Devlet Planlama Teşkilatı, basılmamış uzmanlık tezi.
- Türkiye İstatistik Kurumu. (2002). Türkiye eğitim harcamaları araştırması. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu.
- Wolfgang,H.(2003). Applied multivariate statistical analysis. New York: Springer Verlag.
- Wordbank (2005). Education sector study-sustainable pathways to on effective, equitable and efficient education system for preschool through secondary school education. Word Bank.
Yıl 2010,
Cilt: 38 Sayı: 38, 165 - 176, 01.06.2010
Güler Koçberber
Leyla Bilen Kazancık
Kaynakça
- Çıngı, H., Kadılar,C. ve Koçberber,G.(2008). Türkiye genelinde ilk ve ortaöğretim olanaklarının incelenmesi ve belirlenen aksaklıklara çözüm önerilerinin getirilmesi. (TUBİTAK Proje Raporu. Proje No. 106K077). Ankara: Sosyal ve Beşeri Bilimler.
- Devlet Planlama Teşkilatı. (2003). İllerin ve bölgelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
- Irmen,E. and Milbert,A.(2001). Sustainable spatial development- As reflected in indicators. http://www.bbr.bund.de/nn_23534/EN/Publications/ResearchNews/2000-2006/2001__2,templateId=raw,property=publicationFile.pdf/2001_2.pdf.[ 13.01.2008].
- Milli Eğitim Bakanlığı.(2007). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim 2006-2007. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
- OECD.(2002). A system of sustainability for german regions. ttp://www.oecd.org/dataoecd/44/5/33629400.pdf.[13.01.2008].
- Şanalmış, H.(2007). Sürdürülebilir bölgesel kalkınmanın ölçülmesi için bir yöntem denemesi: Sürdürülebilirlik çemberleri.,Devlet Planlama Teşkilatı, basılmamış uzmanlık tezi.
- Türkiye İstatistik Kurumu. (2002). Türkiye eğitim harcamaları araştırması. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu.
- Wolfgang,H.(2003). Applied multivariate statistical analysis. New York: Springer Verlag.
- Wordbank (2005). Education sector study-sustainable pathways to on effective, equitable and efficient education system for preschool through secondary school education. Word Bank.