Bu çalışmanın amacı öğretmen liderliğinin okul etkiliği üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmanınörneklemini Male’de (Maldivlerin Başkenti) yer alan altı ilköğretim okulundan seçilen 181 öğretmen oluşturmuştur. Veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bir bilgi toplama aracı kullanılmıştır. Okul etkiliği ile öğretmenliderliğinin her boyutu için anlamlı bir ilişki olduğunu daha önceki araştırma bulguları ortaya koymuştur. Verilerin çokluregresyon analizi ile ilcelenmesi sonucu öğretmen liderliğini belirleyen yedi boyuttan otonomi boyutunun okul etkiliğinn %47.1’lik kısmını açıklayan birinci yordayıcı olduğu belirlenmiştir. Buna karşın, olumlu çevre boyutu, % 6,5lik, açık iletişimboyutu da % 2,9’luk bir katkı yaptıkları belirlenmiştir. Bu çalışma ile öğretmen liderliğinin okul başarısının % 56,5’likkısmını açıkladığını belirlenmiştir. Elde edilen bulguların, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve eğitim bakanlığı’na okuletkiliğini artırmada öğretmen liderliği özelliklerini geliştirme konusunda nasıl çalışabilecekleri konusunda katkı getirdiğidüşünülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 39 Sayı: 39 |